Japp, har suktat efter en länge, men inte kunnat bestämma mig för exakt variant. Klassisk storlek har alltid gällt, men vit tavla eller något annat var frågan. Det blev "annat". Jubileumsversion i 1200 ex.Spännande!! Reverso?
/B
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, har suktat efter en länge, men inte kunnat bestämma mig för exakt variant. Klassisk storlek har alltid gällt, men vit tavla eller något annat var frågan. Det blev "annat". Jubileumsversion i 1200 ex.Spännande!! Reverso?
Vad roligt. Stort grattis! Hoppas ni ska trivas ihop, det är en episk klockaJapp, har suktat efter en länge, men inte kunnat bestämma mig för exakt variant. Klassisk storlek har alltid gällt, men vit tavla eller något annat var frågan. Det blev "annat". Jubileumsversion i 1200 ex.
/B
Kollade sidan 4... men hittade den inte!? Har du fått din? BILD!!Ovanligt tyst i tråden? Hittade den på sidan 4.
Lägger in en liten teaser.
![]()
/B
Edit : finns säkert en Reverso-tråd också någonstans.
Kom lite emellan, men ja - nu är den på plats. Återkommer med fler bilder inom kort.Kollade sidan 4... men hittade den inte!? Har du fått din? BILD!!
Mycket trevlig! Stål eller ädlare metall?Kom lite emellan, men ja - nu är den på plats. Återkommer med fler bilder inom kort.
/B![]()
Stål. Wempe 120 år. 080 av 120. Tror jag skrev 1200 förut.Mycket trevlig! Stål eller ädlare metall?
Kul!Kom lite emellan, men ja - nu är den på plats. Återkommer med fler bilder inom kort.
/B![]()
Tack! Jag håller helt med, även om jag inte hade hunnit sätta ord på känslan än. Jag gillar ju mindre klockor och är ju väldigt nöjd med min Cartier Tank. Skulle vara intressant att jämföra måtten på tavlorna på denna och tanken, men tyvärr jag inte tanken här just nu.Kul!
När jag hade min reverso med samma mått o svart tavla så upplevde tavlan som lite väl liten i och med den blygsamma diametern, ganska mycket boett och att den är svart (vilket i alla fall jag tycker gör den mindre. Hur upplever du din?
Stål. Wempe 120 år. 080 av 120. Tror jag skrev 1200 förut.
![]()
//B
Tack!Fantastiskt trevlig klocka, både fram och bak. Känner du till historien bakom? Såldes den eller var det en gåva etc?
Tack!
Det verkar inte helt lätt att få reda på det. Jag har sett bilder från 120 års firandet, men där syns den inte till. Wempe har för närvarande tagit bort artiklarna om jubileum från hemsidan, men jag har listat ut att man gjort tre samarbeten med JLC, varav detta då är ett. Jag lutar mot att de såldes under 1998, men vet inte. Funderar på att kolla med Wempe.
/B
Det vill man. Dessutom kan ju äntligen tyskakunskaperna komma till nytta.Klart du ska kolla med wempe, sånt här vill man ju ha koll på.
Det vill man. Dessutom kan ju äntligen tyskakunskaperna komma till nytta.
/B
Så jäkla snyggt
Så jäkla snyggt
Bästa!! Fick helt ärligt en helt ny känsla. UnderklockaJaha, du också.![]()
Visst är det bra? Speciellt nu på sommaren.
Så enkel och vacker...