• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

nissehult

Patek
2-Faktor
I love the smell of IWC in the morning :)
E98EAD5F-0262-4AE7-B820-A856A14D002D.jpeg
Yepp. Och även om jag är instängd i ett labb så kan jag drömma mig bort till Jacques-Yves Cousteaus blåa hav.

59692E9B-245C-4D72-A42F-62125754A08B.jpeg
 

KFVB

Breitling
På några internationella fora förekommer uppgifter om att äldre(?) boetter från IWC är "mjuka" och får märken/dings/repor lätt. Har ni sådana erfarenheter?
 

Tachymeter

Cartier
Är det någon som testat eller äger nya 36mm Piloten, IW3240?
Jag tyckte den såg väldigt trevlig ut och att måttet var sympatiskt då jag har smala handleder (och har kommit fram till att jag gillar smidiga klockor, har bl a en Nomos Club 37 mm). När jag provade den levde utseendet upp till förväntningarna, däremot tyckte jag att att den kändes liten, spontana reaktionen var att den nästan är en damklocka.
Det blev en 40 mm i stället, den bärs betydligt mindre än vad sina 40 mm och 50 mm längd mellan spetsarna på bandhornen antyder.
Det finns en bra recension https://klocksnack.se/threads/recension-iwc-mark-xviii.67335/ om du vill läsa mer om 40 mm-klockan.
 
Senast ändrad:

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Hej, testade samma hos Jarl Sandin, när vi var på gtb besök. Kan bara hålla med. Lite tjock, som många kronografer är. Men mycket smidigare och nättare på armen än förra generationen. Bra kundbemötande hos Sandins.

81E4072B-80E6-4935-8C68-7C5FF192127B.jpeg

F911A4CC-528E-41B5-A62C-B17CCC76A955.jpeg

2C0B09A6-CAEE-4A45-943C-A6922F33AC0E.jpeg
Nu är jag iofs van vid lite tjockare klockor eftersom jag är OWG med min Autavia re-issue Mark I, men det där är onekligen en koloss!
Men kul att de har hittat ut i butik! Jag är lite spekulant på en första IWC och tycker att nya kollektionen verkar rätt så lovande.
 
Topp