Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig, struts är snyggt på jäger tycker jag.Ompysslad & rengjord invändigt & nytt glas på, hos mig igen i slutet av veckan.. Tips på bandmatchning?
Svart eller mörkbrunt croco skulle vara snyggt.Ompysslad & rengjord invändigt & nytt glas på, hos mig igen i slutet av veckan.. Tips på bandmatchning?
Nästan vad som helst så länge det är ostoppat, relativt tunt och utan kontrastsöm. 17 mm för det lite svårare men inte omöjligt. Beror mycket på om du vill klä upp eller ner uret.Ompysslad & rengjord invändigt & nytt glas på, hos mig igen i slutet av veckan.. Tips på bandmatchning?
Och verkligen inte sista gången får jag hoppas.. Och varför skulle det inte vara ok?Och det är därför jag länkar till annonsen, knappast första gången detta händer i den här tråden. Men då vet jag att det inte är okej längre.
Då tar vi det som vanligt gnäll alltså!Två gånger här osv... Dock inte jag som är admin så ta det som vanligt Aurum-gnäll.
Två annonser på diskussionsdelen i samma tråd? Du kan ju höra med @admin vad de tycker.Och verkligen inte sista gången får jag hoppas.. Och varför skulle det inte vara ok?
Då tar vi det som vanligt gnäll alltså!
Vissa finns här på Klocksnack enbart för att driva affärer på Köp/Sälj, de har full koll på vad som finns ute. Andra flippar mindre och är mycket sporadiskt inne på Säljavdelningen. Av allt som skrivs läser jag det som är mest intressant och då framför allt i specialtrådarna för favoritmärkena. Då är det inte helt fel om det i dessa specialtrådar dyker upp en hint om att en speciell klocka kommer att säljas. Det är ju i dessa trådar som intresset finns. Sedan kan det ju räcka med en gång. Här vill man ju inte ha bumpeffekten som finns på Säljavdelningen.Två annonser på diskussionsdelen i samma tråd? Du kan ju höra med @admin vad de tycker.
Inte mitt val men fint band. Är det ett spänne i solitt guld? Kostar en del?Sådär, landat nu. Fick bli ett 17 mm struts original ifrån JLC med tillhörande guldspänne.
Inte solitt tyvärr.Inte mitt val men fint band. Är det ett spänne i solitt guld? Kostar en del?
Ser tavlan nu, den är inte likadan som Metallverkentavlorna. Jag tror de har lite skarpare tryck och klarlack. Du vet inte om något rört tavlan förmodar jag?
Tjusigt! Samma boett som min stålis från ca 1945:Sådär, landat nu. Fick bli ett 17 mm struts original ifrån JLC med tillhörande guldspänne.
Juste, snyggt!Tjusigt! Samma boett som min stålis från ca 1945:
Vi behöver fler vintage JLC på forumet, känner jag! Definitivt ett favoritmärke för mig!Juste, snyggt!
Så jäkla fulländad! Jag har tråkat ut Mim fru med att kolla alla klipp på youtube taggat med #jlcpolaris, hon lämnade tv-rummet efter ett tag... hahahSvårt att inte uppskatta finishen och detaljerna
Otroligt snygg och som vanligt bra finish på JLC.Svårt att inte uppskatta finishen och detaljerna
Den kommer nog undra när vi kliver över tröskeln till moderskeppet... hahahahMin JLC får lite frihet idag.
Japp, då kommer den sitta på armen. Jag kommer självklart att byta bandet till original svart alligator och JLC lås tills dess.Den kommer nog undra när vi kliver över tröskeln till moderskeppet... hahahah
Detta kommer att bli.......Japp, då kommer den sitta på armen. Jag kommer självklart att byta bandet till original svart alligator och JLC lås tills dess.
Japp, undrar om Krons och Nymans vet vad de har gjort. För att inte tala om JLCDetta kommer att bli.......
.....episkt
Har två olika blåa Påväg in så vi får se hur det passar när dom kommer.Dock koolare att köra icke oem.
Vad saknade du hos dessa?Tar gärna emot tips på tillverkare med bra utbud av 17mm band;
Har kollat Camille Fournet och Hirsch men skulle gärna se några fler.
Lågt pris kanskeVad saknade du hos dessa?