Dudes, enligt nymans ur ska troligen polaris börja rulla in i butikerna from veckan som börjar nu... ska bli kul att klämma lite! Blir en blå automatic om den känns rätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då var man stolt ägare till en Deep Sea Chronograph. Känns fantastiskt bra. Klockan bara växer och växer för varje timme som går!
![]()
Grattis! En riktigt trevlig klocka!Då var man stolt ägare till en Deep Sea Chronograph. Känns fantastiskt bra. Klockan bara växer och växer för varje timme som går!
![]()
Riktigt grym!Då var man stolt ägare till en Deep Sea Chronograph. Känns fantastiskt bra. Klockan bara växer och växer för varje timme som går!
![]()
Ja den upplevs något större. Inte jättemycket kanske men absolut, större. Har en Sub ”No Date” och jämförde just mot den när jag köpte JLCn idag.Riktigt grym!
Känns den större än en sub?
Alright, både tjockare och bredare?Ja den upplevs något större. Inte jättemycket kanske men absolut, större. Har en Sub ”No Date” och jämförde just mot den när jag köpte JLCn idag.
Ja det skulle jag säga. Se bilder:Alright, både tjockare och bredare?
Jag har svart lizzard. Det ger en annan look. Grattis till finaste klockan. Camille Fournet är riktigt fina, men jag kommer nog inte att köpa ett sånt. Blir det ändå det, var de nu säljs, blir det nog ett svart eller ett sandfärgat som matchar tavla/index.Hej,
Ny på forumet och stort fan av JLC sedan länge. Har nu till sist blivit med en Reverso TTR 1931. Söker ett alternativt armband till det svarta alligator som jag har idag. Jag har kikat på Camille Fournet samt lite annat men tycker det är svårt att hitta bra referenser på hur det ser ut på handleden. Tanken är mörkbrunt för att kunna köra mer ”casual” (fagliano kan vara något på sikt men jag söker alternativ). Tips mottages tacksamt!
![]()
Ja det skulle jag säga. Se bilder:
![]()
![]()
Tack! Det är originalstrapet som klockan kommer med. Var initialt lite anti till ett läderstrap, men gillar det verkligen. Skall nog komplettera med något form av gummistrap men osäker på vilket. Tar gärna emot tips om förslag finnesSchysst strap! Tack för jämförelse![]()
Grattis till en fantastisk klocka, helt enkelt. Odödlig!Då var man stolt ägare till en Deep Sea Chronograph. Känns fantastiskt bra. Klockan bara växer och växer för varje timme som går!
![]()
Nice - stort grattis! Och välkommen till KS trevligare trådDå var man stolt ägare till en Deep Sea Chronograph. Känns fantastiskt bra. Klockan bara växer och växer för varje timme som går!
![]()
Tycker de är följsamma då det är väldigt många små sköldar.Googla lite så hittar du någon. Jag har själv varit sugen på rocka. Som jag förstår det så är det snyggt på JLC när det blir rätt, men det är hårt mot handleden, iaf i början.
Tycker de är följsamma då det är väldigt många små sköldar.
Master calendar moon är riktigt finni guld, annars klassiskt, Reverso!Får tacka alla för det fina välkomnandet jag fått som nybliven JLC-ägare. Känns spontant som jag fått ett nytt favoritmärke bredvid Rolex. När det framöver skall kompletteras med en dressare till samlingen så lär det bli en JLC. En Master Calendar i guld eller rosé ligger nära till hands. Eller vad säger expertisen?![]()
Stingrocka?Vad pratar ni om? Har läst sidan tre gånger och hänger inte med ändå![]()
Googla lite så hittar du någon. Jag har själv varit sugen på rocka. Som jag förstår det så är det snyggt på JLC när det blir rätt, men det är hårt mot handleden, iaf i början.
Satsa på 19. Camille Fournet gör måttbeställda om du har någon kul ide. Finns rätt mycket 19 mm om man letar. Vissa 20 mm går att trycka ihop helt ok men till ett ur i denna prisklass tycker jag du kan kosta på dig ett med rätt mått.Reverson är 19mm som jag förstått.
Vet ni om det funkar det med 18 alt 20mm armband?
Ingen ironi, har gjort många band själv. Var lite av en pionjär när det kommer till dessa havsdjur.![]()
Vet inte om jag missförstod att det var ironi, annars antar jag att du menade att strukturen är likt sköldar. Viss är det så? Bilden knyckt från internet
Tack, det var med andra ord som jag trodde att du hade full koll på skinnet. Nu är rockan förvisso en vattenlevande varelse, men tål bandet vatten eller är det lite som krokodil/alligator att det är inget du skall ha i vatten?Ingen ironi, har gjort många band själv. Var lite av en pionjär när det kommer till dessa havsdjur.
Jag tyckte de klarade vätan helt ok, men de blev mörkare och krympte något. Beror ju på vilket foder man använder. Men när jag bankade ihop dem och förblötte dem klarade de av väta gott. Extremt slittåligt skinn däremot. En farao använde skinnet som skyddsväst. Slipade ner sköldarna på mina och lämnade en grov ”borstad” yta. En polare ärvde ett band jag fodrat om tre ggr nu. Är väl 5 år gammalt idag.Tack, det var med andra ord som jag trodde att du hade full koll på skinnet. Nu är rockan förvisso en vattenlevande varelse, men tål bandet vatten eller är det lite som krokodil/alligator att det är inget du skall ha i vatten?
Stört fina, synd de är nyproducerade bara. Två av de finaste uren någonsin, odödliga klassiker.Jag vet att jag har visat båda klockorna redan dock aldrig samtidigt
Två bröder: en äventyrare och en akademiker.
![]()
Stört fina, synd de är nyproducerade bara. Två av de finaste uren någonsin, odödliga klassiker.
Jo precis, den är klart kraftigare än originalet. Men visst finns det en som är rätt lik från förr? I vilket fall ett bra exempel hur man kan förvalta ett fint arv.En vintage Deep Sea går det att köpa om man har lite tålamod och pengar. Den manuella memovoxen är dock unik - tycker det är riktigt häftigt hur den ringer och att den är fortfarande manuell.
Jag vet att jag har visat båda klockorna redan dock aldrig samtidigt
Två bröder: en äventyrare och en akademiker.
![]()