• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Squadra Hometime idag
33736127628_e7361cbb37_b.jpg
 
Varit sugen på den där och tyckte att 80 var ganska rimligt pris med eventuellt lite prutning? Kanske inte då?
Som sagt, med lite prutning så. Fin klocka men Nymans har inte direkt svart bälte i att lägga upp säljande bilder...
Det skulle ju också underlätta om dom angav referensen men då kanske det blir för lättsökt på t.ex. C24.
 
Länk är underskattat på JLC!
Jag hade en fin länk till min första Reverso (snarlik din, men min var mer åt beads of rice-hållet) men det var tidigt i mitt klockintresse så jag uppskattade det inte då utan satte på ett från Hirsch.... Bad mistake.
@Granger9050 har du några bilder på min fd. klocka med länken monterad?
Nej, jag har den på remmen. Har inte kompetens att byta själv o det finns ingen riktig urmakare här, såmjag får väl åka till Göteborg.har den bara ”till fint”. Den enda som fattar vad det är för ur är min systerson, som har en del Rolex,Panerai mm. Han är KS:are. Han heter Fredrik(SWE).
 

Marshall

Omega
2-Faktor
Fantastiskt trevlig klocka! Gillar du rött mer än vitt eller varför nollställer du inte gångindikatorn för kronografen? ;)
Tack! Trevligt med lite färgomväxling. Är ju lite av en sport att stoppa kronografen prick på 12 + att jag är lite fascinerad av att se när minutvisaren flyttar ett snäpp exakt på 60:e sekunden.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Är det någon som klämt på den här?

DSCF3036.jpg


Var in på Krons sist jag var i storstan men de hade inte fått in någon men trodde att Nymans kanske sålt en.

Spänd på hur tavelfärgen upplevs i verkligheten - tycker den känns lyckad på bild!

@aleks Visst klämde du på en sån på SIHH?
Stämmer.
Den är ju sunburst på produktbilderna men på de bilder/videomaterial jag hade så märks det knappt. Till skillnad från den blå varianten där sunbursten är påtaglig.
189bef96-444e-4e60-bd32-08c02aed2fd0-jpeg.1014376

8cfe752c-9b15-463f-b237-86cb554d4814-jpeg.1014375
006d52d0-418c-4345-9f5a-d14d06818f05-jpeg.1014372
 
Topp