Reverso finns ju i så många utföranden så man kan ju välja helt modell efter hur man vill att den skall sitta! Just min tycker jag utmanar hur en Reverso "skall vara" vilket bara det är ju superhärligt!
Sorry, jag skulle skriva "ser INTE så stor ut". Jag håller i övrigt med "Reverso" är i många utföranden en vacker klocka, och att jag har provat flera tyder nog på att jag även varit beredd att betala för en.
Men jag menade att många är smala och "långa", lite FÖR långa, och att klockhuvudet då täcker hela övre sidan av handleden, vilket JAG finner lite oproportionerligt. Som att en mindre "version" av samma modell troligen hade setts bättre.
Jag har tex både seamaster Planet ocean och Speedy PRO, och ingen av de bärs spec stort. Men jag kan inte bära Cartier Tank solo med automatiskt urverk och datum, den bärs för stort, medans jag tkr att den mindre, modellen på min avatar nästan ser ut som en damklocka.
Jag funderade lite allmänt på om det kan ha varit sådana saker som spelat in vid köp över tex nätet. Att de stora är manliga,svamp är för damer..
Jag menade såklart inget illa eller så mot de som gillar att bära större ur, men JAG tkr, som sagt, att många klockor bärs åt helvitt för stort.
Jag kan bära en 44mm Panerai men inte en 39/40mm Monaco, den bärs för stort även den..
Annars gillar jag JLC jag är faktiskt ute efter en geophysic (efter köp av en 114060), sen blir det kanske en Reverso.
Mvh Roffe