• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jälmers ur i borås. Bra?

Oli

Omega
2-Faktor
Omega rensar upp rejält. Hörde att Magnussons i Göteborg hade blivit av med sin AD-status också.
Det var väl väldigt länge sedan? Har snart bott i Gbg i 7 år, kan inte minnas att dom haft Omega.

Men till topic såhär ett halvår senare. Har gjort flera affärer med jälmers (Daniel). Aldrig varit något problem.
 

JJ85

Breitling
Nu är jag visserligen sent ute, men vill bara säga att Daniel på Jälmers är en seriös urmakare. Väldigt bra att ha att göra med.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Bra jobbat! På 3'e plats om man googlar på "Jälmers ur". Väl synligt och inget att vara stolt över som handlare.
image.png
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Denna tråd hamnar på plats nummer 4 på google om man googlar "Jälmers Ur".
Jalmers.JPG



Därför anser jag att vi fyller på här med vad Jälmers har gjort mot våra kära medlemmar samt andra.
Då ser folk vad detta är för något stället faktiskt.

https://klocksnack.se/threads/definition-av-ny-oanvänd-klocka.46591/
https://klocksnack.se/threads/visst-skall-man-kunna-lita-på-sin-urmakare.31208/

I denna tråd så blev TS nöjd, vilket är det viktigaste av allt. Den är dock fortfarande värd att nämna.
https://klocksnack.se/threads/strul-med-nyligen-inhandlad-16233-hur-skall-jag-agera.45795/


EDIT: Jag ser nu att jag inte är först på kakan, men det är bra att fortsätta!
 

Hugii

Audemars
Jälmers ur är definitivt en bad guy i min bok. Jag kommer absolut inte att handla av honom eftersom han uppenbarligen ljuger om klockornas servicehistorik samt skick.

3 gånger låter kanske inte mkt, men eftersom det är uppenbart att det har varit medvetet så är det en opålitig butik för mig.
Kan jämförs med en bilförsäljare som har vid minst 3 (kända) tillfällen skruvar mätarställningen på bilar, vågar man köpa en bil där och sen känna sig trygg?
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jälmers, ja forumfavoriten på senare tid... Bara för att sammanfatta de två trådarna som @BadkarsPiraten länkar till ovan så handlar det ena om en begagnad Datejust som i annonsen uttalat skulle vara nyservad men som när senare kollade av en urmakare i stockholm visade sig inte varit servad på länge och behövde en akut service.
Den andra tråden är hänvisar till en annons på en Speedmaster där det i annonsen ordagrant stod "Klockan är helt ny aldrig använd". Tvisten på denna tråden är att klockans tidigare ägare startat den och att klockan även om den var i mycket skick hade brukats i över en månads tid.
 

joca

Patek
2-Faktor
Undra vad som händer om man lyfter dessa diskussioner på plats hos Jälmers, tror ni att de försvarar sina ageranden eller nekar?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jälmers, ja forumfavoriten på senare tid... Bara för att sammanfatta de två trådarna som @BadkarsPiraten länkar till ovan så handlar det ena om en begagnad Datejust som i annonsen uttalat skulle vara nyservad men som när senare kollade av en urmakare i stockholm visade sig inte varit servad på länge och behövde en akut service.
Den andra tråden är hänvisar till en annons på en Speedmaster där det i annonsen ordagrant stod "Klockan är helt ny aldrig använd". Tvisten på denna tråden är att klockans tidigare ägare startat den och att klockan även om den var i mycket skick hade brukats i över en månads tid.
Inte riktigt så va?

1: Begagnad klocka köps av Jälmers ur av privatperson. Läggs därefter ut till försäljning av Jälmers ur som ny och oanvänd.

2: DD servas genom Jälmers Ur aka @Urmakarn och man betalar 8500kr för en service. Kund får av någon konstig anledning bara kassakvitto och inte specifikation på den som gjort vad. Det visar sig senare när klockan kommer till en AD att service ej är genomförd. Kund ifrågasätter, kaos utbryter.

3: DJ inspekteras och säljs därefter av @Urmakarn som hävdar att den är i bra skick invändigt. AD öppnar, inspekterar och konstaterar att den är väldigt sliten invändigt.

I tråd 1 berättar en annan medlem av att en klocka utan servicehistorik sålts till Jälmers Ur, de lägger samma dag kort därefter upp annons på klockan med beskrivningen "nyservad".
 
Senast ändrad:

Taxman

Rolex
2-Faktor
Inte riktigt så va?

1: Begagnad klocka köps av Jälmers ur av privatperson. Läggs därefter ut till försäljning av Jälmers ur som ny och oanvänd.

2: DD servas genom Jälmers Ur aka @Urmakarn och man betalar 8500kr för en service. Kubd får av någon konstig anledning bara kassakvitto och inte specifikation på den som gjort vad. Det visar sig senare när klockan kommer till en AD att service ej är genomförd. Kund ifrågasätter, kaos utbryter.

3: DJ inspekteras och säljs därefter av @Urmakarn som hävdar att den är i bra skick invändigt. AD öppnar, inspekterar och konstaterar att den är väldigt sliten invändigt.

I tråd 1 berättar en annan medlem av att en klocka utan servicehistorik sålts till Jälmers Ur, de lägger samma dag kort därefter upp annons på klockan med beskrivningen "nyservad".

Jag har själv inte handlat av Jälmers Ur och kommer inte heller göra det efter att ha läst flera trådar här på Klocksnack. Min rekommendation (och varning) till alla som kommer hit via Google är att noga läsa vad som skrivs om företaget innan ni handlar av dem.
 
Topp