Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
180kkr är rätt mycket. Undrar hur lätt det är att ställa just larmet med den där visaren? Verkar kanske lite väl ungefärlig? Eller?Håller inte med. Tycker den är sjukt snygg. Skön kontrast mellan diskarna och cool ny funktion. Lite för dyr dock.
Kan man lägga 180kkr på en klocka har man råd att komma försent.180kkr är rätt mycket. Undrar hur lätt det är att ställa just larmet med den där visaren? Verkar kanske lite väl ungefärlig? Eller?
Bifall sir!Kan man lägga 180kkr på en klocka har man råd att komma försent.
Mycket bra t.o.m. skulle nog ärligt talat föredra den framför den andra i längden.Om jag förstod det rätt så släpper man även en "vanlig" Memovox med uppdaterat urverk. Den har dock inte den där nedräkningsfunktionen som Ltd ed har. Snygg.
Tycker den är riktigt bra med, klart en intressant klocka att äga. Är det så dåligt tryck på limiterade JLC så det kommer ta 3 år att sälja slut den tror du?Vad säger panelen om nya memovox?!
https://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/watches/master/master-control-memovox-timer/410848J.html
- jag tycker den är grym, vem blir först med den på forumet? Limiterad till 250st så vi har väl ca 3 år på oss innan den är slut?
180kkr är rätt mycket. Undrar hur lätt det är att ställa just larmet med den där visaren? Verkar kanske lite väl ungefärlig? Eller?
Tack! Tyckte redan tidigare att det såg ut att vara en annan nyans på tavlan, här ser man det tydligt.Hittade lite bilder på nya Master Control Calenda på nätet.
Tycker att tavlan har en bättre färg än de äldre modellerna.
Kan hända att färgerna ser lite urvattnade ut men det är förmodligen bara bilden.
Bandhornen ser oproportionerligt små/korta ut. Är väl för att boettdiametern är stor.Hittade lite bilder på nya Master Control Calenda på nätet.
Tycker att tavlan har en bättre färg än de äldre modellerna.
Kan hända att färgerna ser lite urvattnade ut men det är förmodligen bara bilden.
Har du gjort något med den eftersom att du höjt priset så pass mycket mot vad du köpte den för?På en bänk i solen
Intressant.Köpt till läderband och box. Annars handlar det väl mest om att jag hellre behåller den om jag inte får det jag önskar. Går ingen nöd på mig om jag får behålla den
Det må vara så, och då är jag lika nöjd för detIntressant.
Vilken tur för den där blir du inte av med till det priset.
Står en del om den klockan här: https://klocksnack.se/threads/bukowskis-tabbe.126696/https://www.bukowskis.com/sv/lots/1...erso-classique-armbandsur-23-5-x-33-5-38-5-mm
Någon som budade på denna? Fick hicka när jag såg utropspriset. Lågt även om den helt hade saknat urverk, istället för ett utbytt.
Är också sugen på Casa Fagliano till min 1931 men varit tvekande just pga detta, ser ju lovande ut, frågan är om det håller över tid...Fick svar av Casa Fagliano idag, de verkar ha ngt liknande:
För det priset tycker man ju verkligen det borde göra det.Är också sugen på Casa Fagliano till min 1931 men varit tvekande just pga detta, ser ju lovande ut, frågan är om det håller över tid...
Wow. Det där framgick inte av Bukowskis beskrivning. Lär dyka upp igen tills dom ärligen återger klockans skick. Ett lågt utgångsvärde räcker inte i min meningStår en del om den klockan här: https://klocksnack.se/threads/bukowskis-tabbe.126696/
Det förstår jag, min favorit-sökning på Chrono24 i vår, den är otroligt fin! Testat den med ngt annat band? Bärs den stort/litet?
Är mer eller mindre OWG med denna! Känns bra under omständigheterna likaväl...
Tack Nope har inte testats något annat band på dessvärre. Men lite komiskt att du frågar för idag gick jag inom och skulle bara frågade vad priset var på ett OEM band. Det är nämligen skit dålig kvalitet egentligen , men jag beställde ett likaväl korkad som jag är. Angående storleken hade jag väl önskat att den var 40mm. Men Storleken på boetten är inte mitt största problem utan det är dom långa bandhornen som tar mycket yta på mina ganska taniga handleder (16.5 cm). Men den är nästan perfekt och jag bryr mig inte om detta då det blir en petitess i sammanhanget. Tavlan är helt makalöst bra!Det förstår jag, min favorit-sökning på Chrono24 i vår, den är otroligt fin! Testat den med ngt annat band? Bärs den stort/litet?
Det förstår jag, min favorit-sökning på Chrono24 i vår, den är otroligt fin! Testat den med ngt annat band? Bärs den stort/litet?
Tack Nope har inte testats något annat band på dessvärre. Men lite komiskt att du frågar för idag gick jag inom och skulle bara frågade vad priset var på ett OEM band. Det är nämligen skit dålig kvalitet egentligen , men jag beställde ett likaväl korkad som jag är. Angående storleken hade jag väl önskat att den var 40mm. Men Storleken på boetten är inte mitt största problem utan det är dom långa bandhornen som tar mycket yta på mina ganska taniga handleder (16.5 cm). Men den är nästan perfekt och jag bryr mig inte om detta då det blir en petitess i sammanhanget. Tavlan är helt makalöst bra!