tissoter
Guld
Du kan hitta både nyare och billigare här.
Men den såg ok ut.
Tänkte mest att det är sjysst med garantin och så, nu vad jag inte vad den är värd egentligen då inte Jälmers är AD.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan hitta både nyare och billigare här.
Men den såg ok ut.
Nu hade jag koll på den men då köpte jag en Bratte
Åh, det visste jag inte. Tack, men då känns det ju säkrare om den kommer härifrån från börjanDet är ju samma klocka.
Det var väl väldigt länge sedan? Har snart bott i Gbg i 7 år, kan inte minnas att dom haft Omega.Omega rensar upp rejält. Hörde att Magnussons i Göteborg hade blivit av med sin AD-status också.
De har haft Omega fram till typ ett år sedan.Det var väl väldigt länge sedan? Har snart bott i Gbg i 7 år, kan inte minnas att dom haft Omega.
Men till topic såhär ett halvår senare. Har gjort flera affärer med jälmers (Daniel). Aldrig varit något problem.
Afan.. Måste missat det helt. Har ändå köpt 4 klockor där, visserligen inte varit ute efter omega någon av gångerna jag varit där.De har haft Omega fram till typ ett år sedan.
De har haft Omega fram till typ ett år sedan.
Afan.. Måste missat det helt. Har ändå köpt 4 klockor där, visserligen inte varit ute efter omega någon av gångerna jag varit där.
Det står ju tydligt Magnussons Ur. Mer än så vet jag inte.pratar ni om samma affär?
Afan... då missade jag också det.. var där för ca 3 år sen för att titta på en Oris och kan inte minnas om jag såg då Omega. Snacka om att ha tunnelseende när man är på jakt efter en klocka.Det står ju tydligt Magnussons Ur. Mer än så vet jag inte.
Kommer ihåg att de hade utförsäljning på Omega för ett par år sedan, (Minnet är för dåligt för att komma ihåg när). Tyvärr köpte jag inget då.De har haft Omega fram till typ ett år sedan.
Kan du utveckla? Det finns nämligen flertalet konkreta affärer med honom som tyder på motsatsen.Nu är jag visserligen sent ute, men vill bara säga att Daniel på Jälmers är en seriös urmakare. Väldigt bra att ha att göra med.
Inte riktigt så va?Jälmers, ja forumfavoriten på senare tid... Bara för att sammanfatta de två trådarna som @BadkarsPiraten länkar till ovan så handlar det ena om en begagnad Datejust som i annonsen uttalat skulle vara nyservad men som när senare kollade av en urmakare i stockholm visade sig inte varit servad på länge och behövde en akut service.
Den andra tråden är hänvisar till en annons på en Speedmaster där det i annonsen ordagrant stod "Klockan är helt ny aldrig använd". Tvisten på denna tråden är att klockans tidigare ägare startat den och att klockan även om den var i mycket skick hade brukats i över en månads tid.
Inte riktigt så va?
1: Begagnad klocka köps av Jälmers ur av privatperson. Läggs därefter ut till försäljning av Jälmers ur som ny och oanvänd.
2: DD servas genom Jälmers Ur aka @Urmakarn och man betalar 8500kr för en service. Kubd får av någon konstig anledning bara kassakvitto och inte specifikation på den som gjort vad. Det visar sig senare när klockan kommer till en AD att service ej är genomförd. Kund ifrågasätter, kaos utbryter.
3: DJ inspekteras och säljs därefter av @Urmakarn som hävdar att den är i bra skick invändigt. AD öppnar, inspekterar och konstaterar att den är väldigt sliten invändigt.
I tråd 1 berättar en annan medlem av att en klocka utan servicehistorik sålts till Jälmers Ur, de lägger samma dag kort därefter upp annons på klockan med beskrivningen "nyservad".
Urmakare med mästarbrev? @Echo Delta ?"Urmakarmästare". Vad är det som gör honom till "mästare"?
Skillz to pay the billz. Topkek lolz"Urmakarmästare". Vad är det som gör honom till "mästare"?