Nu, ja. Hade väl Valjoux i några klockor under 60-talet tror jag men de benämner ju sig själva som "Grande Maison".Hur är det, JLC använder uteslutande sina egna inhouse verk. Men säljer gärna vidare till bl.a. Patek phillipe?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu, ja. Hade väl Valjoux i några klockor under 60-talet tror jag men de benämner ju sig själva som "Grande Maison".Hur är det, JLC använder uteslutande sina egna inhouse verk. Men säljer gärna vidare till bl.a. Patek phillipe?
Elegant.
En läckerbit från 1966. Allt original plus box och cert. <3
Riktigt fin, sjukt skön finish.
Asnice! Vad har den för funktioner?Inte orkat med en paketöppningstråd ännu, men som lovat kommer det bilder på den här underbara förlovningspresenten
Gmt och datumAsnice! Vad har den för funktioner?
Awesome klockaInte orkat med en paketöppningstråd ännu, men som lovat kommer det bilder på den här underbara förlovningspresenten
Inte orkat med en paketöppningstråd ännu, men som lovat kommer det bilder på den här underbara förlovningspresenten
Ruggig! Gratulerar!Inte orkat med en paketöppningstråd ännu, men som lovat kommer det bilder på den här underbara förlovningspresenten
Riktigt fin, Grattis till både förlovning och klocka!Inte orkat med en paketöppningstråd ännu, men som lovat kommer det bilder på den här underbara förlovningspresenten
Det här är ju deras snyggaste visare!:Kan stirra ihjäl mig på dessa visare.
Riktigt trevliga men jag föredrar minaDet här är ju deras snyggaste visare!:
Det är blåneringen som gör det, underbar pjäs!Jag luftar den blånerade, skeletterade och svårfotade hometime-visaren.
Inte orkat med en paketöppningstråd ännu, men som lovat kommer det bilder på den här underbara förlovningspresenten
Lite lustigt det där med WR, för jag har just lämnat min reverso. De skulle byta krona för att den skulle få godkänt WR......om den nu inte klarar något så kunde lika gärna kronan få vara kvarDubbelt grattis!
Blev ganska sugen på en Reverso efter att ha testat en. Är dock osäker på om jag pallar bristen på WR. Snygg är den iaf och smidig på armen.
Lite lustigt det där med WR, för jag har just lämnat min reverso. De skulle byta krona för att den skulle få godkänt WR......om den nu inte klarar något så kunde lika gärna kronan få vara kvar
Vad har den för WR, den som du tittade på?
Stänkskydd30 meter (eller ATM, osäker på vad JLC kör för enhet)
Tack det var det jag behövde höra! Problemet var att dom inte hade något ex i butiken. Jag fattar häller inte riktigt hur denna handel gick i box ipps vipps så var kortet bara draget. Själv är jag en sucker för historier och i detta tillfälle blev det meteoriten som blev funnen i Sverige som var pussel biten...Den är ju snygg som satan så det är väl bara korka upp! Klart du ska vara nöjd när du fattat ett fint beslut!
Den är ju grym! Vill ha den vanliga versionen.Ångest... La in en beställning och betalade deposition idag på en Jaeger-LeCoultre Master Calendar ref. 1558421 silver dial som ovan. Skulle ner på stan och kolla på en Zenith 410 och jag menar bara kolla INTE KÖPA.
Nu sitter jag med dissonans och fan vad jobbigt det är!
Eller skall man bara skaka av sig det och se fram emot mars april när klockan dimper ner?
Det var faktiskt trevligt att du tycker det yonsson Som sagt jag har bara sett silverskivan innan och den var fantastisk men det känns olustigt att köpa något man inte har sett...plus jag har inte suktat efter denna speciellt mycket häller utan jag gick bara på auto pilot Men självklart vill jag ha klockan men det finns så många man vill ha!Den är ju grym! Vill ha den vanliga versionen.
Någon som har tips på 22mm strutsband som är tjockt som skulle passa till reverson ?
Tror det var ett bra köp, har provat den med silvertavla och tycker den är fantastiskt bra. LE och meteorittavla kan ju knappast bli sämre liksom. Tror du blir helnöjd!Det var faktiskt trevligt att du tycker det yonsson Som sagt jag har bara sett silverskivan innan och den var fantastisk men det känns olustigt att köpa något man inte har sett...plus jag har inte suktat efter denna speciellt mycket häller utan jag gick bara på auto pilot Men självklart vill jag ha klockan men det finns så många man vill ha!
Ångest... La in en beställning och betalade deposition idag på en Jaeger-LeCoultre Master Calendar ref. 1558421 silver dial som ovan. Skulle ner på stan och kolla på en Zenith 410 och jag menar bara kolla INTE KÖPA.
Nu sitter jag med dissonans och fan vad jobbigt det är!
Eller skall man bara skaka av sig det och se fram emot mars april när klockan dimper ner?