• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Jag har provat ett par, vad de heter exakt vet jag inte, men jag vet att de större, på mig bärs åthelvete för stort, men jag föredrar mindre ur, från 36, till 42mm.
Enig, många av kunderna idag förstår sig inte på modellen. Ett platt rektangulärt ur skall inte täcka hela handleden. Kör själv på originalet från 1930-talet.

Reverso finns ju i så många utföranden så man kan ju välja helt modell efter hur man vill att den skall sitta! Just min tycker jag utmanar hur en Reverso "skall vara" vilket bara det är ju superhärligt!
Sorry, jag skulle skriva "ser INTE så stor ut". Jag håller i övrigt med "Reverso" är i många utföranden en vacker klocka, och att jag har provat flera tyder nog på att jag även varit beredd att betala för en.

Men jag menade att många är smala och "långa", lite FÖR långa, och att klockhuvudet då täcker hela övre sidan av handleden, vilket JAG finner lite oproportionerligt. Som att en mindre "version" av samma modell troligen hade setts bättre.

Jag har tex både seamaster Planet ocean och Speedy PRO, och ingen av de bärs spec stort. Men jag kan inte bära Cartier Tank solo med automatiskt urverk och datum, den bärs för stort, medans jag tkr att den mindre, modellen på min avatar nästan ser ut som en damklocka.
Jag funderade lite allmänt på om det kan ha varit sådana saker som spelat in vid köp över tex nätet. Att de stora är manliga,svamp är för damer..
Jag menade såklart inget illa eller så mot de som gillar att bära större ur, men JAG tkr, som sagt, att många klockor bärs åt helvitt för stort.

Jag kan bära en 44mm Panerai men inte en 39/40mm Monaco, den bärs för stort även den..

Annars gillar jag JLC jag är faktiskt ute efter en geophysic (efter köp av en 114060), sen blir det kanske en Reverso.

Mvh Roffe

Senast ändrad:
Enig, många av kunderna idag förstår sig inte på modellen. Ett platt rektangulärt ur skall inte täcka hela handleden. Kör själv på originalet från 1930-talet.
Jag håller med. Precis så. Men som jag tidigare skrev så är det juh min högst personliga åsikt.
Men ja, vill man bära stora ur, så välj då en som Ska sitta fläskigt, om du har sådan stil på kläder och livföring

Mvh Roffe.

Senast ändrad:
Några fina bilder på Polaris från JLCs Twitter.

3F602C76-813B-4AB4-950D-5CA96C129DC6.jpeg
5D4A5AC4-1832-4942-9FA5-7CDF70E48AD1.jpeg
8ACDDCF7-B82C-4056-B86B-060304616F79.jpeg
CC1D7783-E3E1-4E8B-9689-E286A7D58DEC.jpeg
EB5673EA-307F-4D4F-B31F-A48C60CA5A6A.jpeg
Vad är detta för något jag missat!? :eek::)

Halshugg mig inte @galácticon men impulsen är framme igen! Denna skall ut på köp och sälj då det blir ett rejält krafttag till förmån för en annan :/ om någon i min favorittråd här skulle va intresserad av en håll käften klocka i fullset på 46mm i stål och titan med länk gummi och läder, ett riktigt fint objekt från 2006 så hojta! Skulle värma om den stannade inom JLC tråden :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Oj, jag har aldrig sett nåt liknande från Jaeger.. väldigt speciell måste jag säga. Det var en väldans synd på den enorma storleken...

Jag tkr den är "plottrig", men ändå inte, vilket ger den ett exklusivt och lite gammaldags utseende. Den rödvita halvmånen får tankarna att dras lite till den orange/vita cirkeln på nån limiterad Blancpain fifty fathoms. (Vilken även den får tankarna att dras till "gamla tider")
Mycket vacker klocka. Sälj den inte om du känner att du kan bära upp dess storlek. Bättre att sälja frugan eller iaf hennes bil. :)

Mvh Roffe

Släpptes nyligen, Polaris heter serien. Den finaste av dem, memovox, är tyvärr en Ltd Ed och ganska dyr (12-13 tusen $), men många andra modeller är inte alls dumma och väldigt rimligt prissatta.

C5465E08-D6F6-4B4F-B286-F202375D72F8.jpeg
C7157B21-9563-41BC-A840-859A4336025D.png
401F4770-3502-4F58-9D45-EA98E4F9F75E.jpeg

http://www.jaeger-lecoultre.com/us/...nts/jaeger-lecoultre-novelties-sihh-2018.html
Ja, alltså. Den "Polaris Date" var inte alls illa till utseendet. Kan det vara nånting tro?
Eller kan man lägga sina 70 (än sålänge imaginära) pistoler på någon bättre klocka?

Den absolut snyggaste JLC jag har sett är geophysic 1957 (tror den hette så), perfekt storlek, inte plottrig, och inte så överdrivet skitnödigt formellt dressig. Hehe.

Mvh Roffe

Ja, alltså. Den "Polaris Date" var inte alls illa till utseendet. Kan det vara nånting tro?
Eller kan man lägga sina 70 (än sålänge imaginära) pistoler på någon bättre klocka?

Om jag vore på jakt efter en klocka för dagligt bruk i det häradet prismässigt skulle det finnas med två (kanske tre) modeller från JLC på min short list. Tycker JLC har fått till några riktigt lyckade modeller på sistone (inkl pris).

849702A0-61DC-4D7E-91B3-D49EF5E1BF39.jpeg
1079DD4B-31FA-4BB5-BA7D-96FF4D46499D.jpeg
CE577B2D-EF94-4621-8CD6-ACDC458EFD26.jpeg

Oj, jag har aldrig sett nåt liknande från Jaeger.. väldigt speciell måste jag säga. Det var en väldans synd på den enorma storleken...

Jag tkr den är "plottrig", men ändå inte, vilket ger den ett exklusivt och lite gammaldags utseende. Den rödvita halvmånen får tankarna att dras lite till den orange/vita cirkeln på nån limiterad Blancpain fifty fathoms. (Vilken även den får tankarna att dras till "gamla tider")
Mycket vacker klocka. Sälj den inte om du känner att du kan bära upp dess storlek. Bättre att sälja frugan eller iaf hennes bil. :)

Mvh Roffe
Ja man tvekar ju lite! Ang storleken! Dels bärs den mindre plus att den är relativt lätt, plus att jag bär upp dens storlek! Närvaron e fantastisk och komplikationerna grymma! Tycker det är en dunderklocka!

Mvh Roffe
köp den?

Tycker att urverket i Geophysic True Second verkar riktigt coolt. Första gången man ser tickande sekundvisare i ett manuellt urverk.

Tillbaka
Topp