• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Nu kan jag hänga här lite mer anständigt ;)
7A265773-19B3-4276-8CA4-D149797E1A6C.jpeg
2C4E669F-CC5F-417A-98C2-90EE41DE7436.jpeg
8BBC72F1-6FFF-4321-BC9A-E8278BAF7726.jpeg
165A2072-F65A-41CF-8A5A-79002F3282E2.jpeg
D5DEEC20-2A1B-4F72-9A45-E10AEC7A0246.jpeg
4CD851B7-A544-4574-9626-9920BAB52D5B.jpeg
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Har den senaste tiden vart lite svag och funderat på att sälja min Reverso :( men efter jag sett dina bilder så inser jag att den kanske borde behållas och få en ny outfit istället :D
Väldigt trevligt att höra :) så klart den ska behållas, nya kläder gör det till en annan klocka :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Måste kommentera detta insta-inlägg från JLC: https://www.instagram.com/jaegerlec...tm_source=ig_share_sheet&igshid=1rm9avbawte1g
Klockan är ju underbar, som ni alla vet, och speciellt roligt eftersom @RicVin slänger in en tag om min guldare.
Men hur tänker JLC. Någon är riktigt vaksam och konstaterar att klockan går rejält före och visar på december 2019, men den 11:e blir inte en måndag, utan en onsdag. Har inte kollat om månfasen stämmer.
Nu går ju dessa klockor inte att bara ställa om för att gå rätt, utan de måste plockas isär för att justeras rätt. Allt hänger ihop och någonstans har denna hamnat i otakt.
Lite klantigt, eller så ville de väcka uppmärksamhet.
Nåja, slänger in en bild på min, även om den är från i går;)
IMG_6838.JPG
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Måste kommentera detta insta-inlägg från JLC: https://www.instagram.com/jaegerlec...tm_source=ig_share_sheet&igshid=1rm9avbawte1g
Klockan är ju underbar, som ni alla vet, och speciellt roligt eftersom @RicVin slänger in en tag om min guldare.
Men hur tänker JLC. Någon är riktigt vaksam och konstaterar att klockan går rejält före och visar på december 2019, men den 11:e blir inte en måndag, utan en onsdag. Har inte kollat om månfasen stämmer.
Nu går ju dessa klockor inte att bara ställa om för att gå rätt, utan de måste plockas isär för att justeras rätt. Allt hänger ihop och någonstans har denna hamnat i otakt.
Lite klantigt, eller så ville de väcka uppmärksamhet.
Nåja, slänger in en bild på min, även om den är från i går;)
IMG_6838.JPG
Det var yngsta sonen som tyckte klockan på bilden var cool och taggade mig. Kollade inte så noga som du. Men tillräckligt noga för att se att det var ett syskon till din :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Underbart med kärlek :heart:
Ja det bandet är verkligen trevligt. Det var det jag fastnade för. Sedna så valde jag ett svart alligator band. Så man kan ha klockan till tex mörk kostym etc. kommer sedan att komplettera med något annat band.
Helt rätt tänkt, blir två olika klockor, tänk så mycket ett band kan göra egentligen :)
 

DrDre

Patek
Jaeger inför nu 8 års garanti. Förutsättningarna är lite oklara ännu men det lär väl benas ut snart.

"Industry News Jaeger-LeCoultre Launches a Care Program With an 8-Year Warranty on all Watches!

Jaeger-LeCoultre is confident enough in the quality of their watches to offer one of the longest warranties amongst major brands
In line with the trend of improving client service, Jaeger-LeCoultre just announced that the brand will offer an 8-year warranty on all watches for clients enrolling in their new care program. In addition to this extended warranty, the program will deploy a dedicated digital platform, personalized with value-added information, advice and services. To benefit from these services, customers will be able to register their watches on a dedicated digital platform, as of 15 May 2019. The program includes in-store services such as functional checks."


https://monochrome-watches.com/jaeg...ogram-with-an-8-year-warranty-on-all-watches/
 
Topp