• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Platina måndag med blånerade visare.

081CF2F7-2008-4D55-8469-017D843E3181.jpeg
18CA0512-86F3-4E19-9C9B-E57EFF0645BB.jpeg
 

M.B.

Cartier
WOW. I knew something was off when I couldn't find any other sources of information, but would never suspected it's a such a conversion.
As far as franken goes, whoever created this one could have made a great career for himself if choosing the "right path".
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Svar till Aurum:
Nja, tror inte det. En bekant ( förre ägaren ) hade med den till en fd chef/ värderare på en sv de största auktionsfirmorna i landet . Han gjorde en noggrann granskning och trodde fullt ut på klockan men när denne expert tog med klockan till en Londonbaserad auktionsfirma i hop med andra objekt för inlämning till en större auktion med katalog var experterna där oense men kunde inte peka på något konkret (de hade aldrig sett en liknande ) och klockan hamnade aldrig på denna auktion men har själv sett 2 andra Le Coultre för USA marknaden från samma tidsperiod ( tidigt 50?) men av annan modell i samma kulör på nätet så bytte till mig den. Asken är Jaeger men är införskaffad senare ..
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Beställde en mer grå/taupe nyans från Camille Fournet via Bo Berggren men denna nyans funkar också, om den bara var 1 mm bredare... Köpte en mörkbrun OEM alligator också.

B6BC6F99-CBEC-4785-A942-E8516C057CF9.jpeg


JLC Master Ultra Thin Q1342520
Riktigt fin med det bandet (förutom glappet mellan bandhornen). Jag var själv sugen på den klockan men tvekade lite för länge... och om bilderna i annonsen haft det bandet hade jag nog slagit till. :)
Du har en fin samling nu!
 
Topp