För stunden är det är det lite av ekonomisk fråga tyvärr - törs man hoppas på sjukt kraftig mellandagsreaLätt åtgärdat min broder, både @Nymans Ur 1851 och @KRONS har ju dem på hūllan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För stunden är det är det lite av ekonomisk fråga tyvärr - törs man hoppas på sjukt kraftig mellandagsreaLätt åtgärdat min broder, både @Nymans Ur 1851 och @KRONS har ju dem på hūllan
Såklart!! Eller så får du förhandla riktigt braFör stunden är det är det lite av ekonomisk fråga tyvärr - törs man hoppas på sjukt kraftig mellandagsrea
Här kommer min servade gamla okända släktklenod.
Upphittad i en låda i garderoben hemma för cirka 1 år sedan. Därefter iväg i 26 veckor på service/genomgång.
Skithäftig ju. 50-talare?
Härlig!
Får man fråga hur du ombesörjde servicen (och tom vara ofin nog att fråga hur mycket det kostade)? Man stöter på vintage JLCs ibland och man blir lite sugen men rykten om service(kostnader/möjligheter) har en viss avkylande effekt på entusiasmen.
Denna samt annonsen från @card fick mig att börja sukta efter en Reverso. Det kommer förmodligen in en från Chrono24 i mellandagarna!
Grattis!!!Snart så.. Betalning erlagd!
Klass!Snart så.. Betalning erlagd!
Snart så.. Betalning erlagd!
Tack! Filmen med Pierce Brosnan?Grattis! Du får ta en titt på Thomas Crown (den senare) medan du väntar.
Tack! Filmen med Pierce Brosnan?
Jag jagade servicemöjlighet på min gamla JLC (hammarautomat) med brusten rotoraxel rätt länge. AD ville skicka till fabriken, två fristående urmakare vägrade och en fixade det inte.Härlig!
Får man fråga hur du ombesörjde servicen (och tom vara ofin nog att fråga hur mycket det kostade)? Man stöter på vintage JLCs ibland och man blir lite sugen men rykten om service(kostnader/möjligheter) har en viss avkylande effekt på entusiasmen.
Dem verkar släppa in vem som helst nu för tiden, det var bättre för när det bara var vi i eliten som fick en flygbiljett och ett hotellrum av JLC
Hej,Jag har en lagom gammal Reverso som jag skulle vilja serva, och noterar att det här i landet finns tre ställen som namnges på JLCs hemsida, alla inom ett stenkast från varandra i Stockholms innerstad: NK, Krons och Nymans. Är det någon skillnad att räkna med beroende på vart jag lämnar dem? Kan jag anta att Krons och Nymans har samma urmakarverkstad för det de gör själva eftersom de är samägda så att det valet beror mer på andra faktorer som att Krons har smidigare öppettider för mig som kommer från landsorten? Har NK egen verkstad eller skickar de allt till nån annan? Andra råd för en vilsen man?
"Lagom gammal" är här c:a 20 år, dvs nyare än vintage med alla rimliga definitioner och äldre än att garantiåtgärder kan tänkas vara aktuella.
Hej,
Krons och Nymans har samma verkstad i Västerås precis som du skriver och jag tror att NK skickar ner klockan till Amsterdam där det finns ett service center.
Låter Klokt, lycka till. Posta gärna en bild på klockan ocksåTack! Att börja med en firma som har verkstad i landet låter smidigare.
Här har vi den nye rackaren!
Väldigt ovant med annat än länk. Och formen såklart! Har ändå på känn att vi kommer bli riktigt bra kompisar. Klockan är i fint skick, men det går att ta riktigt elaka bilder ser jag. Det verkar vara lätt att få en guldklocka att se dassig ut på bild!
snyggt, vilken strl är det, classique?Bjuder på ett par till
snyggt, vilken strl är det, classique?