• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Köpte precis mitt nästa projekt!!
Undrar hur svårt det är att hitta boette delarna som saknas?
Verkat borde jag kunna få rent och delarna borde gå att hitta?
4CCF5ACB-E377-42FF-95F6-832312957D6F.jpeg

Annars går jag lämna in den när jag är nere hos JLC?!
Ja du, lägg in bilden i vintage så får du säkert besked om hoppet ökar eller minskar. Jag kan inte avgöra det, mer än att det är väldigt många delar som inte sitter där de ska.

Senast ändrad:
Skönt, jag förstår att den är efterlängtad.
Som jag längtat! Hade varit trist att åka ned till Jaeger-LeCoultre utan henne!!!
Glad för din skull. Hoppas de har lyckas lösa barnsjukdomarna nu så den ej behöver resa tillbaka!
Hoppas verkligen det! Men det är kanske bra att dom vågar återkalla om dom hittat nägot. Även om det svider att lämna i från sig henne i 3,5 vecka när man bara hade henne i 4 veckor innan...

Ok, men jag blev lovad 1 år till. Ska kontakta @Nymans Ur 1851 när jag är tillbaka från Åland
Ibland kan tillverkaren ge förlängd garanti om man registrerar varan på deras hemsida. Jag vet att AP har så. Är det AD som givit dig det löftet bör du kunna få det styrkt, annars har du två års skydd via konsumentköplagen. Om det inte är 3 år till och med? Det får alla privatpersoner som köper och betalar moms i Sverige.

Ibland kan tillverkaren ge förlängd garanti om man registrerar varan på deras hemsida. Jag vet att AP har så. Är det AD som givit dig det löftet bör du kunna få det styrkt, annars har du två års skydd via konsumentköplagen. Om det inte är 3 år till och med? Det får alla privatpersoner som köper och betalar moms i Sverige.
Reklamationsrätt: lagstadgat 3 år för ursprungsköparen
Garanti: icke-lagstadgad deal mellan försäljaren (oftast backad av grossist eller tillverkaren) och köparen/ägaren av varan.

:pompus:

IMG_20180801_174759.jpg

Dags att säga adjö till denna snart, sugen på en Master Calender nu. Skulle någon vara intresserad av ett byte eller köp får ni hojta till :) har lite svårt med prissättningen bara.

Tillbaka
Topp