• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Läste något om 800 000 euro.
Hmmm... Lite mycket för att vaska klockan. Tror jag siktar på att hitta ett löst spänne till denna istället...
20190113_210034.jpg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Det är inte ngn stor klocka. Om du har möjlighet skulle jag föreslå att du provar den först. Kolla också upp hur lång länken är så du vet att du inte behöver köpa till extra i efterhand.
Vissa här på forumet tycker jag ser rätt stora ut. Har bara 15.5/16cm runt handleden. Ja prova är alltid smart men just denna blir svår att prova dock.
 

iap

Breitling
Är det någon som vet vart man kan hitta en lista på alla modeller de släppte? Såg att master control ultra thin date fick en ny tavla och funderar på om det var några andra modeller som också fick det. På deras sida går det bara att hitta de nya modellerna men de går ej att se de enbart uppdaterat.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Så vart man med länk.
Tror att man antingen gillar eller hatar denna variant. Tog ett tag för mig att ändra uppfattning och gilla.
Förbannat bekväm är den hursomhelst.
IMG_0284.jpg

IMG_0286.jpg
Länk är underskattat på JLC!
Jag hade en fin länk till min första Reverso (snarlik din, men min var mer åt beads of rice-hållet) men det var tidigt i mitt klockintresse så jag uppskattade det inte då utan satte på ett från Hirsch.... Bad mistake.
@Granger9050 har du några bilder på min fd. klocka med länken monterad?
 
Länk är underskattat på JLC!
Jag hade en fin länk till min första Reverso (snarlik din, men min var mer åt beads of rice-hållet) men det var tidigt i mitt klockintresse så jag uppskattade det inte då utan satte på ett från Hirsch.... Bad mistake.
@Granger9050 har du några bilder på min fd. klocka med länken monterad?
Nej, jagbhar inte provat det än. Jag använder den vid ”högtidliga” tillfällen och är mycket glad över den. Den är inte till salu för en rimlig penning. Det här med foto o publisera på KS ligger inte inom mitt kompetensområde. Vi som närmar oss 80 är inte alltid med....
 

Steinbok

Omega
Har alltid varit svag för Jaeger men aldrig ägt någon, nu måste jag dock ha en så enkelt är det. Letar efter en modell som kan komplettera min 16610 som ett lite mer
dressat och stilfullt alternativ men som ändå inte är en ren kostymklocka utan funkar till vardags. Någon som kan guida mig lite i djungeln av modeller?
Budget 40-70tkr ungefär. Vad skulle du köpt?
 

Lund

Cartier
Har alltid varit svag för Jaeger men aldrig ägt någon, nu måste jag dock ha en så enkelt är det. Letar efter en modell som kan komplettera min 16610 som ett lite mer
dressat och stilfullt alternativ men som ändå inte är en ren kostymklocka utan funkar till vardags. Någon som kan guida mig lite i djungeln av modeller?
Budget 40-70tkr ungefär. Vad skulle du köpt?

Vad säger Jaeger mer än Reverso? En stål variant utan Duo så är de ju en sportsklocka :)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor

Alarik

Audemars
2-Faktor
Den längst ner, vad heter modellen??
DrDre har redan svarat så jag skickar istället med tipset att leta efter den på begagnatmarknaden i Sverige snarare än utomlands. Min upplevelse är att det är en väldigt svårsåld modell här hemma så de gånger de kommer upp har säljarna som inte söker sig till C24 inte sällan dumpat sina priser rätt kraftigt efter ett tag.
 

iap

Breitling
Ser att de släppt en ny Master Ultra Thin Small Seconds:
https://www.jaeger-lecoultre.com/us/en/watches/master/master-ultra-thin-small-second/1218420.html

Tycker tavlorna ser mycket bättre ut på de nya än de äldre vilket jag personligen har lite svårt för. Verkar som det nu dock är svårt att se visan för sub-sekunder men jag antar att man ser den bättre i verkligheten än på bilden.

Tycker det är lite synd att vi inte fått se dessa modeller så mycket under SIHH.
 
Topp