Riktigt bra, stort grattis!Så då är man med i JLC-klubben till slut fick offra en annan klocka för att motivera det för mig själv men det var det värt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra, stort grattis!Så då är man med i JLC-klubben till slut fick offra en annan klocka för att motivera det för mig själv men det var det värt.
Stort grattis! Riktigt fin!Så då är man med i JLC-klubben till slut fick offra en annan klocka för att motivera det för mig själv men det var det värt.
Hela grejen med en klocka som Reverson är att den ska vara liten (i mitt tycke). Det är den typen av klocka helt enkelt.Var och kikade på Jäger klockor för första gången i verkligheten. Finns ju ingen AD I Göteborg, men väl i Köpenhamn där vi var häromdagen. Hvelplund var fantastiskt tillmötesgående, men var tvungen att möte upp resten av familjen efter några minuter, så det blev ett lite för snabbt besök.
Första steget för en OWG (har en SMP som köptes ny 2006) blir antingen en Master Control (ultra thin moon provade jag denna gången, men kändes lite blek. Är annars inne på control date) eller en klassisk reverso (som kändes lite liten??). Hade nog helst kört guld. Men det är lite över min prisklass (om jag inte kör beg dårå)
Det enda trista med provningen var plasten runt mastern som gjorde det rätt svårt att se detaljerna vilket liksom är poängen med Jäger vs en 4000 kronors Seiko.
Tack för grymt forum. Jag fortsätter att drömma och kika in här.
Jag har själv smala handleder, så därför köpte jag även en mindre modell av Reverson.Point taken. Jag är ingen biff direkt. Tänkte mest smal.
Har nog bestämt mig.. om någon är intresserad av att köpa bandet till sin Reverso för ett bra pris så finns det här tillgängligt! Det är ett ”måttsytt” CF i struts beställt via Bo BerggrenReverson fick lite handledstid idag, fortfarande inte helt bekväm med strutsbandet..
Går sekundvisaren att stoppa (hacking) med kronan på en Reverso när man ställer tiden?
Sportklockor är som sneakers - de kan väl vara kul men det är inte det man (eller iaf jag) drömmer om när man blivit över 30 och skaffat ungar. Jag gillar fina loafers och oxfords med skinnsula. Är bekvämare och snyggare på den kontorsmatta jag nöter. Eller ett par schyssta kängor, skönt på hösten och våren. Sneakers...ja, vad ska jag med de till? Tråkigt att springa.Det känns som att det är dags att skaffa en Reverso nu, eller pausa denna hobby då jag inte känner något sug efter de sportklockor jag brukar köpa. Det är dock ingen stundens ingivelse då jag rätt länge tänkt att köpa en, men annat har fått gå före. Tills nu.
Min fråga till panelen är vad jag bör vara beredd att betala för en classic med manuellt verk i vettigt skick? Fullset och ålder mindre viktigt.
Min känsla är runt, eller strax under, 30k. Har jag rätt känsla?
Ja, men dock inte denna. Den här går vidare även med kronan ute. Men jag vill minnas att min Grande stannade och dessutom synkade till nollDet känns som att det är dags att skaffa en Reverso nu, eller pausa denna hobby då jag inte känner något sug efter de sportklockor jag brukar köpa. Det är dock ingen stundens ingivelse då jag rätt länge tänkt att köpa en, men annat har fått gå före. Tills nu.
Min fråga till panelen är vad jag bör vara beredd att betala för en classic med manuellt verk i vettigt skick? Fullset och ålder mindre viktigt.
Min känsla är runt, eller strax under, 30k. Har jag rätt känsla?
@MargarinkungenJa, men dock inte denna. Den här går vidare även med kronan ute. Men jag vill minnas att min Grande stannade och dessutom synkade till noll
Oops, tack för att du säger till och taggar rätt medlem. Allt gott
Min Medium Small Seconds går inte att hacka.Går sekundvisaren att stoppa (hacking) med kronan på en Reverso när man ställer tiden?
Jag gillar sneakers också, men du har en poäng. Jagandet efter en klocka som funkar till allt är egentligen meningslöst, om man gillar klockor. En Reverso Borde ju funka till 90% åtminstone, det finns ju andra klockor för de sista 10Sportklockor är som sneakers - de kan väl vara kul men det är inte det man (eller iaf jag) drömmer om när man blivit över 30 och skaffat ungar. Jag gillar fina loafers och oxfords med skinnsula. Är bekvämare och snyggare på den kontorsmatta jag nöter. Eller ett par schyssta kängor, skönt på hösten och våren. Sneakers...ja, vad ska jag med de till? Tråkigt att springa.
Klart du ska ha en Reverso. Det är en klocka designad för sport (jomen!) och kan fungera som bra punkt mellan moderna sportklockor och klassiska dressur. Jag skulle säga något över 30k beroende på skick men kan vara ute och cykla.
986 är väl den största varianten. Jag har en Grande vilken är något mindre än 986 och har ett mått på ca 170 mm. I största laget absolut.Jag har hittat en intressant Reverso Duodate 986 från 2009 på C24, storleken benämns enligt Watch-Wiki som en "Grande Reverso" 48,5x30mm. (Annonsen säger dock 52x32mm).
Jag vet att det här är en dum fråga och supersvårt att säga något vettigt om, men är det någon idé att tänka på en Grande Reverso med en handled på 18cm?
Den är mycket bra, grattis!Efter att ha haft Sub-C i 4 år som OWG ville jag uppgradera mig. In kom denna Ultra Thin Date istället
Jag har velat ha en JLC länge, och detta är nog i mitt tycke den vackraste klocka jag sett och burit
Jag tycker att den är grymt fin! Titta på indexen, vilket hantverk!! Din bästa klocka anser jagLuftar min JLC idag.
Tack vännen! Ja, den är fin. Väldigt svår att fotografera, gör sig inte riktigt bra på bild. Eller så är det jag som är kass fotograf.Jag tycker att den är grymt fin! Titta på indexen, vilket hantverk!! Din bästa klocka anser jag
Tack vännen! Ja, den är fin. Väldigt svår att fotografera, gör sig inte riktigt bra på bild. Eller så är det jag som är kass fotograf.
Ytterligare en vass JLCFick en gåva från våra vänner också, visade jag denna?