Rolig (och totalt nödig) funktion. Har aldrig sett det tidigare. Från Monochrome.
Tidigare var det väl bara de riktigt dyra som hade den funktionen. Har sett det på en tourbillon.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rolig (och totalt nödig) funktion. Har aldrig sett det tidigare. Från Monochrome.
Exakt! Kul att även vi vanliga dödliga får uppleva det nuTidigare var det väl bara de riktigt dyra som hade den funktionen. Har sett det på en tourbillon.
Billigare än vad jag hade förväntat mej, man blir ju lite sugen på en mångas helt plötsligt.Rolig (och totalt nödig) funktion. Har aldrig sett det tidigare. Från Monochrome.
Dom höjde priset med ca 20k jämfört med förra modellen. Men kanske värt det. Tycker den är betydligt snyggare och så datumhoppet som jag gillarBilligare än vad jag hade förväntat mej, man blir ju lite sugen på en mångas helt plötsligt.
Samma här, sjukt kul lösning med att datumet hoppar över månfasen. Jag säger köpBilligare än vad jag hade förväntat mej, man blir ju lite sugen på en mångas helt plötsligt.
Köper du säljaren?https://www.chrono24.com/jaegerleco...a-thin-boutique-edition-rouge--id12431528.htm
Inte 100 koll, men känns inte 83k för en rouge 1931 som ett jävla fynd?
Haha, good point!Köper du säljaren?
Jag hade verkligen rekommenderat att prova hos AD innan, jag var helt inställd på Medium innan jag gick dit och provade, slutade med en större i slutändan, inte via den AD:n (dit jag förvisso gick sedan när jag behövde service och nytt band). Jag letade också efter någon slags storlekstabell för alla deras modeller, men gick bet, men finns lite trådar här och var som iaf jämför några modeller, såsom:Försökt leta efter en bra översikt på storlekar på reverso. Bredd, längd osv. Svårt att hitta. Har ju ingen som helst tanke på att köpa ny utan trålar begagnatmarknaden. Men vilken storlek ska jag ha? Känns lite fel att gå till en AD och testa storlekar om jag inte ska köpa där.
Jag hade verkligen rekommenderat att prova hos AD innan, jag var helt inställd på Medium innan jag gick dit och provade, slutade med en större i slutändan, inte via den AD:n (dit jag förvisso gick sedan när jag behövde service och nytt band). Jag letade också efter någon slags storlekstabell för alla deras modeller, men gick bet, men finns lite trådar här och var som iaf jämför några modeller, såsom:
https://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=6095170&rid=99121#msg_6095170
https://omegaforums.net/threads/a-little-jlc-reverso-help-please.54971/
Jag är ingen sifferkille men min erfarenhet av JLC är att mailar du en fråga till dom får du svar. Testa det.Hej!
Hoppas någon kan hjälpa med dessa två JLC-frågor:
1. Vad avser dessa två nummer på samma klocka (bägge står som referensnummer på olika sidor)
214.8.62 och 3858520 (exempel https://www.chrono24.se/jaegerlecoultre/reverso-classic-small--id14141349.htm)
2. Vad är det för skillnad på
270.8.62 och 214.8.62 (båda verkar vara JLC Reverso Classic Large Small hands/GT eller?)
Tack på förhand!
EDIT: ok, jag har hittat lite info, spec gällande dubbla referens/caseback numbers; JLC är helt enkelt lite krångliga och har två nummer för samma klocka. Hittade också info gällande XXX.X.XX där de beskriver olika attribut/caliber på klockan. 270.X.XX står för Reverso Classique. Dock hittar jag ingen hänvisning till 214 (istället för 270).
Jag visste inte att Cartier också haft en Reverso. PP tror jag att jag har sett, men inte Cartier. Från Goldbergers instagram.
Hur gick det med att köpa nytt band? Försöker reda ut med JLC huruvida originalbandet är det enda med ”thick attachments”, men kanske du har kommit längre? Casa Faglianobandet, Är det byggt så, eller som ett vanligt band?Håller med @Scipio - jag har hyfsad storlek på handleden men tycker att lugsen sticker ut mer än jag önskar. Orginalbandet sitter grymt och planen är att försöka få tag på svart casa fagliano eller motsvarande med sk ”thick attachments”.
Försökt reda ut vilka möjligheter det finns till band med ”thick attachments” med JLC:s kundservice men det går trögt, får se om vi kan förstå varandra bättre nästa vecka.Har tyvärr ej kommit till skott. Har kikat på camille fournet som alternativ och beställa därifrån med ”thick attachments”, dvs samma typ av design som Fagliano.
Casa Fagliano är dock fortfarande planen (jag gillar konceptet med TT1931) och det börjar väl bli dags att ta tag i det.......
Nylevererad och omedelbart en riktig favorit. Det är en open caseback 37mm variant från 2010 som jag hittade på chrono24
Har nyligen blivit med Reverso Classic Large
Funderar på lite after market straps. Är det någon som kan rekommendera något speciellt, har kikar lite på Camille Fournet samt ABP concept, vet inte vad ni tycker om dessa? Är det någon som kör storleken 20/18 på sin reverso istället för 20/16 och hur ser det ut tycker ni?
För övrigt känns det som detta hade sett sjukt snyggt ut på en klassisk reverso!! https://www.klockia.se/hirsch-genuine-croco-large-guldbrun-guld-18920870-1-20
Ok. Får spana in MolequinJag har en del Straps från CF speciellt i struts och de är fantastiska. Men jag kan även varmt rekommendera Molequin.
Ok. Får spana in Molequin
Är alla dina CF band 16 mm vid spännet eller har du något bredare?
Försökt reda ut vilka möjligheter det finns till band med ”thick attachments” med JLC:s kundservice men det går trögt, får se om vi kan förstå varandra bättre nästa vecka.
Inte sett alternativet när man ”bygger” eget band på CF:s hemsida, vet du om man måste beställa via deras kundtjänst isf?
Jaa, blir mer och mer sugen på Casa Fagliano med, vet du om deras band har ”thick attachments”?
Camille Fournet svarade idag att de inte gör band med originalbandets ”profil”, eller ”insert” som de kallade det.Hos Camille Fournet så ligger det under watch straps och ”Made to measure”. ABP Concept har också variant med custom made (såg precis att dessa också var nämnda i tidigare inlägg......får skylla på att det är söndagskväll)
Konstaterade att det var dags att ta tag i det så jag har dragit en förfrågan till Casa Fagliano och hoppas jag får ett svar i retur under veckan.