Johan82
Basic
The time came, I saw, and l bought!!! Thank you my friends for letting me take this away from youu
Ren porr ju
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
The time came, I saw, and l bought!!! Thank you my friends for letting me take this away from youu
Helt sjukt finInne på andra året ihop...
Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Edition Spéciale Rouge
Är servicehistoriken otydlig så är den säkert aldrig servad. Om allt är som det ska i övrigt för du räkna med 6000 kr. Lämna in den på Nymans ur. Det ligger på samma gata som Kaplans.Jag funderar på att doppa tårna i JLC-pölen. Har blivit sugen på en lite äldre master control eller kanske rättare sagt master grande taille från runt -95 som kaplan säljer.
Servicehistoriken är lite otydlig. Är det någon som bet ungefär vad en service på en klocka med cal. 889 kostar och vem man bör skicka den till?
Är servicehistoriken otydlig så är den säkert aldrig servad. Om allt är som det ska i övrigt för du räkna med 6000 kr. Lämna in den på Nymans ur. Det ligger på samma gata som Kaplans.
Det brukar ingå polering i priset. Nymans kan göra det också. Ibland skickar de den vidare. Du kan också skicka den direkt till JLC om du vill. Det är svårt att bedöma servicepriset, men det ska ligga där på en sådan klocka som inte har så många komplikationer. Det är bara datum som tillkommer på den. Fråga Nymans för säkerhets skull. Jag vet inte om jag vill uttala mig om klockan utan att det påverkar ditt beslut. Det är en fin klocka. JLC är ett fint bra anrikt märke. Ska jag säga något så tilltalar den inte mig. Jag tycker den är för strikt. Jag vill att det ska vara lite mer liv i en klocka, lite mer rough, men gillar du den och kommer att ha användning för den så köp. Jag vet inte vad de begär, men du kan söka på chrono24.com för att se hur mycket andra handlare begär ute i vida världen. Lycka till!Tack för svar!
6000kr lät inte så farligt. Jag hade för mig att JLC kunde vara lite kostsamma att serva. Vet du om det går att få klockan polerad där också? Eller behöver man skicka den till JLC för det?
Några åsikter om klockan i övrigt?
Det brukar ingå polering i priset. Nymans kan göra det också. Ibland skickar de den vidare. Du kan också skicka den direkt till JLC om du vill. Det är svårt att bedöma servicepriset, men det ska ligga där på en sådan klocka som inte har så många komplikationer. Det är bara datum som tillkommer på den. Fråga Nymans för säkerhets skull. Jag vet inte om jag vill uttala mig om klockan utan att det påverkar ditt beslut. Det är en fin klocka. JLC är ett fint bra anrikt märke. Ska jag säga något så tilltalar den inte mig. Jag tycker den är för strikt. Jag vill att det ska vara lite mer liv i en klocka, lite mer rough, men gillar du den och kommer att ha användning för den så köp. Jag vet inte vad de begär, men du kan söka på chrono24.com för att se hur mycket andra handlare begär ute i vida världen. Lycka till!
Det låter som ett rimligt pris. Du har då räknat med den kommission på ca 17% som de lägger på det utannonserade priset? Perfekt om den sitter på länk. Ska du köpa till en ny länk, kostar den uppskattningsvis ca 12000 kr. Det låter som att du vet vad du söker, då blir den bra.Dom begär 26400kr för den. Jämfört med chrono24 verkar den ligga ok till med reservation för att det är svårt att se skick ordentligt utifrån kaplans bilder och att servicen än så länge är osäker (jag hoppas jag får svar från kaplans om hur det ligger till). Sen beror det lite på hur mycket man tänker att stållänken lägger till. Större delen av master controls verkar säljas på läder och det är väl rimligt på en så formell klocka så länken kanske gör så mycket för värdet?
Själva utseendet och stilen på klockan är mer eller mindre vad jag är ute efter så den ligger på pluskontot.
Jag är ute efter lite mer formell klockan jämfört med de jag har i lådan så här långt.
Tack igen för råden!
Det låter som ett rimligt pris. Du har då räknat med den kommission på ca 17% som de lägger på det utannonserade priset? Perfekt om den sitter på länk. Ska du köpa till en ny länk, kostar den uppskattningsvis ca 12000 kr. Det låter som att du vet vad du söker, då blir den bra.
Tjena gänget, ursäktar att jag spammar inlägg här gällande MAster Extreme, men jag har nu fått snudd på en riktig drömklocka men då måste det gå undan, så vid snabb smidig affär kan jag tänka mig att släppa den för runt 50 lappen istället för 65! Om någon här i den trevligaste av trådar har varit sugen innan så nu är det dags! Trevlig kväll!
Den har jag i princip missat. Mycket fin modell och visarna som breder ut sig gör att den inte ser så dressig ut. Nästan sportig också. Det fanns, förutom i stål, vitguld och guld, även i platina för den som känner för en sådan.Hej. Jag äger ingen JLC, men skulle gärna göra..
En klocka som har funnits i mina tankar sedan jag såg den första gången (Och läste om den.) Är "geophysic 1958". En dressklocka som tål både magnetism, bad och en och annan "smäll" tom..
Kan det bli bättre?
Nu är det juh en limiterad modell, men på chrono24 så finns det i stål för drygt 60k och guld för ca 115k, nytt/oanvänt.
Är det någon här på KS som har en och kan berätta lite om Den?
Kanske tom vill göra sig av med En?
Mvh Roffe
Ja mkt fin modell, visarna ska se ut att vara från 58, men de har gjort vintagelooken så illa, så det blev BRA! SER mer ut som färgade, lite mer "livliga" visareDen har jag i princip missat. Mycket fin modell och visarna som breder ut sig gör att den inte ser så dressing ut. Nästan sportig också. Det fanns, förutom i stål, vitguld och guld, även i platina för den som känner för en sådan.
Här kommer platina
..you got to know when hold them, know when fold them. Know when to walk away, and know when to run.."On a train bound for nowhere..."
Riktigt fin. Vad fyller den halvt röda pricken för funktion?
Visar om kronografen är igång. Väldigt användbartRiktigt fin. Vad fyller den halvt röda pricken för funktion?
Tänker fuktindikator, hur mycket urverket är uppvridet eller är det bara för att få folk som mig att fundera
Jay-Jay Lecou och Tag Whore alltså.Visst heter dom JayJay...!?
Tag Whore är ju kwelJayJay Lecou och Tag Whore alltså.