• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Fredagsklockan.
224F6A1C-65A3-4D53-BEB7-16684451913B.jpeg

Vackert!

Mellan 50 tror jag du ska räkna med. De har gått lägre här på K&S men det är inte jättevanligt att de dyker upp.
De började tillverkas 2011 till modellens 80årsjubileum (därav modellbamnet 1931) och jag TROR att de slutade 2016.
Okej tack så mycket för svaret, då har jag ifall ett riktmärke på priset :)

Hej, efter några år av lurkande på forumet så har jag äntligen beslutat för att göra min debut ;)
Jag har sedan ett halvår tillbaka snöat in på JLC och speciellt Grande reverso ultra thin 1931(277.8.62) då den är en stilren och mer åt det dressiga hållet vilket komplimentera mina nu varande klockor vilket är en Sea dweller och en GMT pepsi.Men de jag inte riktigt får kläm på är mellan vilka år den gjordes och ungefär vad bör en begagnad kosta. Har tittat på lite chrono24 men priserna är så olika de kan ligga mellan 50-80 tusen.

Hoppas inte de är allt för besvärligt första inlägg ;)
Hej, jag har en sån klocka som du söker. Den är inte till salu, men jag ska visa dig hur min profil ser ut på chrono24. Jag köpte klockan på chrono24 sommaren 2016 och använde mig av trusted checkout. Jag får regelbunden uppdatering av värdeutvecklingen på klockan. Så här beskriver de värdet för den modellen just nu. Du ser att de bedömer att värdet har gått upp med 33%. Jag gör ingen bedömning kring om det är rätt eller inte eller om det finns andra marknader som redovisar andra prisutvecklingar, men det här är det jag kan ge dig. Hoppas det hjälper dig. Jag är mycket nöjd med min. Tänk på att kolla om den är servad annars bör du lägga på minst 6000 kr på priset, speciellt om du hittar en tidig.
Skärmavbild 2018-03-08 kl. 08.56.01.png

Här bjuder jag på två egna bilder.
IMG_6739.JPG
IMG_6461.JPG

För den intresserade så redovisar chrono24 prisutvecklingen så här i detalj.
Skärmavbild 2018-03-08 kl. 12.45.55.png
Har också testat den, men tycker att den saknar en dimension och det är vad klockan faktiskt såldes för. Min uppfattning är att C24-priserna ofta är lite väl högt satta och att det finns ganska mycket prutmån på dem.

Har också testat den, men tycker att den saknar en dimension och det är vad klockan faktiskt såldes för. Min uppfattning är att C24-priserna ofta är lite väl högt satta och att det finns ganska mycket prutmån på dem.
Svårt att säga något generellt imo. Ganska många annonser saknar möjlighet att föreslå pris. Vilket i de flesta fall är en tydlig signal om att priset är fast. Sedan har jag ett antal erfarenheter av att ha föreslagit pris och handlaren har svarat med att de bjudit på frakten, mao bara gått ner några hundra. Då undrar man varför de inte tagit bort prisförslagsfunktionen. I många fall har det rört sig om klockor som av storleksmässiga o andra skäl inte varit lättsålda. Inte helt lätt att förstå.

I mitt senare inlagda inlägg finns mitt inköpspris med, längst ner. När jag köpte min var det också en förvånansvärt spretig prissättning. Förhoppningsvis är prissättningen baserad på säljpriser via trusted checkout. Dessa priser har de järnkoll på eftersom man betalar pengarna till chrono24 som sen vidarebefordrar pengarna till säljaren när kunden hämtat ut varan.

Senast ändrad:
Det skulle ju vara bra om det stämde. Har själv inte funktionen. Skriver C24 något om var de hämtar uppgifterna?
Nej, de skriver inget direkt, men det är de uppgifter som byggdes upp under kommunikationen fram till köp. All skriven kommunikation finns kvar, extra bilder, hur vi bestämt. Det är säkert så att det är tack vare trusted checkout. Jag har också kvar andra kommunikationer som gått via trusted checkout som aldrig ledde till någon affär. Det är ganska fräckt för man får väldigt bra koll. Jag minns att jag betalade till chrono24 bankkontonummer i Frankrike. Jag minns det speciellt för jag bromsade upp transaktionen för jag blev osäker. Chrono24 ligger i Tyskland tror jag, men de bekräftade särskilt att kontonumret var korrekt och att banken låg i en stad som låg nära gränsen till Tyskland. Allt flöt på bra med kommunikation, transaktion och leverans. Sen blev det lite strul men det löste sig bra så nu har JCL gjort en gratis fullservice på den.

Senast ändrad:
Det var attans vad stort de flesta Reversos bärs..
Vill ni ha det så, eller har det varit missbedömning vid köp utan möjlighet att prova först?

Mvh Roffe.

Det var attans vad stort de flesta Reversos bärs..
Vill ni ha det så, eller har det varit missbedömning vid köp utan möjlighet att prova först?

Mvh Roffe.
Jag kan bara tala för mig själv! Jag älskade historian bakom reverso och jaeger som märke, funderade länge på en klassisk men ville dock ha något sportigt i stil med aquanaut typ fast endå lite större då jag gillar klockor med närvaro! Föll även för fyrkantiga formen, Därav blev det Squadra!
image.jpeg

Jag har provat ett par, vad de heter exakt vet jag inte, men jag vet att de större, på mig bärs åthelvete för stort, men jag föredrar mindre ur, från 36, till 42mm.
Klockorna brukar oftast se för stora ut på bild om de fotats med mobilen. De flesta verkar tycka att storleken är ok, men jag vet att det finns de som anser att klockor ska ha samma storlek som när de kom. Alla är fria att välja. Jag har valt min och har aldrig upplevt den vara för stor. Snarare har jag tyckt att mindre reverso saknar närvaro.

Jag kan bara tala för mig själv! Jag älskade historian bakom reverso och jaeger som märke, funderade länge på en klassisk men ville dock ha något sportigt i stil med aquanaut typ fast endå lite större då jag gillar klockor med närvaro! Föll även för fyrkantiga formen, Därav blev det Squadra!
image.jpeg

Just denna ser stor ut, men inte som många andra, de är alldeles för höga.

Mvh. Roffe

Tillbaka
Topp