Vill minnas 3100pixKostade sig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vill minnas 3100pixKostade sig?
Håller med! Ser en massa liknande bilder på insta och FB.Jag såg den här bilden tidigare idag på JLCs instagram. Det är en väldigt fin modell, men är det bara jag som tycker att den är åt helsike för stor på den personen? Eller har man kanske olika preferenser i olika delar av världen?
Misstänkte att det skulle vara rövarpriserVill minnas 3100pix
Dyrt Canvas när Casa Fagliano ska limma och sy…Misstänkte att det skulle vara rövarpriser
Må så vara, jag trillar dit också. Det blir ett svart till min TT1931. Snyggt!Dyrt Canvas när Casa Fagliano ska limma och sy…
Kul! Ser fram emot några bilder sen, jag har inte hunnit in ännu…Må så vara, jag trillar dit också. Det blir ett svart till min TT1931. Snyggt!
Hiss definitivt, men vill du inte ha vikspänne?Hiss eller diss?
Jo, måste beställa en. Kostar ca 4kHiss definitivt, men vill du inte ha vikspänne?
Kommer inte Duo-Face med vikspänne? Går det inte flytta över?Jo, måste beställa en. Kostar ca 4k
Tyvärr så gjorde inte min det, lite dåligt tycker jag.Kommer inte Duo-Face med vikspänne? Går det inte flytta över?
Hiss. Men du måste ju köpa deras viklås! Det här är inte CasioHiss eller diss?
Premium babyViklåset är trevligt, men man bör vara medveten om att det bygger mer på höjden än vanligt spänne.
Här är min Master Control med original alligator och viklås.
Jädrar så bra! En Reverso eller Master Control, (med viklås) har varit på väg in i samlingen en lång tid nu men det har kommit en massa annat mellan...Viklåset är trevligt, men man bör vara medveten om att det bygger mer på höjden än vanligt spänne.
Här är min Master Control med original alligator och viklås.
Japp, man snäpper ihop. Kvaliteten är ypperlig, låser stadigt.Jädrar så bra! En Reverso eller Master Control, (med viklås) har varit på väg in i samlingen en lång tid nu men det har kommit en massa annat mellan...
Visst snäpper man bara ihop ett JLC viklås? Jag gissar att det känns solitt?
Dom har även en Quick release som gör det lätt att byta band 🎗Jädrar så bra! En Reverso eller Master Control, (med viklås) har varit på väg in i samlingen en lång tid nu men det har kommit en massa annat mellan...
Visst snäpper man bara ihop ett JLC viklås? Jag gissar att det känns solitt?
Någon som har koll på vad en Perpetual Calendar kostar att serva? ref. 140.8.80. Fruktansvärt sugen på att köpa en men blir lite orolig att de kan springa iväg i pris vid service. Förstår att det är beroende på slitage delar men mellan tummen och pekfingret.
Lite intetsägande dock. Jämför med Nymans prislista som exkluderar den specifika modellen. Indikerat på att det är klart högre än ”Från” priset.Service Jaeger LeCoultre – Prislista | Rob. Engström
Boka service för Jaeger LeCoultre hos Rob. Engström idag. Auktoriserad klockservice och återförsäljare.robengstrom.se
Lite intetsägande dock. Jämför med Nymans prislista som exkluderar den specifika modellen. Indikerat på att det är klart högre än ”Från” priset.
Tejpat baksidan?Sommarband på, riktigt skönt i värmen .
Nej (har inte behövts tidigare med dessa banden).Tejpat baksidan?
Jag tycker det ser ut som ett Perlon eller liknande, som ligger mot baksidan. Alla band drar åt sig skit, så till slut kommer det nöta på baklocket. Synd på en fin klocka.Nej (har inte behövts tidigare med dessa banden).
Man kan ju tvätta banden .Jag tycker det ser ut som ett Perlon eller liknande, som ligger mot baksidan. Alla band drar åt sig skit, så till slut kommer det nöta på baklocket. Synd på en fin klocka.
Nej. Jag använder inte Perlon- eller natoband.Man kan ju tvätta banden .
Har du råkat ut för att det blir märken i klockan?