Yepp. Och även om jag är instängd i ett labb så kan jag drömma mig bort till Jacques-Yves Cousteaus blåa hav.I love the smell of IWC in the morning
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yepp. Och även om jag är instängd i ett labb så kan jag drömma mig bort till Jacques-Yves Cousteaus blåa hav.I love the smell of IWC in the morning
![]()
Ballt! Ser riktigt bra ut på gummi.Jag kör med gummi (från generationen efter denna). Föredrar det framför länken ich definitivt framför kardborrebandet som kom med original 3536.
![]()
Yepp. Och även om jag är instängd i ett labb så kan jag drömma mig bort till Jacques-Yves Cousteaus blåa hav.
![]()
Fantastisk look. Hur trivs du med den? Använder du den till vardags? Har varit inne på något liknande men är rädd att jag upplever den som klumpig.Ref 3536
![]()
Den är fantastisk501002. Underbar tavla.![]()
![]()
Ser trevlig ut. Hur var första intrycket?Provade den nya flygaren idag.![]()
![]()
Första intrycket var bra, snygg tavla, snygga visare, sitter skönt på handen. Väldigt hög, men en klocka jag skulle kunna tänka mig att bära.Ser trevlig ut. Hur var första intrycket?
Jag tyckte den såg väldigt trevlig ut och att måttet var sympatiskt då jag har smala handleder (och har kommit fram till att jag gillar smidiga klockor, har bl a en Nomos Club 37 mm). När jag provade den levde utseendet upp till förväntningarna, däremot tyckte jag att att den kändes liten, spontana reaktionen var att den nästan är en damklocka.Är det någon som testat eller äger nya 36mm Piloten, IW3240?
En något regnig bild på en Tribute to Mark XI.
![]()
Ja, väldigt fin! Testade den gråa med brunt band på Nymans.Är det någon som testat eller äger nya 36mm Piloten, IW3240?
Provade den nya flygaren idag.![]()
![]()
Hej, testade samma hos Jarl Sandin, när vi var på gtb besök. Kan bara hålla med. Lite tjock, som många kronografer är. Men mycket smidigare och nättare på armen än förra generationen. Bra kundbemötande hos Sandins.
![]()
![]()
![]()
15mmVet du vad den mäter på höjden?
Nu är jag iofs van vid lite tjockare klockor eftersom jag är OWG med min Autavia re-issue Mark I, men det där är onekligen en koloss!Hej, testade samma hos Jarl Sandin, när vi var på gtb besök. Kan bara hålla med. Lite tjock, som många kronografer är. Men mycket smidigare och nättare på armen än förra generationen. Bra kundbemötande hos Sandins.
![]()
![]()
![]()