Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
sjukt läcker, gillar 3d djupet på displayen ! och färg kombon med armbandet
3536'an är i mina ögon epiteten av tool watch
IWC har ett nytt garantiprogram. Gäller även retroaktivt (i två år).
https://monochrome-watches.com/insi...re-and-my-iwc-8-years-warranty-program-video/
8 år är inte pjåkigt.IWC har ett nytt garantiprogram. Gäller även retroaktivt (i två år).
https://monochrome-watches.com/insi...re-and-my-iwc-8-years-warranty-program-video/
Mycket bra, läste detta med på Hodinkee. Skall se till att registrera min Ingenieur därDet är grymt bra!
Fint arvegods!Hejsan,
Ny här. Ärvde denna IWC av min morfar. Verkar väldigt ovanlig modell då jag knappt hittar nåt om den. Någon som vet mer om den?
Mycket bra, läste detta med på Hodinkee. Skall se till att registrera min Ingenieur där
Nu har du sex år till, mycket braFick hämta cert och klocka i bankfacket. Nu är garantin förlängd. Så nöjd med tanke på att den annars hade tagit slut inom 2mån.
![]()
Den känner jag igenKan bara hålla med. Så vacker!
![]()
IWCs egen webbsida är inte uppdaterad, men på watchbase har det dykt upp nya 3716-modeller. Overhaul av Potugieser Chrono med inhouseverk på gång? Innan var det ju bara jubileumsmodellerna som hade Calibre 69355.
![]()
Jag forsätter med min ständige följeslagare 3714 men de nya med glasbaksida och inhouse är ruggigt fina. Skönt att de inte ändrar designen heller.Det är nån launch av detta i januari 2020 om jag förstått det rätt. Blir inhouse med clasp (som standard) och glas på baksida om jag förstått det rätt. Kommer nog själv att slå till. Är dock osäker på hur mycket prisskillnad det kommer bli. Enligt IWC kommer ju det vara en marginell skillnad mellan de gamla ETA gentemot de nya inhouse.
Det har dykt upp ett par nya på en IWC-grupp på FB. Tydligen har den kommit in i ett fåtal IWC-butiker
![]()
Jag forsätter med min ständige följeslagare 3714 men de nya med glasbaksida och inhouse är ruggigt fina. Skönt att de inte ändrar designen heller.
Tror det blir något liknande Tudor BB när de lanserade sitt inhouse. Det blev inte så blodigt. Jag är dessutom ingen flippare, har ju massa fina minnen tillsammans med min 3714.Jag är dock rädd att det blir en otrolig prisdump på 3714 när inhousen väl rotat sig. Så ska man flippa bör man nog göra det omgående.![]()
Tror det blir något liknande Tudor BB när de lanserade sitt inhouse. Det blev inte så blodigt. Jag är dessutom ingen flippare, har ju massa fina minnen tillsammans med min 3714.
IWCs egen webbsida är inte uppdaterad, men på watchbase har det dykt upp nya 3716-modeller. Overhaul av Potugieser Chrono med inhouseverk på gång? Innan var det ju bara jubileumsmodellerna som hade Calibre 69355.
![]()