• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Svårfotad klocka.
/j
98A9500B-19AF-460A-AAEC-22ADCE227C1B.jpeg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det är härligt med vintage när skicket är bra.
E159 från 40-talet.
44E6CC34-FC78-4F7A-B9FB-8011DEDFE654.jpeg

Snyggt! Väldigt trevlig!

Då var det dags! Idag är dagen jag fyller 25 och självklart ska det firas med en klocka jag velat haft sedan klockintresset startade :D (vägen dit har dock inte varit spikrak...)
Det är såklart en Reverso jag pratar om.
När jag först fick upp ögonen för denna klassiker så var den lite dyr för min lilla student plånbok.. och jag började leta substitut, det landade några år senare i en Cartier Tank Solo
81C307CD-8FDD-40AD-B7B8-83C080620F36.png

Jag tyckte klockan var lite för liten och fastnade aldrig för den, då en modern Quartz klocka inte var lika kul som jag kanske trodde...
Jag letade därför vidare, nästa försök blev en Cartier Basculante. En större mekaniskt klocka som går att vända, nu borde jag vara på rätt spår!
4C32F2A0-732A-4E16-9FF1-14056C830D94.png

Den såldes också efter några veckor då den kändes för skör och som ni alla förstår var den fortfarande inte exakt det jag sökte...
Jag har under tiden haft möjlighet att prova olika modeller av reverson men jag har aldrig fastnat för någon modell som suttit perfekt på min handled, närmast har GT varit men alltid tyckt den är lite för ”kort” och ”hög”..vilket var anledningen till att jag först fastnade för den plattare basculanten
946516BA-27DF-4171-8487-5365E07B7881.png

Men nu var som sagt dagen inne! Jag fyller 25 och tar examen senare i vår så vad passar bättre än att fira det med en klocka som jag aldrig ska sälja (tror jag nu i varje fall ...)
Och det blev en Reverso Classic small second
144A16A7-D81F-4CC5-9047-F4530E37461F.jpeg

Äntligen en modell som jag tycker sitter perfekt på min handled och äntligen har jag köpt den klocka jag under så lång tid drömt om!
9CF790DB-2563-4113-A7B8-3C04ED9A44C5.jpeg

Tack till Ernesto för all hjälp! Och sorry alla er andra för jag smutsar ner denna tråd med massa text och bilder på Cartier... haha

Bra handlat! Trevlig modell, sitter perfekt!

Grattis till snygg klocka och 25!
 

Marshall

Omega
2-Faktor
Skulle väldigt gärna ha en länk på min DSC. Tyvärr verkar inte JLC erbjuda det för den här modellen. Vad jag förstår så har compressor serien samma dimension på ändlänkarna, men boettformen skiljer sig vilket gör att ändlänkarna kan ligga an mot boetten i vissa lägen. Är det någon som har tips på antingen mod av en compressor länk eller annan lösning?
image.jpg
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Skulle väldigt gärna ha en länk på min DSC. Tyvärr verkar inte JLC erbjuda det för den här modellen. Vad jag förstår så har compressor serien samma dimension på ändlänkarna, men boettformen skiljer sig vilket gör att ändlänkarna kan ligga an mot boetten i vissa lägen. Är det någon som har tips på antingen mod av en compressor länk eller annan lösning?
image.jpg
Den är riktigt snygg på band i alla fall!! Väldigt härlig klocka!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
JLC släpper limiterad Reverso tillsamans med Gassan och Rijsmuseum. Jag gillar Reverso, älskar roséguld och kan väl tycka att en eftermiddag på Rijsmuseum kan vara trevligt ibland. Men denna gången blev det kanske inte helt 100-procentig...

Cool klocka hur som helst och framförallt coolt att tavlorna är handmålade, ser grymt bra ut ändå!
JLC-Reverso-Rembrandt.002-Edit.jpg

https://www.fratellowatches.com/jaeger-lecoultre-reverso-rembrandt/
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
JLC släpper limiterad Reverso tillsamans med Gassan och Rijsmuseum. Jag gillar Reverso, älskar roséguld och kan väl tycka att en eftermiddag på Rijsmuseum kan vara trevligt ibland. Men denna gången blev det kanske inte helt 100-procentig...

Cool klocka hur som helst och framförallt coolt att tavlorna är handmålade, ser grymt bra ut ändå!
JLC-Reverso-Rembrandt.002-Edit.jpg

https://www.fratellowatches.com/jaeger-lecoultre-reverso-rembrandt/
Hur tuff som helst! Jag vill nog inte veta priset.

/B
 

DrDre

Patek
JLC släpper limiterad Reverso tillsamans med Gassan och Rijsmuseum. Jag gillar Reverso, älskar roséguld och kan väl tycka att en eftermiddag på Rijsmuseum kan vara trevligt ibland. Men denna gången blev det kanske inte helt 100-procentig...

Cool klocka hur som helst och framförallt coolt att tavlorna är handmålade, ser grymt bra ut ändå!
JLC-Reverso-Rembrandt.002-Edit.jpg

https://www.fratellowatches.com/jaeger-lecoultre-reverso-rembrandt/

Den är ju fin och det är ett imponerande hantverk. Frågan är dock om det inte är bättre att hålla isär konsten och klockan? 900 000 kr extra för en emaljmålning stor som ett frimärke är ganska mkt.

Jag skulle nog satsat 100 tkr på en vanlig Reverso 18k och resterande 900 000 på riktigt fin konst (om jag vore så konstintresserad).
 

perdah

Breitling
Aww. Just den jag spanar på just nu. Datumet är fel tänkte jag säga, men då dagen också är fel är det väl ett gammalt kort.

Det finns ju en nästan ny guld variant av denna klockan ute som tyvärr ligger över min budget
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Aww. Just den jag spanar på just nu. Datumet är fel tänkte jag säga, men då dagen också är fel är det väl ett gammalt kort.

Det finns ju en nästan ny guld variant av denna klockan ute som tyvärr ligger över min budget

Om det är riktat till mig så orkar jag knappt ställa tiden på klockjäveln (bilden är tagen precis)

Nästan - detta är eleganta 37mm från tidigt 2000-tal, dvs betydligt smakfullare storlek än stekpannorna på 39-41mm
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Spanar på Reverso på C24. För samma referens väljer visa säljare att skriva måttet 23*38 medan andra skriver 23*33. Hur mäts en Reverso, är det inkl bandhorn eller ej?

Den som angavs vara 23*33 var enligt säljaren måttet utan bandhorn..... betyder det att den alltså borde vara 23*38 med?
 

perdah

Breitling
Om det är riktat till mig så orkar jag knappt ställa tiden på klockjäveln (bilden är tagen precis)

Nästan - detta är eleganta 37mm från tidigt 2000-tal, dvs betydligt smakfullare storlek än stekpannorna på 39-41mm

Yep, det var till dig (ny här, har inte ens lärt mig citera rätt).
 
Senast ändrad:

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Spanar på Reverso på C24. För samma referens väljer visa säljare att skriva måttet 23*38 medan andra skriver 23*33. Hur mäts en Reverso, är det inkl bandhorn eller ej?

Den som angavs vara 23*33 var enligt säljaren måttet utan bandhorn..... betyder det att den alltså borde vara 23*38 med?
Idioter!
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har en liten klump i magen när jag sätter på mig Polaris för sista gången...
5D00463A-1A2C-4339-8A15-3B6017BE369E.jpeg

I morgon går hon i inbyte, trodde inte jag skulle släppa henne, någonsin, men jag fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till.
Suck
Hon är underbar :)
Men kompis, något i hästväg väntar runt hörnet, :)
Lycka till i denna sista av timmar, njut av allt hon ger
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Har en liten klump i magen när jag sätter på mig Polaris för sista gången...
5D00463A-1A2C-4339-8A15-3B6017BE369E.jpeg

I morgon går hon i inbyte, trodde inte jag skulle släppa henne, någonsin, men jag fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till.
Suck
Ja den är riktigt fin!!
Försår att det känns sådär!
Men i morgon så känns det nog rätt bra ändå !
Du får köpa en ny senare :)
Slänger in lite bilder på din som jag tog när vi var iväg på ett äventyr...
F2186CD1-B2E0-4FC5-8FF0-1EA1DEC0F1F5.jpeg
FA02271E-25E0-4A7E-9EF7-618802BD176F.jpeg
AA30ED88-A557-4130-A852-EAA1D7BBE2ED.jpeg
09AB6805-0CFD-4F18-9CD9-05FDB8905E77.jpeg
 
Topp