• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

image.jpeg
image.jpeg

En läckerbit från 1966. Allt original plus box och cert. <3

JLC.jpg
Ångest... La in en beställning och betalade deposition idag på en Jaeger-LeCoultre Master Calendar ref. 1558421 silver dial som ovan. Skulle ner på stan och kolla på en Zenith 410 och jag menar bara kolla INTE KÖPA.
Nu sitter jag med dissonans och fan vad jobbigt det är!
Eller skall man bara skaka av sig det och se fram emot mars april när klockan dimper ner?

Senast ändrad:
Den är ju snygg som satan så det är väl bara korka upp!:) Klart du ska vara nöjd när du fattat ett fint beslut!

Dubbelt grattis!

Blev ganska sugen på en Reverso efter att ha testat en. Är dock osäker på om jag pallar bristen på WR. Snygg är den iaf och smidig på armen.

image.jpeg
Lite lustigt det där med WR, för jag har just lämnat min reverso. De skulle byta krona för att den skulle få godkänt WR......om den nu inte klarar något så kunde lika gärna kronan få vara kvar:rolleyes:

Vad har den för WR, den som du tittade på?

Lite lustigt det där med WR, för jag har just lämnat min reverso. De skulle byta krona för att den skulle få godkänt WR......om den nu inte klarar något så kunde lika gärna kronan få vara kvar:rolleyes:

Vad har den för WR, den som du tittade på?

30 meter (eller ATM, osäker på vad JLC kör för enhet)

Den är ju snygg som satan så det är väl bara korka upp!:) Klart du ska vara nöjd när du fattat ett fint beslut!
Tack det var det jag behövde höra! Problemet var att dom inte hade något ex i butiken. Jag fattar häller inte riktigt hur denna handel gick i box ipps vipps så var kortet bara draget. Själv är jag en sucker för historier och i detta tillfälle blev det meteoriten som blev funnen i Sverige som var pussel biten...

JLC.jpg
Ångest... La in en beställning och betalade deposition idag på en Jaeger-LeCoultre Master Calendar ref. 1558421 silver dial som ovan. Skulle ner på stan och kolla på en Zenith 410 och jag menar bara kolla INTE KÖPA.
Eller skall man bara skaka av sig det och se fram emot mars april när klockan dimper ner?
Den är ju grym! Vill ha den vanliga versionen. :)

Den är ju grym! Vill ha den vanliga versionen. :)
Det var faktiskt trevligt att du tycker det yonsson :) Som sagt jag har bara sett silverskivan innan och den var fantastisk men det känns olustigt att köpa något man inte har sett...plus jag har inte suktat efter denna speciellt mycket häller utan jag gick bara på auto pilot :banghead: Men självklart vill jag ha klockan men det finns så många man vill ha!

Det var faktiskt trevligt att du tycker det yonsson :) Som sagt jag har bara sett silverskivan innan och den var fantastisk men det känns olustigt att köpa något man inte har sett...plus jag har inte suktat efter denna speciellt mycket häller utan jag gick bara på auto pilot :banghead: Men självklart vill jag ha klockan men det finns så många man vill ha!
Tror det var ett bra köp, har provat den med silvertavla och tycker den är fantastiskt bra. LE och meteorittavla kan ju knappast bli sämre liksom. Tror du blir helnöjd! :D

JLC.jpg

vackert... klart du skall vara nöjd.
De jag har sett live tycker jag skiljer sig lite åt (säkert mer att ljuset i de olika butikerna skiljde sig), men ibland upplevde jag den som lite för busy, ibland som helt fantastisk... din (lånta?) bild är ju fantastiskt, men så brukar ju JLC få fram det blå i sin produktbilder på ett sätt som är svårt att återskapa i verkligheten.
Men galen klocka är det... Grattis!!!

Tillbaka
Topp