• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vart köper ni era band? Rätt sugen på detta som går att beställa för 2.5 på nymans. Värt eller får man mer för pengarna på annat håll?
received_823488234764695.png

https://www.jaeger-lecoultre.com/id...my&reference=JLQ3908420,JLQ2458422,JLQ2458420
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor

Laplander

Rolex
Ingen klocka har gett mej så mycket huvudvärk som Reverso. Att det ska bli en sådan är helt klart, men vilken???
Kollar man på en helt ny är det ju inte så många val: Medium eller Large. Duoface eller vanlig. Svart eller brunt band.

Men tittar man på Chrono24 kan man få en Reverso för samma och till och med mindre pengar med lite komplikationer också, ibland i vitguld dessutom.
Och då öppnas ju verkligen Pandoras box: Grande GMT day/night big date, Reverso WG day/date, Reverso grande date, WG Reverso day/night, Grande duodate 986...
Det finns ju så mycket fint att välja på att jag aldrig kommer till skott...:confused:
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Ingen klocka har gett mej så mycket huvudvärk som Reverso. Att det ska bli en sådan är helt klart, men vilken???
Kollar man på en helt ny är det ju inte så många val: Medium eller Large. Duoface eller vanlig. Svart eller brunt band.

Men tittar man på Chrono24 kan man få en Reverso för samma och till och med mindre pengar med lite komplikationer också, ibland i vitguld dessutom.
Och då öppnas ju verkligen Pandoras box: Grande GMT day/night big date, Reverso WG day/date, Reverso grande date, WG Reverso day/night, Grande duodate 986...
Det finns ju så mycket fint att välja på att jag aldrig kommer till skott...:confused:
Jag hade samma "problem", och eftersom att det finns massor av varje modell också, så blir det vansinnigt mycket att välja på. Alltså antalet objekt till salu.
Börja med att bestämma vilken storlek du ska ha. Sen komplikationer. Sen vilket exemplar!
 

St Maxime

KS Explorers Club
Ingen klocka har gett mej så mycket huvudvärk som Reverso. Att det ska bli en sådan är helt klart, men vilken???
Kollar man på en helt ny är det ju inte så många val: Medium eller Large. Duoface eller vanlig. Svart eller brunt band.

Men tittar man på Chrono24 kan man få en Reverso för samma och till och med mindre pengar med lite komplikationer också, ibland i vitguld dessutom.
Och då öppnas ju verkligen Pandoras box: Grande GMT day/night big date, Reverso WG day/date, Reverso grande date, WG Reverso day/night, Grande duodate 986...
Det finns ju så mycket fint att välja på att jag aldrig kommer till skott...:confused:

:) snacka om igenkänningsfaktor på resonemanget.

Jag körde en Reverso Classique som tyvärr inte längre är kvar. Tyckte det var svårt nog bara att bestämma sig för storlek.. nu är ju smaken naturligtvis individuell men på just Reverso tycker jag att en ngt mindre modell än vad man oftast tänker sig gör sig löjligt bra. Kanske framförallt om man kör den till kostym. (Med det sagt lör jag säkert själv köpa en för ”stor” någon gång).

Min var kvarts något jag varit skeptisk till tidigare, men verkligen älskade denna gång.

Lycka till!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Ingen klocka har gett mej så mycket huvudvärk som Reverso. Att det ska bli en sådan är helt klart, men vilken???
Kollar man på en helt ny är det ju inte så många val: Medium eller Large. Duoface eller vanlig. Svart eller brunt band.

Men tittar man på Chrono24 kan man få en Reverso för samma och till och med mindre pengar med lite komplikationer också, ibland i vitguld dessutom.
Och då öppnas ju verkligen Pandoras box: Grande GMT day/night big date, Reverso WG day/date, Reverso grande date, WG Reverso day/night, Grande duodate 986...
Det finns ju så mycket fint att välja på att jag aldrig kommer till skott...:confused:
Guld är kul. Röstar på en Classique i gulguld. En som @Sir Napalot har.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Ingen klocka har gett mej så mycket huvudvärk som Reverso. Att det ska bli en sådan är helt klart, men vilken???
Kollar man på en helt ny är det ju inte så många val: Medium eller Large. Duoface eller vanlig. Svart eller brunt band.

Men tittar man på Chrono24 kan man få en Reverso för samma och till och med mindre pengar med lite komplikationer också, ibland i vitguld dessutom.
Och då öppnas ju verkligen Pandoras box: Grande GMT day/night big date, Reverso WG day/date, Reverso grande date, WG Reverso day/night, Grande duodate 986...
Det finns ju så mycket fint att välja på att jag aldrig kommer till skott...:confused:
Förstår hur du resonerar.
Jag har haft några olika men kom fram till att GT blev för stor - föredrar classique i så fall.

Fördelen med de större är ju att de rymmer fler roliga komplikationer. Jag hade gärna ägt en Tribute men tror den blir för stor för mig.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Ingen klocka har gett mej så mycket huvudvärk som Reverso. Att det ska bli en sådan är helt klart, men vilken???
Kollar man på en helt ny är det ju inte så många val: Medium eller Large. Duoface eller vanlig. Svart eller brunt band.

Men tittar man på Chrono24 kan man få en Reverso för samma och till och med mindre pengar med lite komplikationer också, ibland i vitguld dessutom.
Och då öppnas ju verkligen Pandoras box: Grande GMT day/night big date, Reverso WG day/date, Reverso grande date, WG Reverso day/night, Grande duodate 986...
Det finns ju så mycket fint att välja på att jag aldrig kommer till skott...:confused:
Känner igen det där!
Tog mig över ett år. Tillslut valde jag mellan M, L och tribute
Blev tillslut en L. Väldigt nöjd, men vilken jag än hade valt hade jag helt säkert varit väldigt nöjd :)
 
Senast ändrad:

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Jag har viklås till min Reverso, och jag tycker känslan är lite konstig rakt igenom. Det känns som att klockan inte centreras på handleden, och jag vet inte hur jag ska justera det. Det "kortare" av läderbanden är 75 mm, men klockan hade nog suttit perfekt om det var 65 mm istället. Någon som kan hjälpa en viklåsoskuld?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har viklås till min Reverso, och jag tycker känslan är lite konstig rakt igenom. Det känns som att klockan inte centreras på handleden, och jag vet inte hur jag ska justera det. Det "kortare" av läderbanden är 75 mm, men klockan hade nog suttit perfekt om det var 65 mm istället. Någon som kan hjälpa en viklåsoskuld?
Sitter låset bättre om du vänder på bandet? Dvs långa sidan på 12 istf 6?
 

Laplander

Rolex
Förstår hur du resonerar.
Jag har haft några olika men kom fram till att GT blev för stor - föredrar classique i så fall.
GT (Grande Taille) är alltså den som kallas medium idag? Jag provade en sådan på Krons Ur och den var mycket mindre än jag föreställt mej...
Då bestämde jag på stående fot att det skulle bli en large istället, "Grande" alltså. Men efter lite mer läsning och efterforskning kommer jag fram till att Reverson inte "ska" vara en stor klocka egentligen, utan en ganska smidig liten en... Hmmm....
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
GT (Grande Taille) är alltså den som kallas medium idag? Jag provade en sådan på Krons Ur och den var mycket mindre än jag föreställt mej...
Då bestämde jag på stående fot att det skulle bli en large istället, "Grande" alltså. Men efter lite mer läsning och efterforskning kommer jag fram till att Reverson inte "ska" vara en stor klocka egentligen, utan en ganska smidig liten en... Hmmm....
Bra val, ”Grande” är dock 3 millimeter större än large med sina 30mm i bredd, lagren är ”bara” 27 mm.
Men jag har large på armen just nu och den är precis lagom på mina 18 cm armar, Grande är lite för stor och dessutom gillar jag tjockleken på large och att den är graverbar då bakboetten är solid. band: jag använder strutsen mest, sen casa fagiano och minst krokodilen
 
Topp