• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Nu måste jag också posta något i tråden.

7195595C-C5D5-4164-BD58-DB03CBA7E97D.jpeg
Den där är sjukt jävla bra.

Vad säger ni i tråden, valet mellan dessa? För/nackdelar?

Vs

510212 är ju limiterad och det finns väl av det skälet större potential värdemässigt. Annars kan iaf inte jag se några skäl att välja den ena eller andra annat än tycke och smak 🤷🏻‍♂️

510212 är ju limiterad och det finns väl av det skälet större potential värdemässigt. Annars kan iaf inte jag se några skäl att välja den ena eller andra annat än tycke och smak 🤷🏻‍♂️

Gillar tavlan på 510212, och att den börjar komma ner i pris. Dock saknar jag index, som jag tycker är snyggt på 510203. Den senare är också billigare. Alternativet är en svart variant.

1621154008248.jpeg

NATO Super från Singular Straps är de bästa jag hittat. Vad har ni för favoriter? Tänkte uppdatera lite 😊

Nato är inte min grej, kan enbart rekommendera Barton straps

och dessa: https://strapped.se/produkt/eulit-canvas/

Senast ändrad:
Jodå, det förekommer en del, bl a Breitling klockor i Bentley osv. Helt klart coolare med IWC i en AMG dock, känns som en tung kombo
Hade varit coolare om det verkligen var en IWC producerad klocka som satt i bilen, det är det inte tyvärr. Nån som vet om Breitling producerar den som sitter i Bentley?

Senast ändrad:
Wow, helt missat den modellen! Riktigt läcker, blev tvungen att chrono24 surfa den!

Är det din? Eller har du haft en, hur är den med sina 44mm isf?

Den var min för 8 år sedan. Tyckte den var ganska trevlig och inte alltför stor.
_9272300.JPG

Ganska säker på att IWC hade en pilot innan ryssarna ens visste hur man tillverkar ett armbandsur. Här är originalet

4E7EEB73-EE72-4834-87B3-07139C77467E.jpeg

Tillbaka
Topp