• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Den ultimata JLC dressaren med månfas... är det något ur Master Control serien eller en Reverso man ska kika efter?
5BCBF5A4-0963-4951-9B0A-75DE30CC7B11.jpeg

Tja! Har framförallt haft rolex tidigare men nu börjar jag snegla åt en master ultra Thin date. Hur ömtåliga är dom egentligen? Bör man oroa sig för det eller är det bara köra?

Hej!
Är ny på forumet så kanske frågan dykt upp tidigare fast jag inte funnit på den.
Tänkte höra med er om tips för service av en memovox master compressor. Inte dags än, men vad är bästa stället både till pris och arbete? Finns det något i Västsverige rent av?

Dagens inköp och min första JLC.
Skulle bara testa IRL i butiken då jag tidigare bara sett den på bild, men när den väl satt på handleden vägrade den släppa taget och hypnotiserade mig den djupa blå tavlan.
Polaris Mariner Date

0272835D-D799-4149-ADB3-F55DD7D84AE0.jpeg
Ja en sådan skönhet förtjänar ett bättre hem än butiken såklart. Grymt snygg!

Skulle bara testa IRL i butiken då jag tidigare bara sett den på bild, men när den väl satt på handleden vägrade den släppa taget och hypnotiserade mig den djupa blå tavlan.
Polaris Mariner Date

Stort grattis, riktigt bra val😍 Känns som att man ser alldeles för lite JLC-dykare här på KS

Polaris Mariner Date

Stort grattis!! Var o provade den för några veckor sedan på Krons Ur. Sjukt Sugen på att slå till på en sådan. Klart en av de snyggaste dykarna på marknaden enligt mig.

Jag funderar på en JLC Reverso 3858520
Någon som äger en och kan berätta lite om vad ni tycker om klockan? Kanske någon bild?
köper jag den så blir det min första Reverso. Jag har i princip nästan bara dykarklockor och toolwatches. Så lite osäker på hur jag kommer trivas med den. Men har alltid älskat Reverso och alltid velat testa en.
dela gärna med er av era erfarenheter med era Reversos samt bilder 😍
B9E7EB24-BAB3-47CB-A08F-A7AAF221EE94.jpeg

Någon som äger en och kan berätta lite om vad ni tycker om klockan? Kanske någon bild?
köper jag den så blir det min första Reverso. Jag har i princip nästan bara dykarklockor och toolwatches. Så lite osäker på hur jag kommer trivas med den. Men har alltid älskat Reverso och alltid velat testa en.
Klart du ska ha en Reverso! Den modellen du är sugen på är riktigt bra. Det enda tipset jag kan ge är att vara försiktig med storleken, dvs undvika att köpa för stor modell. Det blir både obekvämt för dig samt ser helt fel ut. Att jämföra med dykare och endast titta på måtten fungerar ej. Detta är en 23x38 och den är inte på något sätt liten på handleden (cirkus 16,5cm omkrets).
251C101A-EA74-4D9C-A828-FF66C36D3972.jpeg

Senast ändrad:
Reverso är en förtrollande design. Jag slås varje gång över hur väl allting är balanserat.

Att du kan få några av de mer avancerade komplikationerna, i en sådan klassisk design, för ett sådant pris, in-house made är för mig helt ofattbart.

Jag har svårt att tro att du skulle ångra dig. Att vrida upp ett manuellt jlc-verk på morgonen och ta på den på handleden är en liten andaktsstund.

Jag har svårt att tro att du skulle ångra dig. Att vrida upp ett manuellt jlc-verk på morgonen och ta på den på handleden är en liten andaktsstund.
Reverso är en förtrollande design. Jag slås varje gång över hur väl allting är balanserat.

Att du kan få några av de mer avancerade komplikationerna, i en sådan klassisk design, för ett sådant pris, in-house made är för mig helt ofattbart.

Jag har äntligen vågat ta ut plånkan och nu har jag köpt den! Ser fram emot leveransen imorgon. Känns som att man är 4 år gammal och väntar på att få öppna julklapparna dagen efter 🤣 går inte att sova 🤣🤣

Här är en bild på min Grande Taille. Den utgick ur sortimentet för ett par år sedan. Storleken är 42x26mm.

Jag provade även den mindre varianten utan sekundvisare (den har fördelen att den är lite billigare) men den var för liten för min smak. Mitt råd är att prova själv noga för att se vilken stl som funkar bäst för dig.

Här är en länk med en diskussion om olika storlekar.

Why Buy: Jaeger-LeCoultre Reverso Grande Taille | Watches | Xupes

AC16BBC1-62EE-4748-9D3C-5EA59F10C02C.jpeg

8B67D5E2-D69B-48D3-8D8C-B7C94AF5EAFC.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp