• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Lite världstid idag, tillbaka på länk! :)
image.jpeg
image.jpeg

Senast ändrad:
Någon annan än jag är som är sugen på detta nysläpp av Reverson (Tribute Small Seconds ref: 3978480)? Ser satans fin ut den med den sunburst blåa tavlan tillsammans med det matchande casa fagliano strapet. Helt OK pris också, listar 81k enl jlc:s hemsida. Bilder stulna från nätet.
IMG_1228.JPG

IMG_1229.JPG

IMG_1230.JPG

IMG_1231.JPG

IMG_1232.PNG
Dom är bra på att göra blå tavlor, JLC.

Någon annan än jag är som är sugen på detta nysläpp av Reverson (Tribute Small Seconds ref: 3978480)? Ser satans fin ut den med den sunburst blåa tavlan tillsammans med det matchande casa fagliano strapet. Helt OK pris också, listar 81k enl jlc:s hemsida. Bilder stulna från nätet.
IMG_1228.JPG

IMG_1229.JPG

IMG_1230.JPG

IMG_1231.JPG

IMG_1232.PNG
Ser bra ut. :)
Ok att reverson blir repig av att bara titta på den men ändå imponerande hur använd denna redan såg ut. :confused:

Den där är rätt cool trots att jag anses gammalmodig när vi snackar reversos.

Tackar, jo jag gillar den också och tycker det finns utrymme för både de traditionella och denna mera sportiga variant. De hade även tidigare en sportigare modell "Grand Sport" med lite bättre wr än den vanliga Reverso-linjen. Tyvärr hade Grand Sport en ganska osnygg (enligt mig) lösning för bandinfästningen, men också det en rolig linje.
Här lånad på bild
reversochronosswhitedia.jpg

Tackar, jo jag gillar den också och tycker det finns utrymme för både de traditionella och denna mera sportiga variant. De hade även tidigare en sportigare modell "Grand Sport" med lite bättre wr än den vanliga Reverso-linjen. Tyvärr hade Grand Sport en ganska osnygg (enligt mig) lösning för bandinfästningen, men också det en rolig linje.
Här lånad på bild
reversochronosswhitedia.jpg

Håller helt med. Det där gör att reversons främsta kännetäcken suddas ut - den magiska boettutformningen. Jag förstår dock att den inte hade fungerar på modern länk men i.o.m.d försvann också stamtavlan.

Mys, sitter perfekt i mitt tycke! Får man fråga ref och omrkrets på handled? :)

Tunna kycklinghandleder i form av ca 16cm.

Referensen är en Reverso Classique jag köpte 2014 till min tjej som iprincip inte använder den.
Köpte den gvs så jag skulle kunna använda den också. :)

Modellen är dessvärre discontinued sedan några år tillbaka och har ersätts av en annan tavelstruktur samt en gäng olika storlekar, vet tyvärr inte vilken som är motsvarande, skulle gissa på den som heter "classic small".

Men denna ref har hängt med länge. Detta är manuella varianten, finns en identisk med quartz!

@Isodor den är riktigt fin den där ultra thin moon som du har på K&S. Nu har jag en klocka på väg in denna månad, annars hade jag varit spekulant.

Lite nyfiken på tavlan, känns den ”livfull” eller platt? Svårt att avgöra på bilder.

@Isodor den är riktigt fin den där ultra thin moon som du har på K&S. Nu har jag en klocka på väg in denna månad, annars hade jag varit spekulant.

Lite nyfiken på tavlan, känns den ”livfull” eller platt? Svårt att avgöra på bilder.

Bästa är givetvis att uppleva irl. Men tycker nog mina bilder jag knäppte visar lite hur tavlan agerar i olika vinklar. Med solen snett på så är sunbursttavlan väldigt kontrastrik.

Hur tycker ni en Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Moon ter sig med lite mer informella kläder, exempelvis jeans + piké utöver kostym? Kommer den se helt borta ut? Tycker det är bland de snyggaste klockor jag har sett, men är rädd att om jag införskaffar mig en, att den kommer vara allt för dressig för mig..

Tillbaka
Topp