• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Här är Hodinkees videosnutt om den nya Geophysics med deadbeat sekunder. Intressant video om hur de bla. plockat lite teknik från Extreme Lab 1. Om inte annat så är det kul att höra hur fransktalande personer uttalar "se löggs" :)

Cool men jag vidhåller min åsikt att dead beat är en komplicerad men meningslös komplikation.

Dags igen att presentera ett nyinköp, tror dock att det är min första regelrätta paketöppning. Först i denna tråd såklart, de andra får vänta. Vi tar det från början...

Spenderar en del tid nere på rivieran och även inne på C24 och när man gör det finner man att ca tre timmar härifrån så finns en stad i Italien som heter Turin. Sorterar man klockorna man sökt efter prisordningen billigast först så inser man att Turin har ganska konkurrenskraftiga priser.

Den här paketöppning kunde ha ägt rum redan för drygt tre år sedan, då med en annan variant av samma modell. Vid det tillfället kom privatekonomin emellan så det blev till att vänta, tills hösten 2015. Då var det helt plötsligt läge.

Som tidigare nämnt spenderas en del tid i södra Frankrike och denna gång resulterade år av huvudplanering och impulshandling i att det bar iväg med hyrbil mot Turin och Royal Trade. Hyrbilen ifråga nedan parkerad utanför pizzerian halvvägs till flaggan.:woot:
image.jpg
image.jpg

Väl framme checkade man in på hotellet, vädret var inte med oss direkt men vem bryr sig.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Kort därefter styrdes kosan mot paketöppnigstrådens kärna (glad i hågen glömde jag ta bilder på affären, my bad). :(

Sedan det första publika framträdandet i januari 2013 har det bara varit en tidsfråga innan den skulle få bli en del av samlingen. 1931 Tribute kom först 2011 och banade väg för ett gäng varianter som hyllade Reversons genesis. Denna föll jag för.

Paketöppning
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Avslutade med te på rummet...
image.jpeg

Tack för mig.

Stort grattis - såg som en trevlig resa och inte minst ett mycket trevligt köp.
Galet fin - Reverso är dressklockan nummer ett!

Dags igen att presentera ett nyinköp, tror dock att det är min första regelrätta paketöppning. Först i denna tråd såklart, de andra får vänta. Vi tar det från början...

Spenderar en del tid nere på rivieran och även inne på C24 och när man gör det finner man att ca tre timmar härifrån så finns en stad i Italien som heter Turin. Sorterar man klockorna man sökt efter prisordningen billigast först så inser man att Turin har ganska konkurrenskraftiga priser.

Den här paketöppning kunde ha ägt rum redan för drygt tre år sedan, då med en annan variant av samma modell. Vid det tillfället kom privatekonomin emellan så det blev till att vänta, tills hösten 2015. Då var det helt plötsligt läge.

Som tidigare nämnt spenderas en del tid i södra Frankrike och denna gång resulterade år av huvudplanering och impulshandling i att det bar iväg med hyrbil mot Turin och Royal Trade. Hyrbilen ifråga nedan parkerad utanför pizzerian halvvägs till flaggan.:woot:
image.jpg
image.jpg

Väl framme checkade man in på hotellet, vädret var inte med oss direkt men vem bryr sig.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Kort därefter styrdes kosan mot paketöppnigstrådens kärna (glad i hågen glömde jag ta bilder på affären, my bad). :(

Sedan det första publika framträdandet i januari 2013 har det bara varit en tidsfråga innan den skulle få bli en del av samlingen. 1931 Tribute kom först 2011 och banade väg för ett gäng varianter som hyllade Reversons genesis. Denna föll jag för.

Paketöppning
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Avslutade med te på rummet...
image.jpeg

Tack för mig.

Kul rapport från din inköpsresa! Jag antar att hyrbil, hotellrum mm får sättas på nöjeskontot när du jämförde priserna på chrono24, för inte är väl prisskillnaden så stor?!

Grattis till nya klockan!

Tack och jo, den är så stor. :)
Det var som tusan....hur stor är skillnaden....är det t.o.m. värt att flyga ned enkom för att köpa klocka?

Själv fick jag mitt armband från Italien och via chrono24, men jag får för mig att jag blivit lurad igen.......
Dels så är armbandet för kort för mig....vet inte om jag mätt klantigt eller ej.... men så satt det två stycken fjädrar i bandet med en stålpinne så att det skulle vara lättare att byta band.....men de sticker ut väldigt nära boetten ......och sedan vet jag inte om bandet håller lika bra med de hålen..... det kan väl knappast vara standard?!

detatt
008.JPG
013.JPG

Själv fick jag mitt armband från Italien och via chrono24, men jag får för mig att jag blivit lurad igen.......
Dels så är armbandet för kort för mig....vet inte om jag mätt klantigt eller ej.... men så satt det två stycken fjädrar i bandet med en stålpinne så att det skulle vara lättare att byta band.....men de sticker ut väldigt nära boetten ......och sedan vet jag inte om bandet håller lika bra med de hålen..... det kan väl knappast vara standard?
Lustig lösning. Spontant så känns ju den lösningen dyrare än den vanliga varianten - vilket i så fall borde peka på att det är på riktigt...

Det var som tusan....hur stor är skillnaden....är det t.o.m. värt att flyga ned enkom för att köpa klocka?

Dels så är armbandet för kort för mig....vet inte om jag mätt klantigt eller ej.... men så satt det två stycken fjädrar i bandet med en stålpinne så att det skulle vara lättare att byta band.....men de sticker ut väldigt nära boetten ......och sedan vet jag inte om bandet håller lika bra med de hålen..... det kan väl knappast vara standard?!

detatt
008.JPG
013.JPG
Det där såg ju inte så bra ut, skulle reklamare varan om jag var i dina skor.

Ena anledningen till att jag gjorde resan är för att jag ville göra min "due diligence" angående handlaren i fråga (Royal Trade/Vituoso). Detta så man slipper köpa grisen i säcken. Med det gjort så skulle jag i framtiden utan tvekan köpa min nästa klocka via deras hemsida och få den levererad hem för runt 100-150€ i frakt.

Andra anledningen var för att det är kul med road trips :)

Klockans pris hos Nymans: 86.500:-
Royal Trade med dagens eurokurs: 64.000:-

Det där såg ju inte så bra ut, skulle reklamare varan om jag var i dina skor.

Ena anledningen till att jag gjorde resan är för att jag ville göra min "due diligence" angående handlaren i fråga (Royal Trade/Vituoso). Detta så man slipper köpa grisen i säcken. Med det gjort så skulle jag i framtiden utan tvekan köpa min nästa klocka via deras hemsida och få den levererad hem för runt 100-150€ i frakt.

Andra anledningen var för att det är kul med road trips :)

Klockans pris hos Nymans: 86.500:-
Royal Trade med dagens eurokurs: 64.000:-

Intressant att du handlat av Vituoso. Jag har kollat deras priser under en längre tid och sett att de är konkurrenskraftiga på nya klockor men inte vågat ta steget och köpa av dem. Om jag tolkar dig rätt efter ditt fysiska besök hos dem så ska det vara en seriös handlare? Var ditt certifikat stämplat hos en handlare i Italien? Är Royal Trade och Vituoso samma företag?
För övrigt får jag gratulera dig till en fantastisk klocka!

Intressant att du handlat av Vituoso. Jag har kollat deras priser under en längre tid och sett att de är konkurrenskraftiga på nya klockor men inte vågat ta steget och köpa av dem. Om jag tolkar dig rätt efter ditt fysiska besök hos dem så ska det vara en seriös handlare? Var ditt certifikat stämplat hos en handlare i Italien? Är Royal Trade och Vituoso samma företag?
För övrigt får jag gratulera dig till en fantastisk klocka!
Tack, tack. Som jag förstår det så är det samma företag. Jag handlade av Max på Royal Trade men på dörren in till affären står det Royal Trade med stora bokstäver och under Virtuoso med lite mindre typsnitt. Cert stämplat av en handlare i Italien. Kan rekommendera handlaren, Max är väldigt trevlig och hjälpsam.

Vad tycker KS om denna dinka:
Jag tycker den är underbart snygg-ful och uppenbarligen en fantastisk klocka. Finns det ens något i denna priskategori som kan jämföras sett till klockkonst?
retrograde.png
Har haft en och den är sagolik men dyyyyyyr service. Kolla på den något nyare med snyggare index.

Tillbaka
Topp