Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den satt rätt bra. Skulle vilja jämföra med en Tank också.Den där skulle jag gärna ha! Snygg som tusan och lagom storlek.
Det är ju "bara" att plocka loss och flytta visarna så "lätt" löst. Personligen hade jag frågat om RobE kunde fixa det. Om de inte vill/kan så hade jag skitit i det.När det gäller service, så har min precis varit på service (1 år sedan, och sedan legat hos Rob för försäljning tills den hittade mig), MEN den slår inte över datumet klockar 12 utan ungefär 20 över 12.....är det något att gråta över? Skall jag gå tillbaks med den?
I behov av hjälp.
Är i kontakt med Casa Fagliano angående beställning av straps. De frågar om lug bredden på min Reverso Ultra Thin Duoface. Har den inte framför mig, på resande fot, men 20mm är jag 99,99% säker på att måttet är, samma som 1931 Ultra Thin.... eller? Googlat runt och ibland står det 20mm och andra gånger 22mm. Tacksam för svar.
Jag kollade på servicekvittot från Nymans och det är två års garanti, så jag kanske hör av mig till dem istället för det borde nästan vara en garantiåtgärd.Det är ju "bara" att plocka loss och flytta visarna så "lätt" löst. Personligen hade jag frågat om RobE kunde fixa det. Om de inte vill/kan så hade jag skitit i det.
Grymt snygg!
Ny krokodil på RDM'en
Jag har en..Har helt kärat ner mig i JLC Master Ultrathin small second... Någon som äger en, eller har några tankar?
Bild stulen från Jomashop...
Kul för dig! Hur känns den efter ett tag? Fortsatt grym? PM om du vill sälja/bytaJag har en..
Dumförklarad? Snarare geniförklarad.Kanske blir helt dumförklarad nu pga att det inte finns något rätt svar? Men om man tänkt köpa sin första JLC, vilket borde man starta med? Varit inne på Grand Reverso eller Ultra Thin Moon.
Dumförklarad? Snarare geniförklarad.
Tycker du ska prova om du har möjlighet innan du trycker på köpknappen.
JLCs ljusa tavlor kan nog upplevas som ganska tråkiga IRL, speciellt om det är få saker på tavlan. JLC UTM tyckte jag som sagt var ganska tråkig. Den är såklart väl utförd men det finns mycket tomrum på tavlan och sunburstfinishen är inte lika påtaglig IRL som på bild. Vissa gillar det, andra inte.
Personligen gillar JLC Master Calendar, den nya Memovoxmodellen med klassiska former, UT Perpetual och vissa Reversos. Reversomodellerna har jag dock riktigt dålig koll på och jag har aldrig provat dem.
Kvalitetsmässigt tror jag inte du blir besviken oavsett vilken modell du väljer men som sagt, prova om du kan innan köp.
Jag kan slå ett slag för reverso. Riktigt diskret och trevlig klocka att bära. Sedan finns det en uppsjö av varianter i olika storlekar med olika komplikationer. Sålänge du kommer överens med modellen i sig bör du kunna hitta någon som faller dig i smakenEn kompis till mig har en Reverso (oklart vilken). Så får väl låna den till att börja med och se vad man tycker? JLC master calenser är väldigt trevlig. Tack för svaret yonsson!
Jag kan slå ett slag för reverso. Riktigt diskret och trevlig klocka att bära. Sedan finns det en uppsjö av varianter i olika storlekar med olika komplikationer. Sålänge du kommer överens med modellen i sig bör du kunna hitta någon som faller dig i smaken
Ser bra ut!
Ny krokodil på RDM'en
Den är sjuk! Har sett bilder på andra exemplar där visarna inte är helt centrerade på det de visar. På din ser det dock helt rätt ut vilket är glädjande.Tisdagen den 22:a september 2015.
8 dagars tilltagande måne i 61%.
Bara så ni vet
Den är sjuk! Har sett bilder på andra exemplar där visarna inte är helt centrerade på det de visar. På din ser det dock helt rätt ut vilket är glädjande.
Vad tycker du om den nu när du haft den ett tag? Några pros/cons?
Jag har också svårt att få till perfekt passform med bandet på min JLC. Men jag vill inte riktigt plocka fram min håltång OEM-bandet...Tack!
Jag har bara lovord att säga om den. Har inte haft några problem och det är en klocka som är ännu snyggare IRL än på bild.
Om jag under pistolhot tvingar säga något negativt så är det bara mina personliga "problem" som speglas..
Ligger mellan två hål på armbandet.. Använder den främst som dressur vilket gör att den är dold under manschetten och inte kan avnjutas hela tiden.
Knappast någon man kan lasta JLC för
Kanske lite svag AR.
Verkligen inget som stör utan det märks bara när jag ska ta kort på den. Om jag inte har rätt vinkel så kan den då se lite dimmig ut.
Men bara på bild som sagt.
Som du märker är det bara lyxproblem som sitter i mitt huvud och inget som egentligen har med klockan att göra.
Perfekt storlek, perfekta avstånd och placeringar av subdials och jag blir lika förundrad varje gång jag använder den: hur f-n får de plats med allt?
Tack!
Jag har bara lovord att säga om den. Har inte haft några problem och det är en klocka som är ännu snyggare IRL än på bild.
Om jag under pistolhot tvingar säga något negativt så är det bara mina personliga "problem" som speglas..
Ligger mellan två hål på armbandet.. Använder den främst som dressur vilket gör att den är dold under manschetten och inte kan avnjutas hela tiden.
Knappast någon man kan lasta JLC för
Kanske lite svag AR.
Verkligen inget som stör utan det märks bara när jag ska ta kort på den. Om jag inte har rätt vinkel så kan den då se lite dimmig ut.
Men bara på bild som sagt.
Som du märker är det bara lyxproblem som sitter i mitt huvud och inget som egentligen har med klockan att göra.
Perfekt storlek, perfekta avstånd och placeringar av subdials och jag blir lika förundrad varje gång jag använder den: hur f-n får de plats med allt?
Sjukt störande att hamna mellan hålen! Hände mig på min Zenith. Bara att ta fram hålslagaren eller köpa nytt band.Jag har också svårt att få till perfekt passform med bandet på min JLC. Men jag vill inte riktigt plocka fram min håltång OEM-bandet...
Tack! Du har själklart rätt. Fick det svart på vitt. Bara vänta, leverans i slutet på oktober förhoppningsvis.Ultra thin Duoface ska ha 20mm mellan bandhornen och smalnar av till 18mm vid spännet, lycka till!
Jag är lite mer inne på att dra ner på motionen och öka livsnjutandet för att på så sätt bättre passa bandetSjukt störande att hamna mellan hålen! Hände mig på min Zenith. Bara att ta fram hålslagaren eller köpa nytt band.
På tal om band till JLC så är det Camille Fournet som tillverkar deras band. Om man mailar dem så kan man få exakt rätt specifikationer till respektive JLC-modell. Därefter kan man lägga in detaljerna via deras hemsida, ändra exempelvis färg och vipps så har man beställt ett JLC-band för halva priset utifrån sina egna önskemål.
Den här tråden förtjänar att ligga på sidan 1. Så jag bumpar med en bild
Den är så jäkla snygg.....och så hade jag 0 rätt på Eurojackpot.....så det blir till att spara istället.....Tisdagen den 22:a september 2015.
8 dagars tilltagande måne i 61%.
Bara så ni vet