• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

ChumpTime

Panerai
Riktigt snygg. Förändringar som innebär ”snark” är bra förändringar.

Måhända. De vill dock ha $2300 mer än en vanlig XVIII och $1000 mer än en keramisk top gun, för tavla utan datum och Cerataniumboett som säkert kommer att rullas ut och ersätta alla IWCs keramiska boetter under kommande år.

Fin klocka, sammanvägt intryck för min del blir fortfarande snark.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Måhända. De vill dock ha $2300 mer än en vanlig XVIII och $1000 mer än en keramisk top gun, för tavla utan datum och Cerataniumboett som säkert kommer att rullas ut och ersätta alla IWCs keramiska boetter under kommande år.

Fin klocka, sammanvägt intryck för min del blir fortfarande snark.
Priset tycker jag absolut att man kan ifrågasätta, men det är ju som det brukar när det är Hodinkee-limited-upplagor...
 

ChumpTime

Panerai
Priset tycker jag absolut att man kan ifrågasätta, men det är ju som det brukar när det är Hodinkee-limited-upplagor...

Sant. Verkar vara urverk som inte sitter i någon annan modell. De har väl säkert bara tagit bort datumtavlan på det vanliga XVIII-verket, men borde väl ha modifierat kronan så att det inte finns en stum position när man drar ut den.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
upload_2019-2-6_15-56-8.png


IWC PILOT’S WATCH MARK XVIII EDITION “HODINKEE”
Vad tycker ni? Jag älskar att de plockat bort datumet, men är ändå inte helt såld... Kanske växer på en? :)

Länk för mer information:
https://limited.hodinkee.com/iwc/?u...-waitlist&mc_cid=6e3b427509&mc_eid=be488c4a01
Snygg, men det rycker inte i köparfingret
 
Kanske bara jag, men har aldrig gillat den lätta vikten i titanium. Vill ju gärna att min klocka väger lite. Tycker det ger lite kvalitetskänsla. Men det är väl bara tycke. Snygg design.
 

Daniel Ö

Breitling
På många sätt gillar jag den; inget datum, 39 mm, rätt visare etc. Hade det varit en stålboett hade jag nog övervägt ett köp men den svarta boetten drar ner den betydligt tycker jag. Dessutom hade dom gärna fått skippa fake åldrad lume.
 
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Gillar det svarta, men inte fake lume och priset. Det är en instegs iwc. Finns mycket annat för 75 000kr som är bättre från iwc och andra märken.
 
Topp