• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Nu har jag också en IWC. Min första :happyhappy:

IMG_8148.JPG

IMG_8254.JPG

Helvete va snygg den är!
Bra j*vla inspirationsbilder också, första med bärs, meny, marmorbord och andra med skinpajen plus vit tröjja, klockrena! Känns så jädra cleant på något sätt som tilltalar mig väldigt mycket!

Så jäkla sugen på en Ingenieur, 3229 är det som ligger närmst till hands som det känns just nu. Är det någon som har haft olika och har nån favorit?

Vad tycker ni om att iwc använder ETA i vissa klockor? Känner ni inte att det sänker märkets prestige lite?
Svar nej, med den logiken sänks prestigen för i runda slängar 90% av alla premium klocktillverkare. Väldigt många kör med ETA eller motsv. i instegs-/standardmoddeller och inhouse i de bättre modellerna. IWC har ju också precis invigt en ny toppmodern fabrik för att höja produktionen av inhouseurverk avsevärt i många modeller

Tillbaka
Topp