• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

tossefar

Cartier
Vad har ni för tips på alternativa band till classiquen? Svart kan kännas lite stramt ibland. Jag tänker mig att något kanske konjaksfärgat i ödla skulle kunna passa bra till gulguldet, eller kanske det klassiska ljusare strutsbandet som stålreversos kommer på. Jag mäter bandet till 17/16mm vilket inte verkar jättelätt att hitta...

Bilder på snygga kombinationer tas tacksamt emot!
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Ultra Thin
3DDEA950-674E-4724-9448-C0EC14BCDBD6.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Vad har ni för tips på alternativa band till classiquen? Svart kan kännas lite stramt ibland. Jag tänker mig att något kanske konjaksfärgat i ödla skulle kunna passa bra till gulguldet, eller kanske det klassiska ljusare strutsbandet som stålreversos kommer på. Jag mäter bandet till 17/16mm vilket inte verkar jättelätt att hitta...

Bilder på snygga kombinationer tas tacksamt emot!
Jag har ett costum band som jag lät sy åt min Classique som blev lite för dyr att laga, om du vill kan du få ta över förvaltningen av det?
Dock ingår inte C spännet. Vill minnas att jag betalade 350 kr.
7B1785A0-C29B-461B-958C-325D8D1717D4.jpeg
 

JLSM

Omega
Vet någon om JLC har ett galleri över deras graveringar och emalj arbeten på Reversobaksidor?
Finns ju lite att hitta på sökmotorer men tycker det borde finnas något samlat. Får kanske fråga JLC själv om de har något sådant...

Hittade denna tråd som har lite olika motiv men borde som sagt finnas ett kollage kan man tycka för inspiration:
https://klocksnack.se/threads/rena-konstverken-jlc-reverso-emalj-utsmyckning.46486/
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Vet någon om JLC har ett galleri över deras graveringar och emalj arbeten på Reversobaksidor?
Finns ju lite att hitta på sökmotorer men tycker det borde finnas något samlat. Får kanske fråga JLC själv om de har något sådant...

Hittade denna tråd som har lite olika motiv men borde som sagt finnas ett kollage kan man tycka för inspiration:
https://klocksnack.se/threads/rena-konstverken-jlc-reverso-emalj-utsmyckning.46486/
Jag har också letat men inte hittat något. Skriv till JLC via hemsidan och säg vad du vill ha, dom har tre kvinnor som målar och du kan få i stort sett vad du vill på din klocka. Men det kostar ju en sudd det är en rätt avancerad procedur med bränningar mellan varje färg...
F0C01DC6-2AC4-44AC-8465-DB0120071346.jpeg
 

nilbri

Cartier
Vad har ni för tips på alternativa band till classiquen? Svart kan kännas lite stramt ibland. Jag tänker mig att något kanske konjaksfärgat i ödla skulle kunna passa bra till gulguldet, eller kanske det klassiska ljusare strutsbandet som stålreversos kommer på. Jag mäter bandet till 17/16mm vilket inte verkar jättelätt att hitta...

Bilder på snygga kombinationer tas tacksamt emot!
20180804_152215.jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag är inte många avlöningar från att införskaffa en Reverso men går och velar...Det står i princip mellan en Duoface (270.8.54) eller en Classic Medium Small Seconds.

Det lutar mot Duoface pga två klockor i en, men som ni pratat om ovan så gnager höjden på mig. Slinker den in under skjortärmen tillräckligt enkelt?
Din Calendar har väl ungefär samma höjd som en Duoface och är ju rätt dressig och har ju behov att glida under en skjortärm, anser du att det inte var ett problem?

Den ska företrädesvis bäras på jobbet med skjorta och kavaj samtidigt som jag är ett fan av att matcha skor/bälten/Klockarmband/Humör/Etc.. och det vore så roligt att bara flippa från ljus till mörk urtavla bara så där. Men samtidigt torskar man ju möjligheten att personifiera den på baksidan och just att den tunnare Classic Medium Small Seconds känns elegantare. Vet inte riktigt vad jag skulle vilja gravera heller så får kanske bli Duoface nu och sen när man sparat lite mer kan man avyttra den och införskaffa en annan GMT + en Medium Small då när man har bättre koll på personifieringen...

Jag raljerar, men din input angående om höjden på Calendar känns acceptabel vore tacksam. Antar det eftersom den är beställd. ;)
Jag röstar duoface. Riktigt snygg och kul klocka. Vad mäter handleden?
 

JLSM

Omega
Jag röstar duoface. Riktigt snygg och kul klocka. Vad mäter handleden?

Har 18 cm eller 7" ganska precist.

Bär idag en 43mm Oris som väl enligt mig är det mesta jag med gott samvete kan bära upp. Orisen har ju ganska snälla bandhorn som gör att den bärs mindre men tror även reverso har rätt snälla bandhorn så det borde inte vara några problem. Har haft en 976:a på armen och den var för stor för mig.

IMG_5874.JPG
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    11.8 KB · Visningar: 6
Topp