• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Om jag skulle köpa en riktig klocka skulle det bli denna....
1658DAB5-BF4E-4DB0-899C-FAF617FE4945.jpeg
EF8CCB10-3BB8-48EE-8FEE-22876F565473.jpeg
6D5795BA-76C0-4964-806E-B278DF4F95A1.jpeg

När jag blir stor kanske, just nu är det ca 300 000 för mycket för mig! Men jag tyckte ju att mina vanliga klockor också var dyra förut!?
Vanlig tidvisning + jumping hour + Gmt = Najs :)

Var tveksam till svart tavla på den här men den är mycket roligare än vad som går att återge på bild. Elegant matt med svaga radiella ”linjer”. Kontrasten till det blå i månfasen lyfter verkligen tavlan ett snäpp. Sen är ju boetten magiskt bra... Har i princip inte lämnat handleden sen den kom in i samlingen.

Funderar ni på svart tavla på JLC dressare så säger jag kör!

40D4FBCB-6123-48D5-BBCF-DE7BB943FF5A.jpeg
Fin klocka detta, dock tycker JAG att svart tavla blir ytterligare lite mer formellt än samma dressur med vit/ljus tavla.
Jag hade valt en ljus tavla på en dressare, men vi föredrar som tur är olika saker :)

Mvh Roffe

Du har verkligen lagt beslag på den dinkan... När ramlar din in?
Min borde komma inom 2 månader, den ligger i pipen hos JLC för tillverkning. Antar att skruvar och bryggor görs precis just nu. Sen ska dem blånas och bryggornas kanter fasas förhand. Även 1000h i windern för kontrollen, bara det är ju Några dagar. Det tar ju tid när ALLT görs förhand... :cigar: Även fast Margarinkungen är prioriteradkund...

Har aldrig kommit överens med komplicerade finur i dessa storlekar. Spelar ingen roll att tex Panerai är större, en helt annan typ av ur.

Önskar att Zeitwerk var under 40mm gör jag också.
Däremot är jag så besatt av den att storleken inte kommer stoppa mig när tiden blir rätt.

Ibland måste man gilla läget bara :D

Senast ändrad:
Hej
Jag hade som flera av er vet en lång diskussion men Jaeger-Lecoultre på deras chat för någon vecka sedan där jag delade bla den här tråden. Dom blev lite tagna och imponerade av vårt engagemang och lovade skicka lite hand outs till mig, idag kom kuvertet!
Pennor och putsdukar, det var ju trevligt tillsammns med ett handskrivet följebrev och katalogerna.
Det har ingen annan tillverkare gjort till mig iaf!
Här är bilder på innehållet bortsett från katalogerna
DE7CC0A7-D25D-45E4-8494-9703576C6474.jpeg
E8349DDC-7CC2-40D4-B960-C46AC94DD110.jpeg

Tack Jaeger LeCoultre!

Blir nog en BCF aktion på ena uppsättningen!! Meddelar senare vart den tråden finns!

Tillbaka
Topp