• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Rimliga frågor! Budget ligger mellan 50 - 100 000:-. När det kommer till storlek på handled är det lite klurigare. Ska försöka låna hans nuvarande klocka och se. Men definitivt mot det nättare hållet än grov handled om det kan vara till någon hjälp.
Dessa två är mina favoriter om vi pratar nya klockor. Personligen föredrar jag den första som är närmre storleken på den klassiska Reverso-modellen. Den andra är kanske lite roligare i färgen men tyvärr snäppet större.
https://www.nymansur.com/sortiment/...q2438522/reverso-classic-medium-small-seconds
https://www.nymansur.com/sortiment/...q2438522/reverso-classic-medium-small-seconds
https://www.nymansur.com/sortiment/jaeger-lecoultre/reverso/q3978480/reverso-tribute-small-seconds

Tack för svar, men det jag har problem med är att få på bandet på låset igen.
Jaha, du menar i andra änden? Ja det har jag aldrig rört. Är det fjädrande springbars där eller skruvad liten bult? Kallas det bult förresten när den är så liten? Skruv är det väl inte för den är väl alltid spetsig? Lite ot kanske.

Jaha, du menar i andra änden? Ja det har jag aldrig rört. Är det fjädrande springbars där eller skruvad liten bult? Kallas det bult förresten när den är så liten? Skruv är det väl inte för den är väl alltid spetsig? Lite ot kanske.
Det är ett snabbfäste så att man skal kunna byta band utan verktyg, men det visar sig vara svårare än väntat att få på igen.

Det borde vara någonting som hindrar snabbfästet att peka in mot handleden. Det är inte så att den låser i ett vinklat läge?
Jo, den fäster genom att vinklas, men först ska sprinten placeras i en utfasning, och sedan vinklas det hela.
Problemet är att jag inte fattar hur jag sjuka få sprinten på rätt plats, för att kunna vinkla fästet.
Finns en video som, till viss del, visar hur det funkar, men jag får inte ihop det i alla fall.

Jo, den fäster genom att vinklas, men först ska sprinten placeras i en utfasning, och sedan vinklas det hela.
Problemet är att jag inte fattar hur jag sjuka få sprinten på rätt plats, för att kunna vinkla fästet.
Finns en video som, till viss del, visar hur det funkar, men jag får inte ihop det i alla fall.
Det såg krångligt ut med viklåset. Filmen saknade den pedagogiska touchen. Den som uppfann det viklåset var nog sadist.

Atmos!
3D27EDD3-D272-4C59-8E65-3CD38CF2ED5D.jpeg

2E014813-66C7-4B28-87AD-0260154C2B12.jpeg
4D486E47-1DC6-4D20-A17B-7A72C8C3B5E0.png
84A2D7C4-C836-49B3-9493-7BDCBAAC1D9D.jpeg
80940C32-D9D3-4E02-9632-136F18CD0EEC.jpeg

Är lite trög idag(som vanligt). Men kommer jlc Q155.84.21 med två olika urverk eller kommer 866 med olika material på rotorn?
Edit: ser ju nu på bilderna att det står 866 även på guld rotorn. Så vet någon vilken serie/år som skiljer !?

Senast ändrad:
Går och suger på en affär på en Reverso. Testat några gånger och det är en perfekt matchning! Kanske är en vattendelare men jag skulle vilja ha large small seconds modell, jag vill ha en baksida gjord för gravyr. Det som förstör är spännet! Jag vill ha samma som på en duoface. Någon som vet vad ett sådant spänne ligger på och om det behövs bytas band också?

Tillbaka
Topp