• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jälmers ur i borås. Bra?

Hej!
Har precis ögnat igenom denna tråd och fick en liten tankeställare rörande en klocka som jag köpte av Jälmers Ur 2015.
Klockan är en SMP från -00 inkl. alla tillbehör, vad som sätter lite griller i huvudet på mig är om jag har fått rätt box till klockan.
På de flesta bilderna i annonsen låg klockan på en Omega-box med silverfärgad logga, på den box jag fick med i köpet är loggan guldfärgad.
Upptäckte detta när jag granskade bilderna i efterhand.

Min fråga till er är alltså, vad ska det vara för färg på boxens logga?

Referens på klockan är: 25422000
Ps. Jag har kollat så att serienumret är det samma på både klocka och cert. Ds.
Tack på förhand!

Sparde också undan bilderna från Jälmers på den Seamaster jag köpte där tidigt 2015. Klockan är från 2001. Rimligen skall vi ha exakt samma box och det har vi ju också, guldfärgad logo. Men nu kollade jag på bilderna och det är olika box på olika bilder Den första med hela kit'et är boxen jag fick. Har faktiskt inte tänkt på detta förut.
2188527611.jpg 2185651790.jpg
Har var lite knepig. Ringde på fredag em och då sa ha att jag skulle ringa igen innan jag åkte på lördag. Gjorde som han sa men fick prova flera gånger innan han svarade. Givetvis skulle han ha reserverad klockan när jag ringde första gången tills när jag kom dagen efter. Sen var han ensam där och rätt stressad och stirrig med en Rolex på vardera armen med div kunder som skulle ha batteribyte. Detta var ägaren själv. Klockan går fortfarande skitbra och trycktestades härom veckan för första gången efter Jälmers med godkänt resultat. Mitt enda besök hos Jälmers. Sen har jag bara 6 mil enkel väg dit hemifrån så ev förgävesbesök hade ju inte varit hela världen.

Ni har rätt boxar. Klockorna fotas på samma nyare Omega-box. Samma som att Jälmers fotar Rolex på en modern box även om den inte är korrekt till klockan eller om det bara är en lös klocka. Rent studiomaterial med andra ord.

Ni har rätt boxar. Klockorna fotas på samma nyare Omega-box. Samma som att Jälmers fotar Rolex på en modern box även om den inte är korrekt till klockan eller om det bara är en lös klocka. Rent studiomaterial med andra ord.

Jag tycker det är bra att han gör så. Då behöver man inte slösa bort sin tid och klicka på hans annonser.

Han kanske känner av när det är folk utan tanke på att handla men som gärna gnäller på forum som ringer?

Undrar hur man känner av att någon inte kommer slå till på en klocka per telefon? Gnäller inte utan beskrev den lilla erfarenheten jag haft med Jälmers Ur, därav skrev jag också att han kanske hade en dålig dag.

Ägaren har alltid varit trevlig och på visa-klockor-humör när jag har varit där. Jag kanske bara har haft tur (eller är vansinnigt trevlig själv :D )
Sant. Det beror mycket på hur man är själv faktiskt. Jag har själv inte haft med Jälmer att göra. Dock är jag irriterad på Jälmer /paghods ur historien.

Och man köper en upplevelse, ett sammanhang, en tillhörighet, en livsstil, ett smycke, en tidgivare för stora pengar, som kommer följa dig kanske resten av ditt liv. Det ögonblicket ska inte tramsas bort likt en trött mjölkhandling på Ica.

Köpte faktiskt min 116500 på två-tre minuter. Körde ner den i en kasse och tog med. Samma sak med en Reverso.

Och man köper en upplevelse, ett sammanhang, en tillhörighet, en livsstil, ett smycke, en tidgivare för stora pengar, som kommer följa dig kanske resten av ditt liv. Det ögonblicket ska inte tramsas bort likt en trött mjölkhandling på Ica.
Tja.. mitt näst senaste nyköp från svensk AD har jag hämtat på just ICA, det senaste hämtade jag på postterminalen i Härryda. Föredrar ICA här faktiskt ;)

Vad det handlar om är att man förväntar sig massa grejer för att man tror att butikslokalen i sig betyder något. Det gör den inte.
Att sälja exklusiva ur förpliktigar en del när det gäller servicen till kunden enligt mig. Eller rättare sagt, varför ska man inte försöka ge bästa möjliga service? Jag kan inte komma på en enda anledning faktiskt.

Exakt, åk till Tokyo för skolexempel.
Är det så? Ska testa. Köpte en Sumo på Wako Store i Tokyo och reagerade inte över att jag fick någon exemplarisk köpupplevelse.

I Tokyos lite dyrare klädbutiker får man en snubbe som går efter hela tiden och plockar fram rätt storlek mm men vet inte om det är så jag vill ha det, blir mest stressad.

Så vad man som kund önskar för service varierar såklart, jag tycker sällan jag får varken kanonservice eller dålig service.

• Like
Reactions: JLW
Håller med @hollow123 - köper man något motsvarande ett par månadslöner, och speciellt en lyxvara så som en dyr klocka faktiskt är, så borde man förvänta sig lite extra service.

Jag köpte en Rolex på Bergströms ett tag sedan, och det var i princip samma upplevelse som att köpa en dosa snus på pressbyrån.
"En sån där vill jag köpa."
- "Ok. Det blir 58000kr"
*drar kortet*
*väntar*
- "Tack, ha en bra dag!"

Hade i alla fall förväntat mig en kopp kaffe medan dom kortade länken och tog fram box osv.

Håller med @hollow123 - köper man något motsvarande ett par månadslöner, och speciellt en lyxvara så som en dyr klocka faktiskt är, så borde man förvänta sig lite extra service.

Jag köpte en Rolex på Bergströms ett tag sedan, och det var i princip samma upplevelse som att köpa en dosa snus på pressbyrån.
"En sån där vill jag köpa."
- "Ok. Det blir 58000kr"
*drar kortet*
*väntar*
- "Tack, ha en bra dag!"

Hade i alla fall förväntat mig en kopp kaffe medan dom kortade länken och tog fram box osv.
Detta inlägg är roligt på så många nivåer. :D

Tillbaka
Topp