• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Omegav

Omega
Vad har du för roligt i samlingen?

(Tryck på ”Citera” när du svarar så får den andra personen en notis om att du svarat på något inlägg, i all välmening)
Har alltid klickat på "+ citat" det kanske inte fungerar, tack för infon :)
Just nu i samlingen finns det nästan enbart vintage förutom en fin Victorinox jag fick av min kära sambo.
Det saknas några andra klockor i bilden men inget värt att gå in på, förutom en gammal sub som behöver service.
Vad har du själv?
Kul att du frågar :)
20190513_160709.jpg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Har alltid klickat på "+ citat" det kanske inte fungerar, tack för infon :)
Just nu i samlingen finns det nästan enbart vintage förutom en fin Victorinox jag fick av min kära sambo.
Det saknas några andra klockor i bilden men inget värt att gå in på, förutom en gammal sub som behöver service.
Vad har du själv?
Kul att du frågar :)
20190513_160709.jpg
Härlig samling, ser ut som du ligger farligt till för en Reverso i snar framtid
 

p13

Breitling
Tack för ditt svar och för bilden. Jag tittade lite på bilder och det ser nästan ut att finnas två varianter, en som är en väldigt krökt (se övre bilden)
och en som är rak (som din). Kanske är det bilder som på någon tidig prototyp som också far omkring? Hur som helst så är det goda nyheter. Det är ju roligt att kunna välja band bland annat än JLCs sortiment.

jaeger-lecoultre-polaris-memovox-1-watches-news.jpg


Jaeger-LeCoultre-Polaris-Automatic-Date-aBlogtoWatch-9.jpg
Japp, det star "Proto" (baksidan ca kl 16) pa den med krokt stift, sa verkar vara en rimlig teori.
 
Topp