• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Ni har grymt snygga klockor hörni!

Jag har lurkar länge på KS och är raka motsatsen till flippare... o har dessutom tight budget för klockor. Och vill gärna ha en klocka som inte ”alla andra” har. IWC känns som riktigt bra klocka och som en mer än bra första riktig klocka.

Siktar mot en clean med få komplikationer som ex portofino. Ej romerska siffror och till skillnad mot de flesta tycker jag att vit tavla är ok. Beggad är det jag siktar mot om jag ska kunna skramla ihop till en. 20-30k är målbilden. Såg att det finns en för 20k på KS men behöver spara ihop först. Har ni alternativa förslag än portofino som går att hitta under 30k?

Ett mycket bra val. En Flieger med några år på nacken lär gå att få inom budget. De flyger helt klart under radarn (pun intended) då de flesta normala inte verkar ha en aning om vad IWC är. Själv har jag en UTC för att jag gillar funktionen och använder den när jag reser.

IMG_20190204_091213.jpg

Ni har grymt snygga klockor hörni!

Jag har lurkar länge på KS och är raka motsatsen till flippare... o har dessutom tight budget för klockor. Och vill gärna ha en klocka som inte ”alla andra” har. IWC känns som riktigt bra klocka och som en mer än bra första riktig klocka.

Siktar mot en clean med få komplikationer som ex portofino. Ej romerska siffror och till skillnad mot de flesta tycker jag att vit tavla är ok. Beggad är det jag siktar mot om jag ska kunna skramla ihop till en. 20-30k är målbilden. Såg att det finns en för 20k på KS men behöver spara ihop först. Har ni alternativa förslag än portofino som går att hitta under 30k?

Nästan alla nyare Portofino har väl romersk 12:a och 6:a? Den som du refererar till är den äldre modellen som känns ganska annorlunda på armen (38mm vs 40mm på de nyare).

För 20-30k borde du lätt kunna fixa en beggad pilot mk.

Imorgon släpper IWC tillsammans med Hodinkee en klocka liknande de samarbeten de gjort med andra tillverkare. Skrev upp mig på intresselistan för nån dag sedan och fick nyligen denna teaser. Gissar på nån ny pilot från IWC där John Mayer fått vara med och tyckt till.
C66EB253-0F73-48FB-B10C-02A29C2F5FDA.jpeg
Nyfiken är man!
JM ”skickade” ju ett brev till IWC där han uttryckte sin besvikelse - kommer dock inte ihåg om vad - så han kanske har gjort underverk...

Imorgon släpper IWC tillsammans med Hodinkee en klocka liknande de samarbeten de gjort med andra tillverkare. Skrev upp mig på intresselistan för nån dag sedan och fick nyligen denna teaser. Gissar på nån ny pilot från IWC där John Mayer fått vara med och tyckt till.

Jag tror nya 39mm spitfire-piloten med annorlunda caseback och ev ”HODINKEE” i rött på urtavlan istället för Spitfire? Kanske någon ytterligare mod t.ex svart datumtavla och fejk-gammal lume.

Den varianten man gjorde ihop med TAG för ett tag sedan blev väldigt lyckad, så chansen finns att det kan bli ngt riktigt spännande igen. Ska bli roligt att se.

0FC4303B-83CE-434A-8140-DCFB9C43CA8F.jpeg

Jag både vill att du ska uppdatera mycket och snabbt, sjukt nyfiken, och helst inte uppdatera alls, för att jag tömde klockkontot på en soffa. Splittrad! :D

Tillbaka
Topp