• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

DDraper

Omega
6F8D5855-C1C0-4F4B-B4CF-2D763B198B97.jpeg

Dammar av systemkameran!

Oj vad bra! Tänker det varje gång jag ser den. Jag som heller inte alltid gillar guld...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fick det till 11,9mm, vilket egentligen är lite tjockt. Men upplever den inte stabbig när jag bär den
Med boettstorleken tror jag det är fina proportioner. Smäckra och tunna boetter är inte så populärt idag. Kan tänka mig att större fjäder också gör att de kanske blir tjockare? Det är såklart ingen tjock klocka men var intresserad vad den mätte in på.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Med boettstorleken tror jag det är fina proportioner. Smäckra och tunna boetter är inte så populärt idag. Kan tänka mig att större fjäder också gör att de kanske blir tjockare? Det är såklart ingen tjock klocka men var intresserad vad den mätte in på.

Urverket är ganska bitigt, delvis för att det är några komplikationer.. men främst pga att det är dubbla fjäderhus och därmed 8 dagars pr. Var lite orolig för tjockleken, men efter att ha provat en i somras så kändes det bra.
 
Topp