• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag såg den här bilden tidigare idag på JLCs instagram. Det är en väldigt fin modell, men är det bara jag som tycker att den är åt helsike för stor på den personen? Eller har man kanske olika preferenser i olika delar av världen?
C26DC174-186E-4111-B653-5FA99F0FEEA0.jpeg
Håller med! Ser en massa liknande bilder på insta och FB.
 

Laplander

Rolex
Viklåset är trevligt, men man bör vara medveten om att det bygger mer på höjden än vanligt spänne.
Här är min Master Control med original alligator och viklås.
BBA2BEEA-61DA-4461-BCFB-BCF50E24DF46.jpeg
Jädrar så bra! En Reverso eller Master Control, (med viklås) har varit på väg in i samlingen en lång tid nu men det har kommit en massa annat mellan...
Visst snäpper man bara ihop ett JLC viklås? Jag gissar att det känns solitt?
 

tossefar

Cartier
På tal om viklås så tycker jag att det bygger för mycket på en Reverso. Spännet är högre än själva klockan. Mitt viklås i 18k ligger orört kvar i lådan… hade jag inte varit så lat så hade jag lagt ut det för försäljning.
 

Martensson

Breitling
2-Faktor
Någon som har koll på vad en Perpetual Calendar kostar att serva? ref. 140.8.80. Fruktansvärt sugen på att köpa en men blir lite orolig att de kan springa iväg i pris vid service. Förstår att det är beroende på slitage delar men mellan tummen och pekfingret.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har koll på vad en Perpetual Calendar kostar att serva? ref. 140.8.80. Fruktansvärt sugen på att köpa en men blir lite orolig att de kan springa iväg i pris vid service. Förstår att det är beroende på slitage delar men mellan tummen och pekfingret.
 

Duckie

Omega
Lite intetsägande dock. Jämför med Nymans prislista som exkluderar den specifika modellen. Indikerat på att det är klart högre än ”Från” priset.

Jag tror att det är en modell som inte kan servas i sverige utan skickas till Richemont i Munchen.
Detta får jag på JLC hemsida.
Glömde visst en pusher (det är två?) så + 910:-
140.8.80.jpg
 
Topp