Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Testar vidare lite olika Reversos innan jag slår till Tvekar lite kring storlek, vad säger ni experter, vilken tycker ni sitter bäst? Har 16-17 cm i omkrets
40,1x24,4
eller
45,6x27,4
Tack för alla svar! Skönt att alla tyckte som jag dåHelt klart den mindre. Det är helt ofattbart att JLC envisas med att marknadsföra den storleken som en damklocka. Storleken är bra, men nästan i största laget för min del.
23x37 mmTack för alla svar! Skönt att alla tyckte som jag då
Ja, jag håller helt med! Jag satt och surfade lite på JLCs hemsida i helgen och klickade automatiskt i att jag enbart ville se herrklockorna vilket gjorde att jag missade den modell som satt bra på mig. Jag har aldrig fastnat för trenden med stora klockor och vill därför att det ska se ”klassiskt” ut på armen.
Är det någon som vet hur dimensionerna på ”original”-Reverson från ~30-talet? Var dem ännu mindre än den lilla jag provade?
Tackar! Det blir den lilla23x37 mm
Ett vändbart armbandsur från Specialites Horlogeres
Hmmm, vänta nu tänker nog den misstänksamme och uppmärksamme läsaren. Något känns bekant? Försöker Aurum vilseleda oss igen med dåliga titlar? Precis så är det, men vi börjar med en känd historia. Indien var på på 1930-talet en intressant koloni med mycket pengar och engelsk kultur. Hästpolo...klocksnack.se
Originally Posted by scarlet knight Does that apply to Reversos? |
Hej
Går i tankar att köpa en JLC Master Control men hittade detta på ett forum där man diskuterade JLC klockor:
You should know that there is an issue with the movement JLC uses in the MC line which requires servicing very regularly every 3-5 years. Do that, and you're good forever. Go 7 years and there could be a problem.
No, it's a specific, avoidable issue with the calibre 899 (or whatever they use in some of the Master control series).
Originally Posted by scarlet knight
Does that apply to Reversos?
Vet någon mer om detta, stämmer det?
@DrDre tack !
En annan sak, hur ofta behövs service för JLC och vad kostar det i Sverige ? Ser på amerikanska forum att där kostar service 1000-1300 $ och att rekommendation är varje 4-5 år.
Jag tittar på en klocka som kostar ca 6500 $ så om service kostar lika mycket i Sverige då kommer det kosta mig efter 10 år ca 50 % mer (ca 9000 $), dvs för klockor i lägre prisklass service kostnad slår mycket samtidigt som 2:a hands värde går ner till 50 % så viktigt att veta det innan jag köper .
Snygg Citizen! Alltid velat ha en sådan soldriven…På jobbet ... inom sport.
Skönt att det finns annat än reversoSom omväxlig till alla Reversos.
Shit vilken matchning!Lite sommarnytt!
Det är det svarta jag har liggandes hos @Nymans Ur 1851Lite sommarnytt!
Snyggt! Armbandets färger gör att det nästan ser ut som olika klockor.Då var jag ännu mera övertygad om att detta var helt rätt val!
tänkte väl kanske ha den mera som dress men det blir ett bra komplement till Strutsen
Luftar min JLC
Stort grattis och välkommen till klubben!Äntligen får man lägga upp sina egna bilder i denna tråd!
Det vart en svettig föregående vecka med usel leveransupplevelse men nu är jag lugn och glad med min Q3848422.
Så sjukt nöjd!
Kostade sig?Det är det svarta jag har liggandes hos @Nymans Ur 1851