• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
En av mina favorit Reversos...

Tänk att det är en av mina favoriter också.
Denna är också bra
95115681-C714-4CF9-95D1-31FB3B0D2891.jpeg
F75173B1-FDD9-4708-92A7-E68112525B0C.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är swirls synligare på guld? Jag är inte helt säker på att jag är nöjd med säljarens beskrivning om att klockan är helt repfri när det är som ett spindelnät av swirls - i vissa ljus. Man kan inte känna något med nageln.
Eller är det på grund av att det är guld? Är en guldklocka lättare/svårare att få fin?

Edit: har någon provat detta? https://www.google.com/amp/s/wd40.se/hem/hur-man-polerar-guld/amp/
Är ju bara en definitionsfråga angående vad som är en repa och inte. Det du länkar till är mest trams.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Är ju bara en definitionsfråga angående vad som är en repa och inte. Det du länkar till är mest trams.
Förvisso. Kan ju anses vara lite missvisande när klockan på bilderna såg ut att vara i närmast nyskick. Jag kan ta bilder av klockan i rätt ljus som kommer att framställa den i helt annan dager.
Nej jag kommer inte gå på med wd40 på klockan, blir det en polering så får det bli i samband med nästa service. Jag vet inte om jag stör mig på att swirlsen finns - jag tror dock att jag stör mig på hur den framställdes i annonsen. Klockan är långt ifrån ny, så skicket är absolut acceptabelt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Förvisso. Kan ju anses vara lite missvisande när klockan på bilderna såg ut att vara i närmast nyskick. Jag kan ta bilder av klockan i rätt ljus som kommer att framställa den i helt annan dager.
Nej jag kommer inte gå på med wd40 på klockan, blir det en polering så får det bli i samband med nästa service. Jag vet inte om jag stör mig på att swirlsen finns - jag tror dock att jag stör mig på hur den framställdes i annonsen. Klockan är långt ifrån ny, så skicket är absolut acceptabelt.
Visst är det tråkigt när skicket inte är som an förväntat sig. Lägg gärna upp annonsbilder och egentagna så kan det säkert iaf leda till att fler granskar och är mer kritiska till beskrivningar och bilder.

Guld är ju mjukt så det blir hairlines direkt. Har mycket hellre en repad skarp boett än en rund blank. Just högglanspolering rundar ju alltid till boetterna något.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Visst är det tråkigt när skicket inte är som an förväntat sig. Lägg gärna upp annonsbilder och egentagna så kan det säkert iaf leda till att fler granskar och är mer kritiska till beskrivningar och bilder.

Guld är ju mjukt så det blir hairlines direkt. Har mycket hellre en repad skarp boett än en rund blank. Just högglanspolering rundar ju alltid till boetterna något.
Absolut, jag är tillbaka från "semestern" nyårsdagen, då kommer det bilder!
 

Utanklocka44

Breitling
53693045-7C2A-448F-A405-9FD5786F59F4.jpeg
A7B5F8F4-2AF6-4CF3-B670-8A7CE024AA31.jpeg
Hej och gott nytt år till er alla!
Jag är relativt ny här och är lite osäker på var det är bäst att ställa min fråga men provar här.
Jag har en JLC 140.8.98S som jag tyvärr inte kan läsa urtavlan på, på grund av sämre syn. Tänker sälja klockan men vet inte riktigt hur jag ska prissätta den. Tittar jag på chrono 24 ligger billigaste på 52k ungefär, detta helt utan tillbehör. Min har box samt ytterbox, en instruktionsbok för flera modeller. Jag servade klockan 2017 för 9900:-. Klockan ör i mycket bra skick. Jag har även sett att några döljer serienummer på klockorna, är det något jag behöver tänka på?
Har funderat en del på en reverso av någon modell men vill nog ha en med automat uppvridning. Kom gärna med tips och råd
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
53693045-7C2A-448F-A405-9FD5786F59F4.jpeg
A7B5F8F4-2AF6-4CF3-B670-8A7CE024AA31.jpeg
Hej och gott nytt år till er alla!
Jag är relativt ny här och är lite osäker på var det är bäst att ställa min fråga men provar här.
Jag har en JLC 140.8.98S som jag tyvärr inte kan läsa urtavlan på, på grund av sämre syn. Tänker sälja klockan men vet inte riktigt hur jag ska prissätta den. Tittar jag på chrono 24 ligger billigaste på 52k ungefär, detta helt utan tillbehör. Min har box samt ytterbox, en instruktionsbok för flera modeller. Jag servade klockan 2017 för 9900:-. Klockan ör i mycket bra skick. Jag har även sett att några döljer serienummer på klockorna, är det något jag behöver tänka på?
Har funderat en del på en reverso av någon modell men vill nog ha en med automat uppvridning. Kom gärna med tips och råd
Fantastisk klocka! Vilket årtal är den ifrån? Det finns fullset på Chrono24, som kan ge en fingervisning på priset. https://www.chrono24.com/jaegerlecoultre/master-calendar--id12661529.htm

Dock framgår inte servicehistoriken där.

Om jag var du, så hade jag försökt att sälja den för strax norr om 50´. Finns ingen anledning att börja lägre om du inte har bråttom. Jag vet inte om man behöver dölja serienumret, men det är väl bättre att vara safe then sorry. Om du inte nöjer dig med mitt svar om priset, så hade jag ställt samma fråga här: https://klocksnack.se/threads/vad-är-ett-rimligt-pris-för-värde-värdering.26910/page-245

Orelevant fråga, men jag blev nyfiken eftersom att du tog upp det: Kan du inte se tavlan när du har glasögon?
 
Topp