• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Sugen på Reverso i gulguld (dock inte så stor som modellen ovan). Någon med erfarenhet som kan dela med sig av lite bilder?

Sugen på Reverso i gulguld (dock inte så stor som modellen ovan). Någon med erfarenhet som kan dela med sig av lite bilder?

Denna är sjukt bra. Sjukt bra!

Tyvärr bara på armen på prov förra veckan.

051FE4F8-21B1-4F53-925A-B34F1D7CE601.jpeg

Det blir inte mycket användning. Läderbandet mot en ständigt svettig armled gör sig inte. Finns det gummi till den här?
IMG_8715.JPG
Finns inga specialband som fixeras vid boetten som originalbanden. Däremot finns det band med gummi på baksidan. Tex Camille Fournet erbjuder detta som ett tillval när man plockar ihop ett customband.

02650603-4619-4498-BA5B-B946C2B602D0.jpeg

En av de bästa tavelkonfigurationerna enligt mig.
Fantastisk... den listar ca 100k, eller mer?

Utan att låta dryg så är det väl (för min del) ”bara” att sälja någon stålsport så man får ”råd”. Bara det att en reverso-guldare ligger lite utanför komfortzonen. Ungefär som den gången jag hade en JLC Master med massa komplikationer - typ månfas och pointerdate.

Fantastisk... den listar ca 100k, eller mer?

Utan att låta dryg så är det väl (för min del) ”bara” att sälja någon stålsport så man får ”råd”. Bara det att en reverso-guldare ligger lite utanför komfortzonen. Ungefär som den gången jag hade en JLC Master med massa komplikationer - typ månfas och pointerdate.

Testade den i Schweiz, list låg på 22’ CHF eller liknande. Borde hamna strax över 200’ här hemma.

Samma i stål, den blå, som konstigt nog är liiiite större, listar 12’ CHF så borde väl hamna på dryga 100ingen hemma.

Finns inga specialband som fixeras vid boetten som originalbanden. Däremot finns det band med gummi på baksidan. Tex Camille Fournet erbjuder detta som ett tillval när man plockar ihop ett customband.
Är det inte CF som gör banden till JLC? I så fall så kan dom få till "klacken" och passformen. Men kanske är det så att de endast får göra dessa band direkt åt JLC (företaget) och inte till privatpersoner.

Tillbaka
Topp