• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

tossefar

Cartier
E036D024-05EB-4D02-B007-C31ABC3F0339.jpeg
Halvdant ljus och bakgrund men här är den!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Härlig klocka! Och i Umeå dessutom!

Jag håller på och velat mellan en Explorer och en polaris med svart tavla. Om du är i Umeå fler gånger och har tid och lust vore det fantastiskt att få klämma lite på polarisen över en kaffe!
Absolut, och min åsikt kanske är partiskt men kör på en polaris, finns alldeles för många Explorer i rotation och tå tok för få polaris, men som sagt jag är partisk i målet
 

Neck of Steel

Omega
2-Faktor
Jag tycker det är svårt att hitta bra alternativ på ganska konservativ klocka som är allround. Stilren, tunn, lättavläst (gillar siffror på tavlan), badtålig och någon form av mikrojustering utan verktyg.

Det enda jag är lite tveksam inför på polarisen är de polerade länkarna. Hur ”blingiga” är dom?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker det är svårt att hitta bra alternativ på ganska konservativ klocka som är allround. Stilren, tunn, lättavläst (gillar siffror på tavlan), badtålig och någon form av mikrojustering utan verktyg.

Det enda jag är lite tveksam inför på polarisen är de polerade länkarna. Hur ”blingiga” är dom?
Jag tycker det är svårt att hitta bra alternativ på ganska konservativ klocka som är allround. Stilren, tunn, lättavläst (gillar siffror på tavlan), badtålig och någon form av mikrojustering utan verktyg.

Det enda jag är lite tveksam inför på polarisen är de polerade länkarna. Hur ”blingiga” är dom?

Inte blingigare är dom Rolex jag haft,
Sen har jag köpt till kalven och ett JLC viklås, JLC är handbyggd på riktigt, var enda skruv är tillverkad inhouse... kvalitet på riktigt som jag jag inte upplevt på någon av dom 7 Rolex jag haft, 5 äldre 16570 två nyare, en dj2 och en 216570
275F2A48-9593-4357-AAC3-D3BF2DFA4753.jpeg
F9E418E3-5513-4900-8B01-710B65388E77.jpeg
 

Neck of Steel

Omega
2-Faktor
Inte blingigare är dom Rolex jag haft,
Sen har jag köpt till kalven och ett JLC viklås, JLC är handbyggd på riktigt, var enda skruv är tillverkad inhouse... kvalitet på riktigt som jag jag inte upplevt på någon av dom 7 Rolex jag haft, 5 äldre 16570 två nyare, en dj2 och en 216570
275F2A48-9593-4357-AAC3-D3BF2DFA4753.jpeg
F9E418E3-5513-4900-8B01-710B65388E77.jpeg

Den är helt klart fin! Tack för bilderna.

Den är perfekt i storlek för mig, verkar väldigt lättavläst och spännet de har på länken verkar vara riktigt fint med microjusteringen.

Hmm...ja, kanske får bli en polaris ändå.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Annars kanske det bli efter Rolexfasen, tro mig den går också över.
Det viktigaste är att du gillar klockan
Den är helt klart fin! Tack för bilderna.

Den är perfekt i storlek för mig, verkar väldigt lättavläst och spännet de har på länken verkar vara riktigt fint med microjusteringen.

Hmm...ja, kanske får bli en polaris ändå.
 

JLSM

Omega
Det är inte mycket men det gör mycket för känslan :oops:

Jag är inte många avlöningar från att införskaffa en Reverso men går och velar...Det står i princip mellan en Duoface (270.8.54) eller en Classic Medium Small Seconds.

Det lutar mot Duoface pga två klockor i en, men som ni pratat om ovan så gnager höjden på mig. Slinker den in under skjortärmen tillräckligt enkelt?
Din Calendar har väl ungefär samma höjd som en Duoface och är ju rätt dressig och har ju behov att glida under en skjortärm, anser du att det inte var ett problem?

Den ska företrädesvis bäras på jobbet med skjorta och kavaj samtidigt som jag är ett fan av att matcha skor/bälten/Klockarmband/Humör/Etc.. och det vore så roligt att bara flippa från ljus till mörk urtavla bara så där. Men samtidigt torskar man ju möjligheten att personifiera den på baksidan och just att den tunnare Classic Medium Small Seconds känns elegantare. Vet inte riktigt vad jag skulle vilja gravera heller så får kanske bli Duoface nu och sen när man sparat lite mer kan man avyttra den och införskaffa en annan GMT + en Medium Small då när man har bättre koll på personifieringen...

Jag raljerar, men din input angående om höjden på Calendar känns acceptabel vore tacksam. Antar det eftersom den är beställd. ;)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är inte många avlöningar från att införskaffa en Reverso men går och velar...Det står i princip mellan en Duoface (270.8.54) eller en Classic Medium Small Seconds.

Det lutar mot Duoface pga två klockor i en, men som ni pratat om ovan så gnager höjden på mig. Slinker den in under skjortärmen tillräckligt enkelt?
Din Calendar har väl ungefär samma höjd som en Duoface och är ju rätt dressig och har ju behov att glida under en skjortärm, anser du att det inte var ett problem?

Den ska företrädesvis bäras på jobbet med skjorta och kavaj samtidigt som jag är ett fan av att matcha skor/bälten/Klockarmband/Humör/Etc.. och det vore så roligt att bara flippa från ljus till mörk urtavla bara så där. Men samtidigt torskar man ju möjligheten att personifiera den på baksidan och just att den tunnare Classic Medium Small Seconds känns elegantare. Vet inte riktigt vad jag skulle vilja gravera heller så får kanske bli Duoface nu och sen när man sparat lite mer kan man avyttra den och införskaffa en annan GMT + en Medium Small då när man har bättre koll på personifieringen...

Jag raljerar, men din input angående om höjden på Calendar känns acceptabel vore tacksam. Antar det eftersom den är beställd. ;)
Personligen tycker jag den är för hög, men den slinker lätt under manschetten. Och personligen gillar jag mono reversos för jag ska låta gravera min. Men det viktigaste är ju att du gillar den. Det skiljer ”bara” 2 mm om jag inte missminner mig, så frågan är väl egentligen om du vill gravera eller om du vill ha en urtavla till. Det är inte lätt men jag tror du kommer känna vilken du föredrar när du testar båda versionerna. Och hur du än gör så tror jag att du kommer att bli nöjd.
 
Topp