Har tyvärr bara två iwc men gör mitt bästa![]()
Även 1st duger fint
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har tyvärr bara två iwc men gör mitt bästa![]()
Den där är sjukt jävla bra.Nu måste jag också posta något i tråden.
![]()
Jag får försöka bidra. 3706 och en obligatorisk Speedmaster.
![]()
Den är riktigt bra, övervägt att byta ut gamla portuguese mot en sådan. Den ser ut att passa dig fint. Vad har du för omkrets på handleden om man får fråga?![]()
tillbaka till portuguesen igen
Tunna, 16-17 sisådärDen är riktigt bra, övervägt att byta ut gamla portuguese mot en sådan. Den ser ut att passa dig fint. Vad har du för omkrets på handleden om man får fråga?
510212 är ju limiterad och det finns väl av det skälet större potential värdemässigt. Annars kan iaf inte jag se några skäl att välja den ena eller andra annat än tycke och smakVad säger ni i tråden, valet mellan dessa? För/nackdelar?
![]()
IW510212-Portugieser Hand-Wound Eight Days Edition “150 Years”
For lovers of hand-wound watches, IWC presents the Portugieser Hand-Wound Eight Days Edition “150 Years” in the distinctive jubilee collection design with a white lacquered dial.www.iwc.com
Vs
![]()
IW510203-Portugieser Hand-Wound Eight Days
www.iwc.com
510212 är ju limiterad och det finns väl av det skälet större potential värdemässigt. Annars kan iaf inte jag se några skäl att välja den ena eller andra annat än tycke och smak![]()
![]()
NATO Super från Singular Straps är de bästa jag hittat. Vad har ni för favoriter? Tänkte uppdatera lite![]()
![]()
Rainy days️
Hade varit coolare om det verkligen var en IWC producerad klocka som satt i bilen, det är det inte tyvärr. Nån som vet om Breitling producerar den som sitter i Bentley?Jodå, det förekommer en del, bl a Breitling klockor i Bentley osv. Helt klart coolare med IWC i en AMG dock, känns som en tung kombo
Wow, helt missat den modellen! Riktigt läcker, blev tvungen att chrono24 surfa den!Arkivbild. IWC Vintage Collection Pilot's Watch
![]()
Den liknar:Arkivbild. IWC Vintage Collection Pilot's Watch
![]()
Wow, helt missat den modellen! Riktigt läcker, blev tvungen att chrono24 surfa den!
Är det din? Eller har du haft en, hur är den med sina 44mm isf?
Den liknar:
Den ryska klockan var en de tillverkade i 2-3 år med tyska erövrade delar.Den var min för 8 år sedan. Tyckte den var ganska trevlig och inte alltför stor.
![]()
Ganska säker på att IWC hade en pilot innan ryssarna ens visste hur man tillverkar ett armbandsur. Här är originalet
![]()
@Echo Delta Har det någon särskild betydelse att klockan alltid är 10.08 på IWC:s officiella bilder eller är det bara att klockor gör sig bäst så?
@Echo Delta Har det någon särskild betydelse att klockan alltid är 10.08 på IWC:s officiella bilder eller är det bara att klockor gör sig bäst så?
Ah, trist. Tänkte om det var något viktigt historiskt datum eller nåtTror det är samma som för alla andra märken, tydligen nagon som tyckt att klockan ser "Glad ut" och förmedlar ett större köpsug hos kunder, eller natt!![]()