Bild från dagens JLC GTG. Tack alla inblandade, ingen nämnd ingen glömd!!
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det hade jag också gjort med den där på armen!! Gott nytt årGott Nytt! Blir till att stanna uppe för att se skiftet till nytt år!
Snygg fångst! Ny eller den som fans här på forumet tidigare?Gott Nytt! Blir till att stanna uppe för att se skiftet till nytt år!
Tack! Köpte den på forumet i höstas.Snygg fångst! Ny eller den som fans här på forumet tidigare?
Ps
Ännu mäktigare att se skottårsväxling falla in?
Pps
Den kanske inte alls är ny, bara jag som missat...
För liten är den inte. På gränsen till för stor möjligen, men jag tycker den passar dig bra. Vilken modell är det?Har jag köpt en för liten klocka? Eller är det ett damur?
Trevlig pjäs!Gott Nytt! Blir till att stanna uppe för att se skiftet till nytt år!
Det ska vara Classique medium. Själva ur tavlan är 28 mm lång. Med horn 40. Jag har 14.5cm handled. Jag gillar stora klockor, men den här känns liten.För liten är den inte. På gränsen till för stor möjligen, men jag tycker den passar dig bra. Vilken modell är det?
Nej, Classique annonseras ibland som en damklocka men det är den inte.Har jag köpt en för liten klocka? Eller är det ett damur?
På bredden är den smalare än det du är van vid så din upplevelse är helt naturlig. Lugg till lugg är den på gränsen för stor. Jag tror du vänjer dig. Jag tycker den ser bra ut så ge den tid. Har du precis köpt den?Det ska vara Classique medium. Själva ur tavlan är 28 mm lång. Med horn 40. Jag har 14.5cm handled. Jag gillar stora klockor, men den här känns liten.
Ja, den är verkligen outstanding irl!Trevlig pjäs!
Har jag köpt en för liten klocka? Eller är det ett damur?
Ser alldeles för stor utHar jag köpt en för liten klocka? Eller är det ett damur?
Haha, nu vet jag inte om du skojar eller inte men jag håller faktiskt med dig. Åtminstone av bilden att döma (om det inte bara är vinkeln) så ser den absolut ut att vara i det största laget i relation till storleken på handleden för en Reverso.Ser alldeles för stor ut
Äh köpsugen baraHaha, nu vet jag inte om du skojar eller inte men jag håller faktiskt med dig. Åtminstone av bilden att döma (om det inte bara är vinkeln) så ser den absolut ut att vara i det största laget i relation till storleken på handleden för en Reverso.
Sticker ju ut utanför handleden både kl 12 och 6 på bilden så näe jag skojar inteHaha, nu vet jag inte om du skojar eller inte men jag håller faktiskt med dig. Åtminstone av bilden att döma (om det inte bara är vinkeln) så ser den absolut ut att vara i det största laget i relation till storleken på handleden för en Reverso.
Den ser absolut inte för liten ut. Här är en slarvig bild på min (som i mina ögon är optimal storlek. Då har jag tidigare haft 2 st Grande Taille innan jag förstod bättre) ;-) @DB15Har jag köpt en för liten klocka? Eller är det ett damur?
De handlederna är inte 14.5 cm i omkrets? Är det Classic du har? Den sitter kalas!Den ser absolut inte för liten ut. Här är en slarvig bild på min (som i mina ögon är optimal storlek. Då har jag tidigare haft 2 st Grande Taille innan jag förstod bättre) ;-)
Hehe 17 cm ungefär och de har en ganska "platt" form där klockan sitter vilket gör att de flesta boetter sitter OK på mig (trots att 17 cm är rätt smalt).De handlederna är inte 14.5 cm i omkrets? Är det Classic du har? Den sitter kalas!
Det kan den vara, men här tror jag det berömda vidvinkelobjektivet i kombination med att fota för nära som spelar ett spratt. Det skulle behövas ett foto rakt uppifrån från en halvmeter.Ser alldeles för stor ut
Här är min från en halvmeter. Känns liten.
Här är min från en halvmeter. Känns liten.