• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

kronografen däremot är rena Jaques Lemant-pjäsen

Njaee det tycker jag inte faktiskt.

98BAC9B0-5481-4720-B64F-D9614529A5D3.jpeg
Jag tycker att den är riktigt fin :)

Hej, efter några år av lurkande på forumet så har jag äntligen beslutat för att göra min debut ;)
Jag har sedan ett halvår tillbaka snöat in på JLC och speciellt Grande reverso ultra thin 1931(277.8.62) då den är en stilren och mer åt det dressiga hållet vilket komplimentera mina nu varande klockor vilket är en Sea dweller och en GMT pepsi.Men de jag inte riktigt får kläm på är mellan vilka år den gjordes och ungefär vad bör en begagnad kosta. Har tittat på lite chrono24 men priserna är så olika de kan ligga mellan 50-80 tusen.

Hoppas inte de är allt för besvärligt första inlägg ;)

Hej, efter några år av lurkande på forumet så har jag äntligen beslutat för att göra min debut ;)
Jag har sedan ett halvår tillbaka snöat in på JLC och speciellt Grande reverso ultra thin 1931(277.8.62) då den är en stilren och mer åt det dressiga hållet vilket komplimentera mina nu varande klockor vilket är en Sea dweller och en GMT pepsi.Men de jag inte riktigt får kläm på är mellan vilka år den gjordes och ungefär vad bör en begagnad kosta. Har tittat på lite chrono24 men priserna är så olika de kan ligga mellan 50-80 tusen.

Hoppas inte de är allt för besvärligt första inlägg ;)
Mellan 50 tror jag du ska räkna med. De har gått lägre här på K&S men det är inte jättevanligt att de dyker upp.
De började tillverkas 2011 till modellens 80årsjubileum (därav modellbamnet 1931) och jag TROR att de slutade 2016.

Tillbaka
Topp