Ägaren har alltid varit trevlig och på visa-klockor-humör när jag har varit där. Jag kanske bara har haft tur (eller är vansinnigt trevlig själv )Alternativt kan ju oxå Jälmer försöka stäppa upp ett snäpp när det gäller kundbemötandet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ägaren har alltid varit trevlig och på visa-klockor-humör när jag har varit där. Jag kanske bara har haft tur (eller är vansinnigt trevlig själv )Alternativt kan ju oxå Jälmer försöka stäppa upp ett snäpp när det gäller kundbemötandet...
Hej!
Har precis ögnat igenom denna tråd och fick en liten tankeställare rörande en klocka som jag köpte av Jälmers Ur 2015.
Klockan är en SMP från -00 inkl. alla tillbehör, vad som sätter lite griller i huvudet på mig är om jag har fått rätt box till klockan.
På de flesta bilderna i annonsen låg klockan på en Omega-box med silverfärgad logga, på den box jag fick med i köpet är loggan guldfärgad.
Upptäckte detta när jag granskade bilderna i efterhand.
Min fråga till er är alltså, vad ska det vara för färg på boxens logga?
Referens på klockan är: 25422000
Ps. Jag har kollat så att serienumret är det samma på både klocka och cert. Ds.
Tack på förhand!
Sparde också undan bilderna från Jälmers på den Seamaster jag köpte där tidigt 2015. Klockan är från 2001. Rimligen skall vi ha exakt samma box och det har vi ju också, guldfärgad logo. Men nu kollade jag på bilderna och det är olika box på olika bilder Den första med hela kit'et är boxen jag fick. Har faktiskt inte tänkt på detta förut.
Har var lite knepig. Ringde på fredag em och då sa ha att jag skulle ringa igen innan jag åkte på lördag. Gjorde som han sa men fick prova flera gånger innan han svarade. Givetvis skulle han ha reserverad klockan när jag ringde första gången tills när jag kom dagen efter. Sen var han ensam där och rätt stressad och stirrig med en Rolex på vardera armen med div kunder som skulle ha batteribyte. Detta var ägaren själv. Klockan går fortfarande skitbra och trycktestades härom veckan för första gången efter Jälmers med godkänt resultat. Mitt enda besök hos Jälmers. Sen har jag bara 6 mil enkel väg dit hemifrån så ev förgävesbesök hade ju inte varit hela världen.
Ni har rätt boxar. Klockorna fotas på samma nyare Omega-box. Samma som att Jälmers fotar Rolex på en modern box även om den inte är korrekt till klockan eller om det bara är en lös klocka. Rent studiomaterial med andra ord.
Han kanske känner av när det är folk utan tanke på att handla men som gärna gnäller på forum som ringer?
Sant. Det beror mycket på hur man är själv faktiskt. Jag har själv inte haft med Jälmer att göra. Dock är jag irriterad på Jälmer /paghods ur historien.Ägaren har alltid varit trevlig och på visa-klockor-humör när jag har varit där. Jag kanske bara har haft tur (eller är vansinnigt trevlig själv )
Eller så hade han inte klockan till salu.Undrar hur man känner av att någon inte kommer slå till på en klocka per telefon? Gnäller inte utan beskrev den lilla erfarenheten jag haft med Jälmers Ur, därav skrev jag också att han kanske hade en dålig dag.
Eller så hade han inte klockan till salu.
Om man inte ser skillnaden mellan en matvara för 8kr och en lyx-accessoar för 100k ska man nog sluta hänga här på klocksnack...
Ser du inte den heller?Aaah visa mig dörren...
Och man köper en upplevelse, ett sammanhang, en tillhörighet, en livsstil, ett smycke, en tidgivare för stora pengar, som kommer följa dig kanske resten av ditt liv. Det ögonblicket ska inte tramsas bort likt en trött mjölkhandling på Ica.
Köpte faktiskt min 116500 på två-tre minuter. Körde ner den i en kasse och tog med. Samma sak med en Reverso.
Innan luften går ur.man har ju liksom bråttom som fan att få hem den så man kan sälja den över listpris
Du handlar med klockor som profession. Då blir man lite avtrubbadKöpte faktiskt min 116500 på två-tre minuter. Körde ner den i en kasse och tog med. Samma sak med en Reverso.
Tja.. mitt näst senaste nyköp från svensk AD har jag hämtat på just ICA, det senaste hämtade jag på postterminalen i Härryda. Föredrar ICA här faktisktOch man köper en upplevelse, ett sammanhang, en tillhörighet, en livsstil, ett smycke, en tidgivare för stora pengar, som kommer följa dig kanske resten av ditt liv. Det ögonblicket ska inte tramsas bort likt en trött mjölkhandling på Ica.
Ja det är ju nästan Urmakarens kundbemötande som är halva upplevelsen när man är på Jälmers! Helt underbarÄgaren har alltid varit trevlig och på visa-klockor-humör när jag har varit där. Jag kanske bara har haft tur (eller är vansinnigt trevlig själv )
Ja, de har dippat.116500 lär det dröja på men 126600 verkar vara på väg, såg nyss 2 st för runt 11k det är väl listpris??
Nja, det handlar mer om att man flippat så många. Första Rolexen var som en jungfrufix som aldrig kommer tillbaka.Du handlar med klockor som profession. Då blir man lite avtrubbad
Begagnatbutik i Borås.
Hur skulle det vara annorlunda från att köpa mjölk på Ica?
Nonsensjämförelse.Om man inte ser skillnaden mellan en matvara för 8kr och en lyx-accessoar för 100k ska man nog sluta hänga här på klocksnack...
Låter tråkigt. Hamnar jag där ska jag sluta med klockor...Nja, det handlar mer om att man flippat så många. Första Rolexen var som en jungfrufix som aldrig kommer tillbaka.
Låter tråkigt. Hamnar jag där ska jag sluta med klockor...
Vad det handlar om är att man förväntar sig massa grejer för att man tror att butikslokalen i sig betyder något. Det gör den inte.Nonsensjämförelse.
Nej men i min värld bör servicen till viss del motsvara värdet av varan.Vad det handlar om är att man förväntar sig massa grejer för att man tror att butikslokalen i sig betyder något. Det gör den inte.
Servicen ska alltid vara bra, oavsett.Nej men i min värld bör servicen till viss del motsvara värdet av varan.
Att sälja exklusiva ur förpliktigar en del när det gäller servicen till kunden enligt mig. Eller rättare sagt, varför ska man inte försöka ge bästa möjliga service? Jag kan inte komma på en enda anledning faktiskt.Vad det handlar om är att man förväntar sig massa grejer för att man tror att butikslokalen i sig betyder något. Det gör den inte.
Exakt, åk till Tokyo för skolexempel.Servicen ska alltid vara bra, oavsett.
Är det så? Ska testa. Köpte en Sumo på Wako Store i Tokyo och reagerade inte över att jag fick någon exemplarisk köpupplevelse.Exakt, åk till Tokyo för skolexempel.
Absolut! Men du förväntar dig inte samma service när du köper en snus i lokala kiosken som när du kliver in i en butik med fokus lyxvarorServicen ska alltid vara bra, oavsett.
Detta inlägg är roligt på så många nivåer.Håller med @hollow123 - köper man något motsvarande ett par månadslöner, och speciellt en lyxvara så som en dyr klocka faktiskt är, så borde man förvänta sig lite extra service.
Jag köpte en Rolex på Bergströms ett tag sedan, och det var i princip samma upplevelse som att köpa en dosa snus på pressbyrån.
"En sån där vill jag köpa."
- "Ok. Det blir 58000kr"
*drar kortet*
*väntar*
- "Tack, ha en bra dag!"
Hade i alla fall förväntat mig en kopp kaffe medan dom kortade länken och tog fram box osv.