• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Nu är jag iofs van vid lite tjockare klockor eftersom jag är OWG med min Autavia re-issue Mark I, men det där är onekligen en koloss!
Men kul att de har hittat ut i butik! Jag är lite spekulant på en första IWC och tycker att nya kollektionen verkar rätt så lovande.

IW3879 är samma tjocklek som 3777, men 2mm mindre och det nya in-house verket 69380-01.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Dubbelpostar från bekännelsetråden.
Får inte mycket handledstid (då uppstår såklart tanken att sälja), men när den väl får handledstid så försvinner säljtankarna litegrann. IWC gör bra klockor!
78B81CFA-C678-47A8-BF19-0853708D3729.jpeg
 

Oktogon

Panerai
Någon med smalare handleder (<17cm) som kört Mark XVIII en period och har några åsikter om storleken? 40mm funkar ju men lite orolig över L2L ska störa.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Någon med smalare handleder (<17cm) som kört Mark XVIII en period och har några åsikter om storleken? 40mm funkar ju men lite orolig över L2L ska störa.
Jag har en Xvii och 16cm. Tycker det funkar bra annars hade jag såklart inte köpt den. Men det är ju subjektivt såklart.
 

Oktogon

Panerai
Varför inte bara köpa XVI?
Jo det är det jag funderar på egentligen, om den upplevda känslan är stor mellan dem. XVI känns ju bättre på papper men finns ju fler objekt att välja på om den upplevda känslan mellan de två är egal.

Edit: Nvm du har helt rätt. Finns ingen anledning för mig att välja XVIII över XVI. Bättre dimensioner och något snyggare tavla med datumet på rätt ställe.
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jo det är det jag funderar på egentligen, om den upplevda känslan är stor mellan dem. XVI känns ju bättre på papper men finns ju fler objekt att välja på om den upplevda känslan mellan de två är egal.

Edit: Nvm du har helt rätt. Finns ingen anledning för mig att välja XVIII över XVI. Bättre dimensioner och något snyggare tavla med datumet på rätt ställe.
Länk eller inte länk?
 

Tachymeter

Cartier
Någon med smalare handleder (<17cm) som kört Mark XVIII en period och har några åsikter om storleken? 40mm funkar ju men lite orolig över L2L ska störa.
Jag har en XVIII (eg Tribute to XI) och <17 handleder. Jag tycker inte L2L är något problem trots sina 50mm, förmodligen p g a bandhornens form i kombination med klockans platta baksida. Jag har den på både läder och nato.
XVI är bara en millimeter mindre, så jag kan tänka mig att bandhornens ev olika form har större betydelse, men har inte provat XVI. Är däremot nyfiken på XV och XII :)
EB0F1DBC-05D9-41B0-90E1-099F59FC70DA.jpeg
 

Bilagor

  • 9AA06464-CEAD-4F67-91EB-CE789594C56E.jpeg
    9AA06464-CEAD-4F67-91EB-CE789594C56E.jpeg
    189.6 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Tachymeter

Cartier
Jag har en XVIII (eg Tribute to XI) och <17 handleder. Jag tycker inte L2L är något problem trots sina 50mm, förmodligen p g a bandhornens form i kombination med klockans platta baksida. Jag har den på både läder och nato.
XVI är bara en millimeter mindre, så jag kan tänka mig att bandhornens ev olika form har större betydelse, men har inte provat XVI. Är däremot nyfiken på XV och XII :)
EB0F1DBC-05D9-41B0-90E1-099F59FC70DA.jpeg
Funkar bra med nato/canvas också :)
IMG_3681.jpg
 

Tachymeter

Cartier
Jag tycker IWC 3741 ser trevlig ut. Någon som har erfarenhet av den? Vad kan tänkas vara ett rimligt pris för en som är i ordning och servad (så mycket service som det nu är fråga om på en meca-quartz)?
 
Topp