• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

IMG_0052.jpeg
F10191A4-6949-4657-A2E3-0A415963A554.jpeg

Den här rackaren har suttit på grönt textil ett par år, men nu kör vi lite svart igen :) Det är verkligen en klocka där inget annat än IWCs originalarmband gjort susen för mig. Det behövs liksom inte…

Vad tycker ni är snyggast..? Gröna eller svarta?
Hur håller sig ytan på klockan i längden?

Sneglat lite på Top Gun men har sett begagnade med repor i keramiken..?

Väldigt tveksamt det är repor i keramiken. Däremot kan det bli ”ränder” som sannolikt är annat material som ”färgat” av sig, men som lätt tas bort. Haft flera Top Gun, nuvarande likt tidigare har aldrig blivit repiga
Tack för svar.
Slå gärna ett getöga på dessa bilder, samma klocka som jag tittat på Chrono24
IMG_1483.jpeg
IMG_1484.jpeg

Tack för svar.
Slå gärna ett getöga på dessa bilder, samma klocka som jag tittat på Chrono24
IMG_1483.jpeg
IMG_1484.jpeg
Hade det varit en pvd/dlc-klocka hade jag nog trott det var repor med. Men en keramisk boett borde verkligen inte repas så. Om jag drar en nyckel mot min boett ser det likadant ut, men kan lätt ”buffas” bort

är inte så förtjust i att det sprutar ur sig konstiga (min konservativa åsikt) då det känns som det exklusiva försvinner från märket. Vad tycker ni?
De flesta märken gör ju samma sak om du tittar på Tudor mfl. Ibland lyckas de riktigt bra, ibland inte.

Just den här tycker jag var rätt snygg, förutom bandet med spänne som ser ut som att det kommer från AliXpress. Lite mer förväntar jag mig av en klocka som kostar +100k.

De flesta märken gör ju samma sak om du tittar på Tudor mfl. Ibland lyckas de riktigt bra, ibland inte.

Just den här tycker jag var rätt snygg, förutom bandet med spänne som ser ut som att det kommer från AliXpress. Lite mer förväntar jag mig av en klocka som kostar +100k.
aliexpress 😂 Ja det är kanske det som gör att jag tycker den sticker lite i ögonen

Det är ju IWC-original gummi samt keramiska spänne, är sjukt bra känsla i dem. Sen går det hitta kopior på dessa band billigare

Älskar det mesta som kommer från IWC, men eftersom jag är partisk skulle jag behöva hjälp att välja en Aquatimer.
Vilken skulle ni välja av dessa två baserat på "IWC-creddighet", status som "conversation starter", lätt att sälja som andrahand, ert personliga tycke och smak?

Skärmbild 2026-02-18 135958.png

ddd.png

Älskar det mesta som kommer från IWC, men eftersom jag är partisk skulle jag behöva hjälp att välja en Aquatimer.
Vilken skulle ni välja av dessa två baserat på "IWC-creddighet", status som "conversation starter", lätt att sälja som andrahand, ert personliga tycke och smak?

Skärmbild 2026-02-18 135958.png

ddd.png
Gillar den gula väldigt mycket… En annan ref att ha koll på är IW371918. Likadant den övre med titan och gula detaljer, men med kronograf funktionen.

Den gula tycker jag är fet!
Gula är cool, men den dom har på UretVintage har tyvärr några repor på toppen av bezeln. Till skillnad mot många så uppskattar jag inte för mycket "patina" på mina klockor, speciellt inte skapad av andra som haft klockan före mig.

...har ingen erfarenhet av titan. Har bara hört att repor ser annorlunda ut än på stål och kanske inte står ut så mycket. Å andra sidan kanske de inte går att polera/borsta bort lika enkelt som på stål. Det är det enda som gör mig lite osäker på den gula.

Tillbaka
Topp