Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är så sjukt läcker Clean så de skriker om det! Grymt med 10år, inte allt för ofta de händer på detta flippglada forum!Klockan som har varit i min ägo i snart 10 år. Skulle gärna ägt originalet men den är på tok för dyr.
Fick svar av Casa Fagliano idag, de verkar ha ngt liknande:Har tyvärr ej kommit till skott. Har kikat på camille fournet som alternativ och beställa därifrån med ”thick attachments”, dvs samma typ av design som Fagliano.
Casa Fagliano är dock fortfarande planen (jag gillar konceptet med TT1931) och det börjar väl bli dags att ta tag i det.......
Jobbigt att få för stora klockor att sitta bra på handleden.Fick svar av Casa Fagliano idag, de verkar ha ngt liknande:
Den är så sjukt läcker Clean så de skriker om det! Grymt med 10år, inte allt för ofta de händer på detta flippglada forum!
Stora klockor, stora problem etc etc.Jobbigt att få för stora klockor att sitta bra på handleden.
Mailade JLC häromveckan om jag kunde få en storleksjämförelsematris (om det är storlekskillnader du är ute efter), men det kunde de inte ge ut, men kanske går att maila dem på [email protected] och fråga? Hade gärna hjälpt dig om jag kunnat.Nån som har en vettig lista eller liknande som visar skillnader mellan alla Reverso-referenser?
Är ute efter en Classique på C24, vad är skillnaden på 250.8.08 och 250.8.86 till exempel?
Ja bland annat, skillnaden mellan de två referenserna jag nämnde är bland annat storleken i en lista jag har, men på C24 står det 23x38 på båda.Mailade JLC häromveckan om jag kunde få en storleksjämförelsematris (om det är storlekskillnader du är ute efter), men det kunde de inte ge ut, men kanske går att maila dem och fråga?
HejMailade JLC häromveckan om jag kunde få en storleksjämförelsematris (om det är storlekskillnader du är ute efter), men det kunde de inte ge ut, men kanske går att maila dem på [email protected] och fråga? Hade gärna hjälpt dig om jag kunnat.
Fantastiskt, kul när det känns och man hamnar så rätt Då är det bara att behålla! Diggar den sjukt mycket!Tack! Det var just detta jag fastande för när jag såg den för första gången - ingen tjafs, inga konstigheter
Flippar rätt mycket själv med denna var en självklar keeper från början.
Dagens medium är större än Classique. Medium är 24.4 x 40mm, en märkbar skillnad (ca 12% större)Hej
250.8.08 är Quartz och 250.8.86 mekaniska versionen av samma modell, nämligen den legendariska Classique som motsvarar medium i dagens modellserie dvs ca 23 mm bred
Klart sämre rent estetiskt sett.Vad säger panelen om nya memovox?!
https://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/watches/master/master-control-memovox-timer/410848J.html
- jag tycker den är grym, vem blir först med den på forumet? Limiterad till 250st så vi har väl ca 3 år på oss innan den är slut?