• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Gött att äntligen göra debut i den här tråden med detta nyförvärv
16262811701984599077373404321727.jpg
 
Jag har börjat intressera mig ytterligare lite för Reverso, då i synnerhet "grande date"(?) Den som Christian Bale bär som Batman.
Är det någon som har en sådan och skulle vilja lägga upp lite jämförelsebilder Med andra klockor? Tex datejust eller speedmaster, sub eller annan dussinklocka?

Eller kanske ännu bättre, ett gäng wristshots på en handled i samma strlk som.min!? ;)

Min fundering är om den kanske bär en aning för stort? Jag har 17.5cm handleder ca, men de är å andra sidan ganska platta och breda. Jag bär tex min Portugieser med åtminstone 3 - 4mm rill godo på varje sida innan bandhornen sticker ut utanför handleden.

Så vad tror ni rent generellt, är mina bandleder för små och jag borde sikta in mig på en midsize istället?

Ber om ursäkt för nämnande av andra märken i tråden, men behövde en jämförelse och en måttstock jag känner till. Så hoppas på överseende. 😊

Mvh.
 

Oktogon

Panerai
Jag har börjat intressera mig ytterligare lite för Reverso, då i synnerhet "grande date"(?) Den som Christian Bale bär som Batman.
Är det någon som har en sådan och skulle vilja lägga upp lite jämförelsebilder Med andra klockor? Tex datejust eller speedmaster, sub eller annan dussinklocka?

Eller kanske ännu bättre, ett gäng wristshots på en handled i samma strlk som.min!? ;)

Min fundering är om den kanske bär en aning för stort? Jag har 17.5cm handleder ca, men de är å andra sidan ganska platta och breda. Jag bär tex min Portugieser med åtminstone 3 - 4mm rill godo på varje sida innan bandhornen sticker ut utanför handleden.

Så vad tror ni rent generellt, är mina bandleder för små och jag borde sikta in mig på en midsize istället?

Ber om ursäkt för nämnande av andra märken i tråden, men behövde en jämförelse och en måttstock jag känner till. Så hoppas på överseende. 😊

Mvh.
När det gäller Reverso tror jag man själv måste landa i hur man tycker det ska se ut på handleden. Personligen tycker jag i princip alla moderna Reverso bär på tok för stort. Tycker Reverso är en klocka som passar bäst när den är liten, och därmed är jämförelsen med runda klockor generellt och runda sportklockor i synnerhet inte speciellt relevant. Bild nedan på min classique, i mitt tycke en rimlig storlek på en Reverso.

50604813-1F13-4439-BF77-2B0D16F67F6A.jpeg
 
När det gäller Reverso tror jag man själv måste landa i hur man tycker det ska se ut på handleden. Personligen tycker jag i princip alla moderna Reverso bär på tok för stort. Tycker Reverso är en klocka som passar bäst när den är liten, och därmed är jämförelsen med runda klockor generellt och runda sportklockor i synnerhet inte speciellt relevant. Bild nedan på min classique, i mitt tycke en rimlig storlek på en Reverso.

50604813-1F13-4439-BF77-2B0D16F67F6A.jpeg
Tack för svar, vad har den för lug to lug mått?
Den satt fint och jag anser väl också att dtessur öht inte ska vara för stora, men jag är lite osäker på denna grande date, den mäter 46.5mm lug to lug och är lite bredare än de klassiska..

Så vore intressant att få se en på handled.
Jag menar, Batman har en.. Så Så illa kan den ju inte bära ;)
 

Oktogon

Panerai
Tack för svar, vad har den för lug to lug mått?
Den satt fint och jag anser väl också att dtessur öht inte ska vara för stora, men jag är lite osäker på denna grande date, den mäter 46.5mm lug to lug och är lite bredare än de klassiska..

Så vore intressant att få se en på handled.
Jag menar, Batman har en.. Så Så illa kan den ju inte bära ;)
23x38 är classique. Den Reverso du beskriver är stor. För stor i mitt tycke, oavsett handled. Men vet att många i den här tråden inte håller med mig så ta det som en åsikt av många. Tycker inte nedan är speciellt snyggt tex. Mitt enda tips är som sagt att inte jämföra mått med runda sportur utan se till att prova :)

Bild från google
850F33FF-F3F4-4E16-9221-A001DEBF3F17.jpeg
 
23x38 är classique. Den Reverso du beskriver är stor. För stor i mitt tycke, oavsett handled. Men vet att många i den här tråden inte håller med mig så ta det som en åsikt av många. Tycker inte nedan är speciellt snyggt tex. Mitt enda tips är som sagt att inte jämföra mått med runda sportur utan se till att prova :)

Bild från google
850F33FF-F3F4-4E16-9221-A001DEBF3F17.jpeg
Nej, det där är inte särskilt fint, det håller jag med om..

watch-club-jaeger-lecoultre-reverso-grande-date-8-day-power-reserve-ref-240815-year-2011-10-1.jpg

Jag hade väl hoppats på att den skulle sitta ungefär såhär, då hade det varit ok.

Men som du skriver, måste nog prova mig fram bland denna djungel. :)

Tack för svar. 👍
 

David71

Rolex
2-Faktor
Den nya Master Control Annual Calendar Chronograph är fin.
0B429C11-BAFE-4B98-8F7E-813CB04C3D69.jpeg

Hade varit jättekul med en årskalender, men jag personligen känner mej inte riktigt mogen för en sådan (ännu).
Mina klockor står still länge mellan varven, en årskalender hade jag nog behövt parkera i en winder...
Det är ingen annual calendar/årskalender. Det är en complete calendar :)

A Guide to the different types of Calendar Watches - Monochrome Watches (monochrome-watches.com)
 

David71

Rolex
2-Faktor
23x38 är classique. Den Reverso du beskriver är stor. För stor i mitt tycke, oavsett handled. Men vet att många i den här tråden inte håller med mig så ta det som en åsikt av många. Tycker inte nedan är speciellt snyggt tex. Mitt enda tips är som sagt att inte jämföra mått med runda sportur utan se till att prova :)

Bild från google
850F33FF-F3F4-4E16-9221-A001DEBF3F17.jpeg

Nej, det där är inte särskilt fint, det håller jag med om..

watch-club-jaeger-lecoultre-reverso-grande-date-8-day-power-reserve-ref-240815-year-2011-10-1.jpg

Jag hade väl hoppats på att den skulle sitta ungefär såhär, då hade det varit ok.

Men som du skriver, måste nog prova mig fram bland denna djungel. :)

Tack för svar. 👍
Den är en favorit, men rejält tjock.

Screenshot_20210116-213334_2.png
 
Topp