• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Hur tycker ni en Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Moon ter sig med lite mer informella kläder, exempelvis jeans + piké utöver kostym? Kommer den se helt borta ut? Tycker det är bland de snyggaste klockor jag har sett, men är rädd att om jag införskaffar mig en, att den kommer vara allt för dressig för mig..
Jag gillar ju dressklockor till en odressad outfit. Hur lätt är det att byta från det svarta bandet till ett brunt? Svart set lätt lite för formellt ut, men det är min högst personliga åsikt. En Jaeger är aldrig fel :) Har du ngt alternativ?

Jag gillar ju dressklockor till en odressad outfit. Hur lätt är det att byta från det svarta bandet till ett brunt? Svart set lätt lite för formellt ut, men det är min högst personliga åsikt. En Jaeger är aldrig fel :) Har du ngt alternativ?
Jag har även kollat mycket på en Reverso, Grande Ultra Thin. Jag vill gärna att min första riktiga klocka ska vara en Jaeger, då jag finner deras klockor oerhört tilltalande och tycker deras klockor utstrålar elegans och en känsla av att personen är en riktigt gentleman! Jo det har du rätt i, brunt läder ger nog ett lite mer avslappnat intryck. Är även rädd att jag inte vågar använda klockan till fullo, om den känns väldigt fragil etc.

Min klocka nu är en Oris Aquis Date (40mm) som är den sportigare varianten. Står på väntelista för en 116610LN men känner att redundansen kommer göra mig galen. Vilket gör att jag är på jakt efter en klocka med läderband, som fungerar perfekt till kostym och kavaj/udda byxor men även lite mer informellt som skjorta,långärmad tröja och jeans.

Senast ändrad:
Jag har även kollat mycket på en Reverso, Grande Ultra Thin. Jag vill gärna att min första riktiga klocka ska vara en Jaeger, då jag finner deras klockor oerhört tilltalande och tycker deras klockor utstrålar elegans och en känsla av att personen är en riktigt gentleman! Jo det har du rätt i, brunt läder ger nog ett lite mer avslappnat intryck. Är även rädd att jag inte vågar använda klockan till fullo, om den känns väldigt fragil etc.

Klockor är till för att användas så det ska du inte tänka på. Hur klär du dig till vardags, på jobbet?

Hur tycker ni en Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Moon ter sig med lite mer informella kläder, exempelvis jeans + piké utöver kostym? Kommer den se helt borta ut? Tycker det är bland de snyggaste klockor jag har sett, men är rädd att om jag införskaffar mig en, att den kommer vara allt för dressig för mig..

Jag formligen älskar ett dressat ur med mer avslappnade kläder.
Reverso till tisha och jeans är starkt underskattat.
Detsamma lär gälla för en MUTM utan problem.

Den lär passa på ett naturfärgat ljusbrunt läderband, behöver inte vara reptil utan ett kalvskinn skulle nog se fint ut. JLCs klassiker är ju struts idag men hade föredragit något lite lugnare. Skulle helt klart ge klockan ett ledigare uttryck. Hittade ingen bra bild men lite åt detta hållet:
BS-W-189-Patek-570-20.jpg

En Jaeger fungerar även på orange till sommaren :D

DSC_0754-01.jpeg

Exakt så är jag. Hade master calendar ett tag och körde den till vardagsklädsel hela tiden. Gillar klassiskt blandat med vardag.

Hittade till och med en bild i tråden från i somras, svettig T-shirt och JLC :)

0BDDA593-0488-4D73-A4A6-AB795C7A2162.jpeg

Halshugg mig inte @galácticon men impulsen är framme igen! Denna skall ut på köp och sälj då det blir ett rejält krafttag till förmån för en annan :/ om någon i min favorittråd här skulle va intresserad av en håll käften klocka i fullset på 46mm i stål och titan med länk gummi och läder, ett riktigt fint objekt från 2006 så hojta! Skulle värma om den stannade inom JLC tråden :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Senast ändrad:
Halshugg mig inte @galácticon men impulsen är framme igen! Denna skall ut på köp och sälj då det blir ett rejält krafttag till förmån för en annan :/ om någon i min favorittråd här skulle va intresserad av en håll käften klocka i fullset på 46mm i stål och titan med länk gummi och läder, ett riktigt fint objekt från 2006 så hojta! Skulle värma om den stannade inom JLC tråden :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Amen, wtf! Får nog bli en liten intervention... ;)

Jag använder min Tribute 1931 mer till casual än kostym. Den känns bra till det mesta så var inte orolig för det, men visst, den är mer känslig för små repor än många andra klockor, men repor är ju minnen, inte värre än så.
IMG_6453.JPG

Tillbaka
Topp