• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Sjukt störande att hamna mellan hålen! Hände mig på min Zenith. Bara att ta fram hålslagaren eller köpa nytt band.

På tal om band till JLC så är det Camille Fournet som tillverkar deras band. Om man mailar dem så kan man få exakt rätt specifikationer till respektive JLC-modell. Därefter kan man lägga in detaljerna via deras hemsida, ändra exempelvis färg och vipps så har man beställt ett JLC-band för halva priset utifrån sina egna önskemål. :)
Ska ta och prova det! Tack för tipset!:)

Den är så jäkla snygg.....och så hade jag 0 rätt på Eurojackpot.....så det blir till att spara istället.....;)
Jag tror att en sådan hade passat min arm perfekt och alla hålen i armbandet hade varit precis där de skulle vara....;):D
Hehe, satt i ärlighetens namn mellan två hål på originalbandet men nu sitter den perfekt. :)
Gillar detta bandet, dels för att det dressar ner klockan och dels för att jag inte sliter på originalet. :)

Edit: Camille Fournet gör för övrigt även canvasband så det kanske blir till att testa ett sådant måttbeställt när jag känner att jag har lekpengar över. 1200kr för ett canvasband känns lite ovärt när Hadley Roma-banden är bra för under 200kr. :)

Tack!
Jag har bara lovord att säga om den. Har inte haft några problem och det är en klocka som är ännu snyggare IRL än på bild.
Som du märker är det bara lyxproblem som sitter i mitt huvud och inget som egentligen har med klockan att göra.
Perfekt storlek, perfekta avstånd och placeringar av subdials och jag blir lika förundrad varje gång jag använder den: hur f-n får de plats med allt? :)
IMG_5933.JPG
Den är så himla snygg!:)
Jag skulle verkligen behöva en sådan för man får reda på både år och månad och dag.......:)och för mig som är så gammal är det nästan viktigare än tiden.....för den hinner jag ändå inte med......:oops:

Jag sitter och väntar på mitt originalband från Italien, som jag köpte via Chrono24 .....och så dök det beryktade mailet "från" PostNord upp. Där de sa att de inte kunde leverera till mig....jag laddade ner filen...och såg att det var en .exe-fil, då först vaknade hjärnan och jag ringde PostNord som sa att det var virus....än så länge har inte mina filer blivit låsta....så jag tror jag klarade mig........o_O
002.JPG
001.JPG

Hehe, satt i ärlighetens namn mellan två hål på originalbandet men nu sitter den perfekt. :)
Gillar detta bandet, dels för att det dressar ner klockan och dels för att jag inte sliter på originalet. :)

Edit: Camille Fournet gör för övrigt även canvasband så det kanske blir till att testa ett sådant måttbeställt när jag känner att jag har lekpengar över. 1200kr för ett canvasband känns lite ovärt när Hadley Roma-banden är bra för under 200kr. :)
1200 kr för ett canvasband känns som jag skulle behöva fler vinster för att vara tillfreds med.....så det tror jag att jag skulle ha svårt att köpa......men ett måttbeställt i skinn kan jag mycket väl tänka mig. Först får vi se hur nöjd jag blir med det som jag köpt och väntar på.....

Jaeger Lecoultre Reverso Ultra Thin "Tribute to 1931" 18k - Världens vackraste klocka?

Så stilren. Ett fantastiskt mekaniskt urverk. Supertunn och elegant. En tidlös klassisk design. Under radarn men fångar ändå så många blickar... Jag kan fortsätta hur länge som helst men det jag vill säga är att jag sjukt glad över att ha fått möjligheten att äga en. Hoppas och tror att vi kan hålla ihop livet ut för jag kan lova er att jag aldrig kommer tröttna på denna skönhet.

Vad tycker ni om Tribute to 1931?

2015-10-02 21.28.51.jpg
IMG_20150917_210544.jpg

Jaeger Lecoultre Reverso Ultra Thin "Tribute to 1931" 18k - Världens vackraste klocka?

Så stilren. Ett fantastiskt mekaniskt urverk. Supertunn och elegant. En tidlös klassisk design. Under radarn men fångar ändå så många blickar... Jag kan fortsätta hur länge som helst men det jag vill säga är att jag sjukt glad över att ha fått möjligheten att äga en. Hoppas och tror att vi kan hålla ihop livet ut för jag kan lova er att jag aldrig kommer tröttna på denna skönhet.

2015-10-02 21.28.51.jpg
IMG_20150917_210544.jpg
Jäklar! Den där var fin du! ;) @Perpetual

2015-10-02 21.28.51.jpg
IMG_20150917_210544.jpg
Perfektion i gyllene snitt format, bra val!

Dags igen att presentera ett nyinköp, tror dock att det är min första regelrätta paketöppning. Först i denna tråd såklart, de andra får vänta. Vi tar det från början...

Spenderar en del tid nere på rivieran och även inne på C24 och när man gör det finner man att ca tre timmar härifrån så finns en stad i Italien som heter Turin. Sorterar man klockorna man sökt efter prisordningen billigast först så inser man att Turin har ganska konkurrenskraftiga priser.

Den här paketöppning kunde ha ägt rum redan för drygt tre år sedan, då med en annan variant av samma modell. Vid det tillfället kom privatekonomin emellan så det blev till att vänta, tills hösten 2015. Då var det helt plötsligt läge.

Som tidigare nämnt spenderas en del tid i södra Frankrike och denna gång resulterade år av huvudplanering och impulshandling i att det bar iväg med hyrbil mot Turin och Royal Trade. Hyrbilen ifråga nedan parkerad utanför pizzerian halvvägs till flaggan.:woot:
image.jpg
image.jpg

Väl framme checkade man in på hotellet, vädret var inte med oss direkt men vem bryr sig.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Kort därefter styrdes kosan mot paketöppnigstrådens kärna (glad i hågen glömde jag ta bilder på affären, my bad). :(

Sedan det första publika framträdandet i januari 2013 har det bara varit en tidsfråga innan den skulle få bli en del av samlingen. 1931 Tribute kom först 2011 och banade väg för ett gäng varianter som hyllade Reversons genesis. Denna föll jag för.

Paketöppning
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Avslutade med te på rummet...
image.jpeg

Tack för mig.

Senast ändrad:
Dags igen att presentera ett nyinköp, tror dock att det är min första regelrätta paketöppning. Först i denna tråd såklart, de andra får vänta. Vi tar det från början...

Spenderar en del tid nere på rivieran och även inne på C24 och när man gör det finner man att ca tre timmar härifrån så finns en stad i Italien som heter Turin. Sorterar man klockorna man sökt efter prisordningen billigast först så inser man att Turin har ganska konkurrenskraftiga priser.

Den här paketöppning kunde ha ägt rum redan för drygt tre år sedan, då med en annan variant av samma modell. Vid det tillfället kom privatekonomin emellan så det blev till att vänta, tills hösten 2015. Då var det helt plötsligt läge.

Som tidigare nämnt spenderas en del tid i södra Frankrike och denna gång resulterade år av huvudplanering och impulshandling i att det bar iväg med hyrbil mot Turin och Royal Trade. Hyrbilen ifråga nedan parkerad utanför pizzerian halvvägs till flaggan.:woot:
image.jpg
image.jpg

Väl framme checkade man in på hotellet, vädret var inte med oss direkt men vem bryr sig.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Kort därefter styrdes kosan mot paketöppnigstrådens kärna (glad i hågen glömde jag ta bilder på affären, my bad). :(

Sedan det första publika framträdandet i januari 2013 har det bara varit en tidsfråga innan den skulle få bli en del av samlingen. 1931 Tribute kom först 2011 och banade väg för ett gäng varianter som hyllade Reversons genesis. Denna föll jag för.

Paketöppning
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Tack för mig.
Riktigt nice! Vad är det för komplikation på den svara tavlan? Handjagad antar jag, hur lång PRW? Och hur stor är den?

Riktigt nice! Vad är det för komplikation på den svara tavlan? Handjagad antar jag, hur lång PRW? Och hur stor är den?
Tack, självklart skulle jag fått med lite info. Komplikationen på baksidan visar 24 timmar (day/night) för hemtiden (vita tavlan). Kopierar skamlöst från JLC's hemsida för den innehåller allt:

Technical details
Reference:
3788570
Case material:
Stainless Steel
Strap/bracelet:
Alligator Leather
Jaeger-LeCoultre Calibre
  • 854/1
Movement
  • Hand-winding
  • Number of pieces : 180
  • Vibrations per hour : 21600
  • Power-reserve : 45 Hours
  • Jewels : 21
  • Barrel : 1
  • Height : 3.80 mm
Front functions
  • Hour - Minute
  • Seconds
Back functions
  • Second time-zone
  • Day/Night indicator
  • 24-hour display
Case
  • Stainless Steel
  • Dimensions (L x W) : 46.8x27.4mm
Front dial
  • Silvered, black transferred hour-markers
Back dial
  • Black velvety Clous de Paris guilloché, white transferred hour-markers
Back hands
  • Bâton
Strap/bracelet
  • Alligator Leather
Buckle
  • Pin Buckle 18.0 mm
854-1.png

Jaeger-LeCoultre Calibre 854/1

2015-10-02 21.28.51.jpg
IMG_20150917_210544.jpg
Makalös!
Reverson är vid sidan av calatravan ett måste för den som söker ett dressur.
image.jpg

image.jpg
image.jpg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Paketöppning
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Tack för mig.
Kristus på korset!
Helt otrolig!!!

image.jpg
image.jpg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Paketöppning
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Tack för mig.
Fantastisk. Stort grattis. En av de absolut hetaste Reverso:na(?) enligt mig.

Vad tycker KS om denna dinka:
Jag tycker den är underbart snygg-ful och uppenbarligen en fantastisk klocka. Finns det ens något i denna priskategori som kan jämföras sett till klockkonst?
retrograde.png

Ömsom vin ömsom vatten på den där. Tveklöst fin lösning med en kronograf med retrograde på baksidan. Caset i sig funkar också bra. Jag är tveksam till indexen på huvudtavlan samt bandinfästningen. Men det är mycket klocka för pengarna på begagnatmarknaden. Har för mig att någon på forumet har/har haft en, men kommer inte ihåg vem tyvärr...

Tillbaka
Topp