• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Visst, men mellan 1/3 och 1/2 av klockans värde i service är rätt mycket.
Det låga värdet ligger väl i att serien var vid den tiden för mycket crossover mellan sport och dress och därför floppade. Jag tycker själv att den är grym. NP runt millenieskiftet var ca 15' $ vilket väl får ses som hyfsat substantiellt. Hade jag haft min på länk så hade jag säkert pröjsat service och haft den kvar. Tyvärr hade jag gummiband och det funkade inte alls ihop imo.

Det låga värdet ligger väl i att serien var vid den tiden för mycket crossover mellan sport och dress och därför floppade. Jag tycker själv att den är grym. NP runt millenieskiftet var ca 15' $ vilket väl får ses som hyfsat substantiellt. Hade jag haft min på länk så hade jag säkert pröjsat service och haft den kvar. Tyvärr hade jag gummiband och det funkade inte alls ihop imo.
Sen gör de ju rätt mycket vid service också, antar att de på rutin byter tavla och visare (vilket såklart inte behöver vara positivt i så fall i och med att det drar upp priset).

Svensk dag och månad, cool! :)
l1092.jpg

Jag lämnade in min nyinköpta GT (köpt april 2015) då den fortade sig 10sek/dag.
AD:an sa att det skulle ta max 2 veckor att få tillbaka den.
Nu har jag väntat över 2 månader och AD:an har inte en aning när jag kan få tillbaka klockan.
Brukar JLC vara så urusla på att fixa serviceärenden?

Jag lämnade in min nyinköpta GT (köpt april 2015) då den fortade sig 10sek/dag.
AD:an sa att det skulle ta max 2 veckor att få tillbaka den.
Nu har jag väntat över 2 månader och AD:an har inte en aning när jag kan få tillbaka klockan.
Brukar JLC vara så urusla på att fixa serviceärenden?
Varför ruckade de den inte bara?

Dags igen att presentera ett nyinköp, tror dock att det är min första regelrätta paketöppning. Först i denna tråd såklart, de andra får vänta. Vi tar det från början...

Spenderar en del tid nere på rivieran och även inne på C24 och när man gör det finner man att ca tre timmar härifrån så finns en stad i Italien som heter Turin. Sorterar man klockorna man sökt efter prisordningen billigast först så inser man att Turin har ganska konkurrenskraftiga priser.

Den här paketöppning kunde ha ägt rum redan för drygt tre år sedan, då med en annan variant av samma modell. Vid det tillfället kom privatekonomin emellan så det blev till att vänta, tills hösten 2015. Då var det helt plötsligt läge.

Som tidigare nämnt spenderas en del tid i södra Frankrike och denna gång resulterade år av huvudplanering och impulshandling i att det bar iväg med hyrbil mot Turin och Royal Trade. Hyrbilen ifråga nedan parkerad utanför pizzerian halvvägs till flaggan.:woot:
image.jpg
image.jpg

Väl framme checkade man in på hotellet, vädret var inte med oss direkt men vem bryr sig.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Kort därefter styrdes kosan mot paketöppnigstrådens kärna (glad i hågen glömde jag ta bilder på affären, my bad). :(

Sedan det första publika framträdandet i januari 2013 har det bara varit en tidsfråga innan den skulle få bli en del av samlingen. 1931 Tribute kom först 2011 och banade väg för ett gäng varianter som hyllade Reversons genesis. Denna föll jag för.

Paketöppning
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Avslutade med te på rummet...
image.jpeg

Tack för mig.
Fin! Hur var dina erfarenheter med Royal trade?
Tack på förhand, Robin

Välkommen till vår lilla klubb! Avundsjuk på den boetten!

Tack!

Alltid haft JLCn högt upp bland mina favorit-WWWer men alltid tänkt bort den pga. fulmetall och utseendet på de boetter jag sett på bild och jag gick istället för annat. När jag såg just det här exet för första gången någon gång i somras så blev jag väldigt glatt överraskad över hur bra en 70 år gammal boett faktiskt kunde se ut.

Riktigt rolig klocka!

Tack!

Alltid haft JLCn högt upp bland mina favorit-WWWer men alltid tänkt bort den pga. fulmetall och utseendet på de boetter jag sett på bild och jag gick istället för annat. När jag såg just det här exet för första gången någon gång i somras så blev jag väldigt glatt överraskad över hur bra en 70 år gammal boett faktiskt kunde se ut.

Riktigt rolig klocka!
Fulmetall är det allt, men måste vara rätt ädel iom att jag inte sett korrosion på en www-boett.

Fulmetall är det allt, men måste vara rätt ädel iom att jag inte sett korrosion på en www-boett.

Det är faktiskt sant nu när du säger det, men vissa WWWer är ju faktiskt SS så jämfört med det är det ju 'fult'. Kanske det roligaste med just JLCn sitter ju dessutom under locket där det faktiskt är lite ädelt å andra sidan.

Har du förresten någon uppfattning om hur beläggningen på JLCn är utförd? Har själv antagit någon form av matt-'krom'.

Det är faktiskt sant nu när du säger det, men vissa WWWer är ju faktiskt SS så jämfört med det är det ju 'fult'. Kanske det roligaste med just JLCn sitter ju dessutom under locket där det faktiskt är lite ädelt å andra sidan.

Har du förresten någon uppfattning om hur beläggningen på JLCn är utförd? Har själv antagit någon form av matt-'krom'.
Cool! Har för mig @_jonte har fina bilder på sitt urverk. :)

Har ordats om det vet jag. Till att börja med så är grunden en blästrad yta, sedan vad det verkligen var för beläggning vet jag inte om man kommit fram till?

Tillbaka
Topp