Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool men jag vidhåller min åsikt att dead beat är en komplicerad men meningslös komplikation.Här är Hodinkees videosnutt om den nya Geophysics med deadbeat sekunder. Intressant video om hur de bla. plockat lite teknik från Extreme Lab 1. Om inte annat så är det kul att höra hur fransktalande personer uttalar "se löggs"
Dags igen att presentera ett nyinköp, tror dock att det är min första regelrätta paketöppning. Först i denna tråd såklart, de andra får vänta. Vi tar det från början...
Spenderar en del tid nere på rivieran och även inne på C24 och när man gör det finner man att ca tre timmar härifrån så finns en stad i Italien som heter Turin. Sorterar man klockorna man sökt efter prisordningen billigast först så inser man att Turin har ganska konkurrenskraftiga priser.
Den här paketöppning kunde ha ägt rum redan för drygt tre år sedan, då med en annan variant av samma modell. Vid det tillfället kom privatekonomin emellan så det blev till att vänta, tills hösten 2015. Då var det helt plötsligt läge.
Som tidigare nämnt spenderas en del tid i södra Frankrike och denna gång resulterade år av huvudplanering och impulshandling i att det bar iväg med hyrbil mot Turin och Royal Trade. Hyrbilen ifråga nedan parkerad utanför pizzerian halvvägs till flaggan.
Väl framme checkade man in på hotellet, vädret var inte med oss direkt men vem bryr sig.
Kort därefter styrdes kosan mot paketöppnigstrådens kärna (glad i hågen glömde jag ta bilder på affären, my bad).
Sedan det första publika framträdandet i januari 2013 har det bara varit en tidsfråga innan den skulle få bli en del av samlingen. 1931 Tribute kom först 2011 och banade väg för ett gäng varianter som hyllade Reversons genesis. Denna föll jag för.
Paketöppning
Avslutade med te på rummet...
Tack för mig.
Cool men jag vidhåller min åsikt att dead beat är en komplicerad men meningslös komplikation.
Här är Hodinkees videosnutt om den nya Geophysics med deadbeat sekunder. Intressant video om hur de bla. plockat lite teknik från Extreme Lab 1. Om inte annat så är det kul att höra hur fransktalande personer uttalar "se löggs"
Dags igen att presentera ett nyinköp, tror dock att det är min första regelrätta paketöppning. Först i denna tråd såklart, de andra får vänta. Vi tar det från början...
Spenderar en del tid nere på rivieran och även inne på C24 och när man gör det finner man att ca tre timmar härifrån så finns en stad i Italien som heter Turin. Sorterar man klockorna man sökt efter prisordningen billigast först så inser man att Turin har ganska konkurrenskraftiga priser.
Den här paketöppning kunde ha ägt rum redan för drygt tre år sedan, då med en annan variant av samma modell. Vid det tillfället kom privatekonomin emellan så det blev till att vänta, tills hösten 2015. Då var det helt plötsligt läge.
Som tidigare nämnt spenderas en del tid i södra Frankrike och denna gång resulterade år av huvudplanering och impulshandling i att det bar iväg med hyrbil mot Turin och Royal Trade. Hyrbilen ifråga nedan parkerad utanför pizzerian halvvägs till flaggan.
Väl framme checkade man in på hotellet, vädret var inte med oss direkt men vem bryr sig.
Kort därefter styrdes kosan mot paketöppnigstrådens kärna (glad i hågen glömde jag ta bilder på affären, my bad).
Sedan det första publika framträdandet i januari 2013 har det bara varit en tidsfråga innan den skulle få bli en del av samlingen. 1931 Tribute kom först 2011 och banade väg för ett gäng varianter som hyllade Reversons genesis. Denna föll jag för.
Paketöppning
Avslutade med te på rummet...
Tack för mig.
Tack och jo, den är så stor.Kul rapport från din inköpsresa! Jag antar att hyrbil, hotellrum mm får sättas på nöjeskontot när du jämförde priserna på chrono24, för inte är väl prisskillnaden så stor?!
Grattis till nya klockan!
Det var som tusan....hur stor är skillnaden....är det t.o.m. värt att flyga ned enkom för att köpa klocka?Tack och jo, den är så stor.
Lustig lösning. Spontant så känns ju den lösningen dyrare än den vanliga varianten - vilket i så fall borde peka på att det är på riktigt...Själv fick jag mitt armband från Italien och via chrono24, men jag får för mig att jag blivit lurad igen.......
Dels så är armbandet för kort för mig....vet inte om jag mätt klantigt eller ej.... men så satt det två stycken fjädrar i bandet med en stålpinne så att det skulle vara lättare att byta band.....men de sticker ut väldigt nära boetten ......och sedan vet jag inte om bandet håller lika bra med de hålen..... det kan väl knappast vara standard?
Det där såg ju inte så bra ut, skulle reklamare varan om jag var i dina skor.Det var som tusan....hur stor är skillnaden....är det t.o.m. värt att flyga ned enkom för att köpa klocka?
Själv fick jag mitt armband från Italien och via chrono24, men jag får för mig att jag blivit lurad igen.......
Dels så är armbandet för kort för mig....vet inte om jag mätt klantigt eller ej.... men så satt det två stycken fjädrar i bandet med en stålpinne så att det skulle vara lättare att byta band.....men de sticker ut väldigt nära boetten ......och sedan vet jag inte om bandet håller lika bra med de hålen..... det kan väl knappast vara standard?!
detatt
Hur mycket vad det Rolex ökade vid frisläppandet av CHF? Var det liknande siffror?
Hittade denna bild i en annan tråd från 2014.
Prisbild från Nymans Ur från 2015.
11,7% prisökning mellan 2014 och 2015 på den vanliga DSC och 13% på Certmet alltså.
Var bättre förr
Hittade denna bild i en annan tråd från 2014.
Prisbild från Nymans Ur från 2015.
11,7% prisökning mellan 2014 och 2015 på den vanliga DSC och 13% på Certmet alltså.
Det där såg ju inte så bra ut, skulle reklamare varan om jag var i dina skor.
Ena anledningen till att jag gjorde resan är för att jag ville göra min "due diligence" angående handlaren i fråga (Royal Trade/Vituoso). Detta så man slipper köpa grisen i säcken. Med det gjort så skulle jag i framtiden utan tvekan köpa min nästa klocka via deras hemsida och få den levererad hem för runt 100-150€ i frakt.
Andra anledningen var för att det är kul med road trips
Klockans pris hos Nymans: 86.500:-
Royal Trade med dagens eurokurs: 64.000:-
Tack, tack. Som jag förstår det så är det samma företag. Jag handlade av Max på Royal Trade men på dörren in till affären står det Royal Trade med stora bokstäver och under Virtuoso med lite mindre typsnitt. Cert stämplat av en handlare i Italien. Kan rekommendera handlaren, Max är väldigt trevlig och hjälpsam.Intressant att du handlat av Vituoso. Jag har kollat deras priser under en längre tid och sett att de är konkurrenskraftiga på nya klockor men inte vågat ta steget och köpa av dem. Om jag tolkar dig rätt efter ditt fysiska besök hos dem så ska det vara en seriös handlare? Var ditt certifikat stämplat hos en handlare i Italien? Är Royal Trade och Vituoso samma företag?
För övrigt får jag gratulera dig till en fantastisk klocka!
Vet ej, det går säkert att söka fram rätt svar. Har för mig det var två höjningar som blev totalt ungefär 15%.Hur mycket vad det Rolex ökade vid frisläppandet av CHF? Var det liknande siffror?
Troligen valutaeffekter till stor del då. Misstänkte det.Vet ej, det går säkert att söka fram rätt svar. Har för mig det var två höjningar som blev totalt ungefär 15%.
Det kanske är den primära anledningen men vissa swiss made höjer ju priserna näst intill årligen.Troligen valutaeffekter till stor del då. Misstänkte det.
Gjorde du rätt i, mer sådant.JLC DSC
Plockade fram ett riktigt objektiv för en gångs skull.
Har haft en och den är sagolik men dyyyyyyr service. Kolla på den något nyare med snyggare index.Vad tycker KS om denna dinka:
Jag tycker den är underbart snygg-ful och uppenbarligen en fantastisk klocka. Finns det ens något i denna priskategori som kan jämföras sett till klockkonst?
Hur dyr snackar vi? 15?Har haft en och den är sagolik men dyyyyyyr service. Kolla på den något nyare med snyggare index.
18 och över. Värt det iofs om man har stålarna.Hur dyr snackar vi? 15?
Åh herregud, värt att vet om man tänker köpa en. Förklarar också varför de säljs så billiga, oftast utan service-info.18 och över. Värt det iofs om man har stålarna.
Ouch! Funderare innan man slår till.18 och över. Värt det iofs om man har stålarna.
Löjligt snygg!!JLC DSC
Plockade fram ett riktigt objektiv för en gångs skull.
Ouch! Funderare innan man slår till.
Betänk dock att det är ett av de mer komplicerade verk JLC proddat enl dom själva. Finish och känsla är löjligt bra.Åh herregud, värt att vet om man tänker köpa en. Förklarar också varför de säljs så billiga, oftast utan service-info.