• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Nu i maj juni kommer nya polaris till butik...
ska bli spännande att prova och se hur dom är på armen. Polaris automatik ligger högt upp på min lista just nu
0E4C187D-1FE6-463B-B05B-807E8D86722A.jpeg

Inte lätt att hålla koll alltid! Din guldare ser ut att ha samma boett som min. 33,5mm med 17mm luggar?
Närbesläktat, tror måtten stämmer men har tryckboettlock i stål på min. Boetten omärkt men genomfärgad och säljaren påstod 9 eller 10 karat guld. Kom från Israel.

Närbesläktat, tror måtten stämmer men har tryckboettlock i stål på min. Boetten omärkt men genomfärgad och säljaren påstod 9 eller 10 karat guld. Kom från Israel.
Ah, dåså! Min är skruvad i 14K solitt. Tjusig hur som helst! 50-tal? Får för mig att emblemloggan kom omkring 1960?

Tack! Den skulle må bra av ett nytt glas (liten spricka klockan 8-9) och lite skräpstädning av tavlan (ligger lite löst skräp som jag redigerat bort i fotot) samt en signerad originalkrona.
Vet du hur mycket JLC kan restaurera en gammal klocka? Kan de byta tavla? Har de nytt glas? Kan de serva verket? Kan de åtgärda skador eller missfärgningar i boetten? Det kanske man inte vill, men rent hypotetiskt. Jag har läst om de som köpt gamla vrak som de skickat ner med mer fokus på att få tillbaka en riktigt fin klocka. Priset har varit sekundärt. Sen undrar jag om värdet försvinner om de byter visare etc.

Vet du hur mycket JLC kan restaurera en gammal klocka? Kan de byta tavla? Har de nytt glas? Kan de serva verket? Kan de åtgärda skador eller missfärgningar i boetten? Det kanske man inte vill, men rent hypotetiskt. Jag har läst om de som köpt gamla vrak som de skickat ner med mer fokus på att få tillbaka en riktigt fin klocka. Priset har varit sekundärt. Sen undrar jag om värdet försvinner om de byter visare etc.
Det kan dom säkert göra. Personligen tänkte jag nog plocka en originalkrona på ebay eller liknande och låta en självständig urmakare fixa till den. Osäker när den servades sist, men den går inom ca 15spd.

Hej,
Ny på forumet och stort fan av JLC sedan länge. Har nu till sist blivit med en Reverso TTR 1931. Söker ett alternativt armband till det svarta alligator som jag har idag. Jag har kikat på Camille Fournet samt lite annat men tycker det är svårt att hitta bra referenser på hur det ser ut på handleden. Tanken är mörkbrunt för att kunna köra mer ”casual” (fagliano kan vara något på sikt men jag söker alternativ). Tips mottages tacksamt!
9613CE83-7EFF-4C0F-8C5A-644731E17C55.jpeg

Tillbaka
Topp